BuzzerBeater Forums

BB Norge > Årets BLNO Oppgjør fra en Skopussers Perspektiv

Årets BLNO Oppgjør fra en Skopussers Perspektiv

Set priority
Show messages by
This Post:
00
120512.1
Date: 12/1/2009 10:29:23 AM
Overall Posts Rated:
3838
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
-----------------------------------Buzzerbeater Ukeblad----------------------------------------
Kvalikk-ekstra!

Vi spurte en liten mann som reiser rundt på landets elitedivisjonsarenaer og pusser sko hva han trodde om årets oppgjør.

"La meg begynne med Big 8. De har lenge hatt en edge over Great, så også i år. La oss snakke statistikk.
Alle som er videre til PO i Big topper blandt de 6 beste med sammenlagt lønn på sine tre beste spillere (1,2,3 og 6).

Traktor Termograd har gjort en av sine sterkeste sesonger, med både cupgull og god plassering i ligaen.
Drunek/Stefan på innsiden med Bank/Frostenhall på utsiden kan få enhver til å skjelve i buksene. Spørsmålet er om de har mer å gi eller har tatt tidlig ferie.
Knallsterke om disse er i form og uten skade. Farligste utfordrer for dragene.

Asker Assassins har alltid vært noen sniker. Kjøper smått og går stille i dørene i flere sesonger før, BAM, Thibault Delsol! Snedige taktikere, men blir de for anonyme?

Northern kunne nok vært i fare om de hadde lagt seg på latsiden denne sesongen.
Ingenting tyder derimot på det, og med sine nyeste investeringer er det ingen tvil om at han gir seg uten kamp.
Laget med et rykte som kan gjøre troll til stein (les: Drunek vs ) går stalltipset til Northern også i år.

Årets Wild Card er Bergen Bulldogs. Om noen skulle ta Northern på senga må det bli disse luringene, som tydeligvis har lært seg noe vi andre har gått glipp av.
Med en jevn god stall og en snute for svakheter har de duret igjennom sesongen med Clairvoyant stående å vifte med godbitene på sidelinja.
Hva får et såpass ferskt BLNO lag til å dominere alle leaderboards? Med Abel Muños og Henrik Skytte ute av PO troner Bergen Bulldogs høyt i alle kategorier med Oleg Milic, Tolunay Sökmen, David Aubert og Thomas Pillon med Danilo Evaristo D'Alonso også godt representert i flere kategorier.
Ikke nok med det, men de er innen top 3 totalt sett i alt utenom Steals, Fouls og Turnovers. Men... hvem vil vel lede fouls og turnovers.
Dette er kjøtere som ikke lar noen stå i veien. Pass opp!

For å fortsette med statistikk i Great 8;

Nøtterøy Funkadelics har alltid vært "en god nummer 2", men etter en pause fra å være landslagssjef har Steel Fidel kunnet fokusere mer på eget lag.
Tatt i betraktning suksessen og grunnlaget lagt ned i NT er dette ikke gode nyheter for noen (utenom fansen til Funkadelics).
Har også spredt lønna godt (med unntak av Eugen Vařák... komigjena', du kan avse et par tusen til bedre krisereserve enn han, hva?).
I likhet med Bulldogs har han også innbyttere som duger. Og med Delic som kom inn som en vulkanklippe kan man alltids spørre hvorfor de aldri har nådd opp...
Det er også påfallende at de har en tendens til kun å tape mot de aller aller beste. En forklaring kan være at de rett og slett er nest best.
En annen at 23Larsen har latt skittent spill forkludre skjebnen til Nøtterøy ved å overtale sine venninner, nornene, om å knyte et par ekstra knuter på livstråden hans.
Ser man på siste halvdel av sesongen kan det se ut som om Fidel har sendt gutta sine på speidern og lært dem å knyte opp knuter. Havner nok i finalen i år også. Ihvertfall.

Grøa Allstars, laget med norges (if not The World) feteste banner og logo, har også bredde.
Utfordringen deres er at bredden har satt seg rundt livet og med Ivanov ute med skade gjetter vi at det blir i tøffeste laget mot Nøtterøy.

Kentheman BK antas å ha fordelen mot Torshov Tigers i kvarten, og vil nok vinne 8 av 10, men noen ganger må vi gå etter magefølelsen.
Kanskje er det sympati med II.1 laget Tiger Town, som mest sannsynlig forsvinner neste mandag, som forvirrer.
Men Kentheman er også et beist, og i 8 av 10... kanskje 9 av 10... Ok, så vinner kanskje Kentheman BK.

Torshov Tigers stiller uten Jordí Barnes som SF. De skal imidlertid forsvare oslotigrenes ære og s

Last edited by Svett Sleik (U21-Scout Norge) at 12/1/2009 11:36:53 AM

This Post:
00
120512.2 in reply to 120512.1
Date: 12/1/2009 10:30:09 AM
Overall Posts Rated:
3838
Torshov Tigers stiller uten Jordí Barnes som SF. De skal imidlertid forsvare oslotigrenes ære og sikre fremtiden deres, så jeg håper de biter fra seg og viser litt sann Oslofandenivoldskhet.

Merkelig nok, med bakgrunn i statistikk, den sier også at Northern Dragons alltid har vunnet...
En ting er imidlertid sikkert: Aldri har det vært så usikkert som i år. Og vi får snart se om statistikken lyver.

This Post:
00
120512.3 in reply to 120512.1
Date: 12/1/2009 10:55:22 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9494
Second Team:
Grøa Allstars II
Haha, godt skrevet. Du har nok helt rett - vi begynner å bli litt brede rundt livet. Kjipt med Ivanov, riktignok har han bare operert fra benken i det siste, men vi mister litt under kurven uten han. Du har nok også helt rett i at Nøtterøy blir mer enn et par håndfuller å slite med for mine brede og litt uatletiske spillere (de får ikke trent så mye, for det er alltid så mange spillere i gymsalen på Grøa) i kveld. Men vi er uansett fornøyd, for vi er i PO for første gang på flere år. Neste år får vi komme tilbake som en lean, mean fighting machine.

This Post:
00
120512.4 in reply to 120512.3
Date: 12/1/2009 11:38:38 AM
Overall Posts Rated:
3838
heheh, takk takk. Jeg må jo innrømme at jeg personlig har en greie for underdogs (med trykk på dogs selvsagt).

This Post:
00
120512.5 in reply to 120512.4
Date: 12/1/2009 12:03:58 PM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
108108
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Nice,
i kveld kommer jeg til å følge mange usedvanlig spennende kamper via scoreboard!

This Post:
00
120512.6 in reply to 120512.1
Date: 12/1/2009 12:12:46 PM
Overall Posts Rated:
1717

Gledet meg til å lese denne i hele dag, sviktet ikke. Sweet! :-)

This Post:
00
120512.7 in reply to 120512.5
Date: 12/1/2009 12:18:27 PM
Overall Posts Rated:
3838
Ser forøvrig at norskkunnskapene mine haltet litt kl halv 3 i natt. Skulle selvfølgelig være "Northern gir seg IKKE uten kamp". + div andre snublerier. Legg til godviljen så går det.

This Post:
00
120512.8 in reply to 120512.7
Date: 12/2/2009 8:55:51 AM
Grøa Allstars
BLNO
Overall Posts Rated:
9494
Second Team:
Grøa Allstars II
Grattis til alle lag som klarte seg gjennom første kamp i PO og RL, enten pga flaks eller dyktighet. Selv fikk jeg en real omgang juling, og kun 10 minutter mot reservene til Nøtterøy gjorde at jeg kom ut med et respektabelt 25 poengs tap.