BuzzerBeater Forums

BB Nederland > The Draft.

The Draft.

Set priority
Show messages by
This Post:
00
10482.1
Date: 12/21/2007 11:22:09
Overall Posts Rated:
00
- - - - - - - - - - - - - - General Information about The Draft - - - - - - - - - - - - - - - - - -



- - Scouting - -

Twee weken voor de draft. Krijg je een lijst gepesenteerd van 48 spelers. Waarvan je bepaalde informatie krijgt. Hoe je die informatie krijgt is door tijdens de season te gaan scouten. Die optie is bij training gezet. Je kan 0-4 spelers per week scouten. Aangezien een season ongeveer 13-14 weken duurt , kan je max 56 spelers scouten als je 4 spelers per week scout vanaf het begin van het seizoen. Wat er in Rules staat is dat je de spelers 2 keer moet scouten om hun volledige informatie te kunnen verkrijgen. Dat betekent dat je niet van alle 48 spelers informatie zal kunnen verkrijgen. Het kan zo zijn dat je 20 volledige spelers kunt zien en een paar met onvolledige of geen informatie. Ronde 1 verkrijg je de 'Performance' van de speler en bij Ronde 2 de 'Potential"


- - Performance & Potential - -

De scout volgt een game van een speler en noteert zijn 'performance' van die game. Als het ware is het dus de boxscore van de speler. Hierdoor krijg je inzicht over de speler' speelwijze. Let wel op dat de boxscore alleen informatie geeft over Ć©Ć©n
game, dus laat je niet te snel afknappen op een speler omdat hij niet opdreef was.

De 'potential' van een speler word vekregen door een speler voor de tweede keer te scouten. De speler wordt dan uitgenodigt om een prive training te volgen. Hieruit wordt zijn potentie en "overall skill" bepaalt om een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van de spelers capaciteit. De potentie wordt uitgedrukt in cijfers (1-5) en zijn "overall skill" in letters (A-D).

'Potential' werkt als een indicator van hoe trainbaar een speler is. En hoe goed hij uiteindelijk kan worden


- - The List - -

Wanneer je de draft lijst aan het begin van de Playoffs hebt ontvangen, kun je je lijst gaan ordenen. Je zet de spelers die je het liefst wilt draften boven aan en de spelers die je het minst mee hebt onderaan. Elke team kiest uit de zelfde pool van 48 spelers, maar ieder team krijgt haar eigen lijst. Team A heeft dus niet dezelfde lijst als Team B.


- - The Draft - -

Er zijn drie rondes in de draft. De volgorde van de draft is simpel. Er zijn in totaal 16 teams. De teams die het laagst zijn geeindigt mogen als eerst draften. De nummer 16 mag als eerst en de nummer als laatst.

De procedure gaat als volgt: ( met 3 teams )
Team 3 draft de eerste speler die op haar lijst staat. Vervolgens draft de Team 2 de eerste speler die op haar lijst staat. Als bij toeval de eerste speler van Team 2 al gedraft is door Team 3, dan draft Team 2 de tweede speler op haar lijst. Team 1 is vervolgens aan de beurt en draft haar nr.1 pick als hij al dan niet gedraft is door Team 2 of Team 3.
Wanneer elk team een speler heeft gedraft, dan begint het rondje opnieuw. Team 3 begint weer met draften en vervolgens komt Team 2 aan de beurt enzovoort.
Aan het einde van de draft kun je je fresh gedrafte spelers zien in je Roster.


Let op!: De Draft gebeurt niet Real-Time.


Last edited by Legen...Riceball...Dary! at 04/17/2008 20:49:22

This Post:
00
10482.2 in reply to 10482.1
Date: 12/21/2007 11:50:06
Overall Posts Rated:
506506
Nice, misschien kan je een BB vragen om er een stickie van te maken, het is erg handige informatie.

This Post:
00
10482.3 in reply to 10482.1
Date: 01/09/2008 13:05:02
Overall Posts Rated:
55
Wanneer begint de Draft dan?

This Post:
00
10482.4 in reply to 10482.3
Date: 01/09/2008 13:16:17
Overall Posts Rated:
00
Draft begint paar dagen na de Finale Tiebreaker van de Playoffs. Dus ongeveer 2.5 weken vanaf nu.

This Post:
00
10482.5 in reply to 10482.4
Date: 01/10/2008 13:35:12
Overall Posts Rated:
22
Als extra informatie; de DRAFT lijst die binnenkort beschikbaar gaat worden is voor ieder club coach UNIEK!!

Dus de nummer 5 van jou lijst en de nummer 5 van je mede divisiegenoot is NIET hetzelfde! Dit om te voorkomen dat mensen de draft lijsten met elkaar gaan delen om zodoende de kosten te besparen.

Ook wil ik als NT Coach zijnde aan iedereen mededelen gaarne met ons contact op te nemen; mocht je geluk hebben om een SUPER talent te bemachtigen via de draft.

Rijswijker (en Patjebono)
Team Nederland


yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
This Post:
00
10482.6 in reply to 10482.5
Date: 01/10/2008 22:09:32
Overall Posts Rated:
00
Vrienden,

Ik zie dat de Draft-lijst er is!

Door de bovenstaande informatie is het idee duidelijk, dank hiervoor. Toch nog een paar kleine vraagjes van deze startende topcoach:

1. Star Ranking, klopt het dat de slechtste spelers 1 en de beste maximaal 5 scoren?

2. Welke mogelijkheden zijn er bij de Grade Ranking? A+, A, A-, B+, B, B- enzovoorts tot D-? Of kan het nog hoger of lager?

3. Wat is de hoogste score die een speler kan hebben? Uiteraard 5 Star, A+ grade, maar qua niveau? Zijn er spelers die direct proficient of misschien zelfs hoger zijn in een bepaalde eigenschap?

Ik hoop dat de meer ervaren spelers me kunnen helpen.

Groetjes,

Soepzooitje (38582)

This Post:
00
10482.7 in reply to 10482.6
Date: 01/10/2008 22:20:26
Overall Posts Rated:
22

3. Wat is de hoogste score die een speler kan hebben? Uiteraard 5 Star, A+ grade, maar qua niveau? Zijn er spelers die direct proficient of misschien zelfs hoger zijn in een bepaalde eigenschap?


Voor zover ik het weet zal respectable het hoogste zijn; maar wat het spannend maakt is de aantal respectables..

2. Welke mogelijkheden zijn er bij de Grade Ranking? A+, A, A-, B+, B, B- enzovoorts tot D-? Of kan het nog hoger of lager?

Yes en volgens mij is dat alles

1. Star Ranking, klopt het dat de slechtste spelers 1 en de beste maximaal 5 scoren?


Yes

Ik denk dat dit redelijk klopt...Success!

PS; de draft lijst is er niet hoor...;p Je bent denk de lijst van het vorige seizoen aan het bekijken..

MVG.


yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
This Post:
00
10482.8 in reply to 10482.7
Date: 01/10/2008 22:29:07
Overall Posts Rated:
00
Meen je dat nou?! Die lijst die staat bij Rules, Drafts, Edit Draft List... Is die van vorig jaar????? Snapte al niet waarom ik zoveel info had....

Staat er trouwens niet bij dat het de lijst van vorig seizoen is... Heb trouwens daarin wel een mannetje met Free Throw: strong. Kan dat niveau alleen bij FT dan?

Gtz

Edited by Van Bergen (10/01/2008 22:31:55 CET)

Last edited by Van Bergen at 01/10/2008 22:31:55

This Post:
00
10482.9 in reply to 10482.8
Date: 01/10/2008 23:18:38
Overall Posts Rated:
00
Het is die van vorig jaar. No doubt.

This Post:
00
10482.10 in reply to 10482.9
Date: 01/15/2008 13:21:25
Overall Posts Rated:
506506
De draft lijst is er! Lekker schuiven en gokken nu.

Succes, mijn eigen lijst stelt helaas weinig voor (wel verwacht). Hele seizoen amper geld in gestoken 5k per week, omdat ik toch hoog zou eindigen. Maarja wie weet pak ik er toch nog een mooi talentje uit.


This Post:
00
10482.11 in reply to 10482.10
Date: 01/15/2008 13:25:08
Overall Posts Rated:
55
Kun je er alleen via de regels...edit draft order bij komen of is er ook een directe manier?