BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Voorbeschouwing Seizoen 11

Voorbeschouwing Seizoen 11 (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
124926.1
Date: 12/24/2009 2:55:31 PM
Overall Posts Rated:
506506
Seizoen 11 is alweer een week van start gegaan, en de eerste verassing lijkt alweer in de maak. Op het moment van schrijven staat verliezend DBA Finalist Gelis, op de ranking nummer 3 van Nederland, met ruim 30 punten achter in zijn bekerwedstrijd. Dat is een mooi kerstcadeautje voor zijn tegenstander, 3e klasser Sctb1fabregas. Tegelijk hebben twee andere DBA’ers Hippocritical (kampioen van vorig jaar) en Rijkswijker het ook lastig, in een 50-50 wedstrijd.

Het belooft weer een mooi seizoen te worden, waar iedereen weer voor de titels kan strijden. De divisies zijn weer zwaarder geworden, iedereen kan van iedereen winnen. Waar de Supporters al een tijdje met smart uitkijken naar het aangekondigde Kerstcadeau (als je nog geen Supporter bent, is dat nu het moment natuurlijk, om nog snel even mee te profiteren), hebben de niet-Supporters ook wat veranderingen voorgeschoteld gekregen.

Dit seizoen is het voor het eerst mogelijk om je verdedigende taken te scheiden van je aanvallende posities. Je kunt nu bijvoorbeeld kiezen om je eigen versie van Shaq je tegenstander’s Nash te laten verdedigen, in de hoop dat je er 15 blocked shots uitsleept. Of dit heel effectief is moet nog blijken natuurlijk.

Waar deze nieuwe verdedigende opties het realisme bevorderen, doet een andere, wellicht minder leuke verandering dit ook. Vanaf de Allstar break is het maximum aantal ‘Courtside Seats’, in het Nederlands Luxe Zitplaatsen, vastgesteld op 500 plaatsen. Bij een Luxe plek verwacht je natuurlijk een goed uitzicht op het veld, en als je er 5000 hebt gebouwd is dat natuurlijk niet mogelijk en dan zullen je fans niet meer de hogere prijs willen betalen!

Zo vroeg in het seizoen al winnaar voorspellen voor de titels is natuurlijk erg lastig, maar toch doe ik een poging.

DBA Pro A: Icecream Deluxe onder leiding van YsjeErbij. Het vorige seizoen was het zomer, dan smelten de Ysjes en eindigt het voormalig topteam logischerwijs niet bovenaan. Nu zitten we met flinke vorst en dat zijn de hoogtijdagen voor Ysje, die na een mislukt vorig seizoen weer extra gebrand is om de titel te pakken.

II.1: Hosa Stars. Fret is al veel te lang afwezig in de DBA, één van de grootste teams uit de geschiedenis van BB Nederland zal graag weer terugkeren naar de hoogste divisie. Al twee seizoen in de finale gestaan van de DBA, helaas beide keren niet gewonnen. Nu ook al drie seizoenen op rij de finale van de II.1 verloren, het wordt eens tijd dat er een mental coach ingehuurd gaat worden, die de plankenkoorts van Hosa’s spelers kan wegnemen.

II.2:
Hoogezand All Stars. GM-Mutual Thijs? Is een beetje naar de achtergrond verdwenen sinds hij zijn NT schap heeft overgedragen aan Rijswijker enkele seizoenen geleden. Toch blijft het een van de beste managers van Nederland, en heeft hij ook een heel mooi team bij elkaar weten te krijgen. Ik verwacht hem snel weer terug in de DBA, ondanks dat de II.2 wel een loodzware competitie is.

II.3: Lulu SH onder leiding van LuLuchen, heeft het voor elkaar gekregen om al zijn vier seizoenen in de II.3 in de finale ten onder te gaan. Vijf maal is scheepsrecht, wellicht kan dit team samen met Fret de kosten van de praatgroep delen.

II.4: It Arsjitektenburo. In deze divisie kan werkelijk iedereen winnen, er zijn zoveel goede gelijkwaardige teams verenigd dat het alle kanten op kan. Toch wil ik dit team er even uitlichten. Arsjitekt is immers verkozen tot nieuwe NT manager. Hij is tevens al een tijdje bezig met de scouting en draagt dus veel bij aan de Nederlandse trots! Vorig jaar was hij er dicht bij als finalist, als het NT niet teveel tijd vergt, kan hij het wellicht voor elkaar krijgen om te promoveren!


Last edited by BB-Patrick at 12/24/2009 3:02:01 PM

This Post:
00
124926.2 in reply to 124926.1
Date: 12/24/2009 3:01:34 PM
Overall Posts Rated:
506506
Beker: Tsja, dat is veruit de lastigste. Veel is van de loting afhankelijk, maar ik zet mijn geld dit jaar op ChaSiewPau, geleid door manager Hero. Hij zit er al een paar jaar dichtbij, en is nu ook actief in de DBA. Waar het dan over het algemeen lastiger is om een diepe cuprun te maken door de sterke concurrentie in de competitie, denk ik dat hij zich veilig kan spelen van degradatie waardoor hij zich op de cup kan gaan focussen op de momenten dat het er echt om gaat draaien.

We gaan weer elke week proberen een paar wedstrijden eruit te lichten en een voorbeschouwing te maken, wil je ook af en toe zo’n voorbeschouwing schrijven, meld je dan aan bij De Voorbeschouwing. Een federatie gestart door manager Maupster.
Succes en iedereen alvast de beste wensen voor 2010!

This Post:
00
124926.3 in reply to 124926.1
Date: 12/24/2009 5:57:03 PM
Overall Posts Rated:
11
Hahaha, prachtig weergegeven.
Zal je raad opvolgen, blijkbaar hebben me team of ikzelf wel degelijk een probleem met het spelen van finales.!!

This Post:
00
124926.4 in reply to 124926.1
Date: 12/24/2009 7:02:29 PM
Overall Posts Rated:
6161
+5 post

Je geeft mijn team hierdoor wel heel veel druk! We gaan ons best doen om je niet teleur te stellen ;)

This Post:
00
124926.5 in reply to 124926.4
Date: 3/16/2010 12:16:33 PM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
474474
Second Team:
De Grote Spelers
Bump! Eens zien hoe het zit met die voorspellingen!

Edit: Wel leuke duelletjes in bijna elke div.II ! Veel gelijkwaardige teams, de enige die een zekerheidje voor de DBA lijkt is Hosa Stars!

Last edited by 3point king at 3/16/2010 12:31:51 PM

This Post:
00
124926.6 in reply to 124926.5
Date: 3/16/2010 6:21:56 PM
Overall Posts Rated:
22
Het niveau van divisie II is gigantisch gestegen. Ik heb een beter team, dan toen ik naar DBA promoveerde, maar heb eigenlijk geen schijn van kans.

IT Arsjitect overigens ook niet, want het is duidelijk dat onze helft een maatje te groot is voor IT's helft. De Guinese Biggetjes naar DBA. Daarbij vergezeld van zijn broertje Tewdethor? Jawel, 2 broertjes in de finale van Div II wedstrijden, wellicht voor het eerst in de vaderlandse geschiedenis. Misschien ook voor het eerst 2 broertjes in DBA?

Alleen Hosa kan dat vermijden, maar die heeft het de laatste jaren altijd laten afweten in de finale (o.a. ten voordele van mij, ooit). Nog een paar nachtjes slapen, en we zullen het allemaal weten.

Message deleted
This Post:
00
124926.8 in reply to 124926.7
Date: 3/16/2010 9:20:34 PM
Overall Posts Rated:
204204
Met Bernlef versla ik UGP, daar ben ik van overtuigd, helaas moet ik het echter zonder hem doen. Barkleys (Neophyte) is ook best sterk aan onze kant. Daarna komt HVB en dan zit er een groot gat. Een gat welke er aan jouw kant niet zit. Aan jullie kant kan vrijwel iedereen van elkaar winnen.

From: Uther

This Post:
00
124926.9 in reply to 124926.8
Date: 3/17/2010 11:17:24 AM
Overall Posts Rated:
88
Ik voorspel dat Helpman een nieuw team in elkaar draait voor seizoen 11 ^^

From: Arsjitekt

This Post:
00
124926.10 in reply to 124926.9
Date: 3/17/2010 1:03:59 PM
Overall Posts Rated:
204204
Wat denk je, zou hij wat nederlandse talenten 1 positietraining willen geven??

From: Uther

This Post:
00
124926.11 in reply to 124926.10
Date: 3/17/2010 4:17:43 PM
Overall Posts Rated:
88
Vragen kan nooit kwaad he, als ik zo zie wat hij verkocht heeft, dan kan ie wel wat talenten binnenhalen...