BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > wereld/nationale ranking

wereld/nationale ranking

Set priority
Show messages by
From: FoD1
This Post:
00
133834.1
Date: 03/07/2010 17:31:35
Overall Posts Rated:
00
hoe wordt deze berekend want ik heb opgemerkt dat ik sinds dit is ingevoerd op wereldvlak een kleine 600 plaatsen ben gestegen niet overdenderend veel maar toch een stijging wat een positieve invloed heeft op doorgaan met dit spel :D indien er iemand is die hierover meer uitleg kan verschaffen sta ik er altijd voor open :)

gtrs Fodje

From: AthrunZala

To: FoD1
This Post:
00
133834.2 in reply to 133834.1
Date: 03/08/2010 04:16:34
Overall Posts Rated:
471471
bij mijn weten, is een rankschikking zuiver een tool om te tonen welke team goed aan het presteren is en welk team slecht aan het presteren is.

daarvan afgezien, heeft het geen enkel nut.

ik ben bijvoorbeeld van ranking 76 in belgie, naar ranking 22 in Belgie gegaan (en die stijging heb ik vooral te danken aan mijn lange beker run en mijn redelijk goede prestatie's in de competitie)

het heeft niet zoveel invloed, maar het kan aangeven of een ploeg goed bezig is of dat het een mindere periode kent.

maar wat ik graag zou weten, is waar je de volledige Belgische rankschikking kan terugvinden... te weten wie voor je staat, wie achter je staat, en dergelijke.

Rev

This Post:
00
133834.3 in reply to 133834.2
Date: 03/08/2010 08:44:32
Overall Posts Rated:
9696
hm. Het rare is dan wel dat ik na dit slechte seizoen van me eigenlijk even hoog sta als in het begin van het seizoen...
Op wereldrang gezien dan.

Op Belgische rang is Sonics me voorbij gestoken. Volledig terecht trouwens.

Maar dat toont toch aan dat ook al ben je een tijdje slecht bezig, je niet zo snel zakt...

Ik heb er geen enkel idee van op welke basis die berekeningen gebeuren.


Misschien will BB-Patrick daar iets over kwijt.
Ik neem aan dat hij geen formules mag geven, maar hij kan zeker wel wat kwijt over het systeem.

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
133834.4 in reply to 133834.3
Date: 03/08/2010 12:59:32
Overall Posts Rated:
471471
het is heel duidelijk dat de beker er voor redelijk wat tussenzit... anders had ik nooit zo boven Inheems mogen stijgen...

jij hebt ook een redelijk lange cup run gehad ( zeker in vergelijking met de andere 1e klassers) dus dat zou er wrs ook voor iets tussen zitten dat je nog zo hoog staat...

en sonic, ja die hebben de beker gewonnen, en heel goed gespeeld dit seizoen... logisch dat ze op 1 staan...

Joe ston ook op 1 na zijn winst in de beker... en Stonestars was ook een tijdje een (verloren PO finale en verloren beker finale...)

het enige dat ik mij afvraag is of de ranking waartegen je speelt ook een rol heeft of niet... zo ja, dan is het begrijpeleijk dat de ploegen uit de BBBL niet zo snel zakken, gezien ze allemaal tegen hoge op de belgische gerankschikte ploegen uitkomen...

en PO games zitten er ook voor iets tussen, die hebben ook een redleijk grote invloed ( de overgrote meerderheid speelt scrimmages, dus ergens is dat ook logisch...)

in ieder geval, ik zou graag een plaats hebben waar je de top 50 van Belgie ( en de andere landen) kunt bezien...

zou leuk zijn.

Rev

This Post:
00
133834.5 in reply to 133834.4
Date: 03/10/2010 05:26:48
Overall Posts Rated:
9696
je kan misschien eens in het suggestions forum kijken om te zien of het reeds voorgesteld is, en indien niet, zelf een topic openen daar.

Ik heb wel gemerkt dat er geen aparte rangschikking is voor landen.
Alle BB ploegen krijgen een wereldrang, en op basis van die rang wordt dan gekeken per land wie daar de hoeveelste is.

Als mijn wereldrang dus genoeg daalt om op wereldgebied achter Joe te komen, zal Joe ook op Belgische rang boven mij komen, en omgekeerd.

De vraag is natuurlijk hoe de BBs bepalen dat een bepaalde ploeg beter is dan een andere uit een ander land...

Volgens mij moet daar toch ook een stuk in de formule zitten naargelang de spelers die je hebt. Ik zou anders niet weten waarom bvb een ploeg die jaar na jaar beker en kampioen wint in een kleiner land, wereldrang 400 kan hebben, terwijl een Belgische ploeg die nog nooit 1 van die twee titels pakte bvb 300ste zou staan op wereldrang...

Als ik eraan denk en Patrick op de chat zie, zal ik eens vragen wat er allemaal in verwerkt zit...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
From: GioDeb
This Post:
00
133834.6 in reply to 133834.5
Date: 01/09/2021 05:40:34
Grizzly Bears
II.4
Overall Posts Rated:
6464
Second Team:
BC Rebel
Kan iemand hier de dag van vandaag wel een juist antwoord op geven ?

Ik heb het gevoel ondanks ik een goed of slecht seizoen speel er de laatste 3-4 seizoenen nauwlijks iets veranderd aan mijn rangschikking en het zou al heel wat fijner spelen als ik ergens duidelijk een progressie op merk !
Of als ik merk dat ik te fel daal dat ik ook het systeem een beetje ken zodat ik meer men best kan doen om nog verder te stijgen