Sverige var ett av de första länderna i BB-världen och vi har därmed hunnit med 11 hela säsonger och befinner oss en bra bit in i den tolfte. Under dessa säsonger har mycket hänt, framförallt har väl vårat användarantall och aktiviteten på forumen skjutit i höjden. Detta är jättekul men det försvinner även en del stora namn/legender. Så efter att ha funderaat lite (läs: snott iden från en annan tråd) så kom jag fram till att det skulle vara kul med en svensk Hall of Fame för att bevara minnet av vår rika historia.
Så upplägget är så här, att en gång per säsong har vi en omröstning här på forumet där vi utser en manager och en spelare som bör finnas med i vårat Rum Av Berömelse. Varje manager har en röst och jag ska försöka nominera 3-4 managers/spelare till varje omröstning. Missar jag någon självklar så kasta ut den så fort som möjligt så den kommer med i omröstningen.
Så omröstningen startar idag och man röstar lämpligen genom att droppa namnen i den här tråden.
De nominerade är:
ManagersLA-FirstKlas, Hoop Hoop Hooray (26489) - Nominerad främst för sin totala dominans i BB-Sverige under de första säsongerna, han satte även Sverige på kartan för många nationer genom att avancera i B3 slutspelet. Utöver detta bidrog han även vid sidan av planen, i forumen och som översättare.
2 segrar i svenska cupen/7 seriesegrar i PROA/Representerat Sverige 5 gånger i B3/semifinal i B3t1marr, bissy (26511) - Den andre giganten i BB-sveriges sportsliga historia.
4 segrar i svenska cupen/3 seriesegrar i PROA/Representerat Sverige 4 gånger i B3/ett av 16 lag i B3LA-Skåning, Helsingborg Heat (26599) - Mig veterligen den första att på allvar försöka styra upp landslagen.
GM-Slinkan, Badbreath Boys (26501) - Vår första GM, sliter stenhårt vid sidan av planen och lyckas trots detta med bedrifter som att hålla sig uppe i Svenska SBBL och har en cupseger under sitt bälte. Det är dock för insatserna som GM och milstolpen att vi till slut fick en egen GM som gör honom till en självklar kandidat för vår Hall of Fame.
PlayersJerker Matsson PF (320534) - Spelat i svenska landslaget sedan säsong 3 och gör det fortfarande (totalt 68 matcher) Han nomineras även för sina insatser i SBBL och svenska cupen där han var en viktig kugge i segermaskinen HHH. 3 gånger röstades han fram som MVP i PROA.
Ola Gunnarsson SG (3181052) - Poängmaskin a la crazy. Rekordet för poäng i en seriematch i PROA/SBBL 73 poäng!
Christer Eriksson SF (2593566) - Sveriges bästa SF genom tiderna
Relja Lauševic PG (5782738) - Vår första riktiga internationella stjärnspelare
Ingen - Jag tycker spelaren ska ha dragit sig tillbaka för att kvala in på HOF
För att omröstningen ska vara giltig krävs att 10% av användarna i Sverige röstar. För att samtliga anvädare ska ha möjlighet att rösta pågår omröstningen fram till ASB. Den som har flest röster vid ASB förs in på den ärorika väggen med de största i Sveriges historia. Skulle två kandidater ha samma antal röster har den med flest matcher under bältet förtur.
Last edited by Mannen at 4/18/2010 6:04:59 AM