BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > Nieuwe trainer? Geen geld!

Nieuwe trainer? Geen geld!

Set priority
Show messages by
From: Sammow
This Post:
00
142990.1
Date: 5/5/2010 1:00:15 PM
Overall Posts Rated:
00
In de trainingsgids las ik dat je best een nieuwe trainer aanstelt als je begint, een trainer van niveau 5.
Maar de trainers van niveau 5 kosten veel geld of hebben een loon van 50k/week. Dit kan ik toch helemaal niet betalen als beginner?!

This Post:
00
142990.2 in reply to 142990.1
Date: 5/6/2010 6:09:43 AM
Overall Posts Rated:
00
Daarom beter een tijdje een trainer van 4 kopen die veel goedkoper is dan die lvl 5 trainers want anders kom je financieel in de problemen in lagere klasses. Het verschil tussen level 4 en 5 is niet zo gigantisch dat je als 4e klasser de kosten kan goedmaken. 50k per week is veel voor lagere klasses en zeker het niet waard. Beter een minder goede trainer en het geld dat je daarmee bespaart investeren in betere spelers of sparen.

This Post:
00
142990.3 in reply to 142990.2
Date: 5/10/2010 2:43:33 AM
Overall Posts Rated:
11
je hebt ook lvl 5 trainers met een loon rond de 20k-30k, maar daarvoor betaal je dan wel een hogere transfersom... Dus persoonlijk zou ik ook opteren voor een mindere trainer en er niet al te veel met in te zitten! Eenmaal je in de hogere reeksen raakt, verdien je genoeg om over te stappen op een betere trainer!

nuja, ik ben zelf niet zo'n fan van het huidige personeel-systeem... de prijzen worden met net ietsje te veel kunstmatig opgedreven...

This Post:
00
142990.4 in reply to 142990.3
Date: 6/15/2010 10:00:47 AM
Overall Posts Rated:
11
ik ben in IV met traner nv.2 aan de slag en het lukt zeer aardig ik sta tweede en maar kans om kampioen te worden

This Post:
00
142990.5 in reply to 142990.4
Date: 6/30/2010 10:09:44 PM
Overall Posts Rated:
11
als je een trainer lvl 4/5 had gehad had je misschien nu al in Div III gezeten !!!!

Ben zelf pas begonnen met spelen en mijn assistent/mentor FOD heeft mij verteld een
trainer lvl 5 te zoeken. Ik mijn start kapitaal gebruikt om een trainer te zoeken heeft
me uiteindelijk wel een week geduurd maar heb nu wel een trainer lvl 5 met een loon
van 23k en zijn transfer was net boven de 200k.

Ja ze zijn duur , ja het is veel geld, maar het verschil in niveau van training is niet in geld
uit te drukken.

AEM

Last edited by AEM1977 at 6/30/2010 10:13:08 PM

This Post:
00
142990.6 in reply to 142990.5
Date: 7/1/2010 12:06:08 PM
Overall Posts Rated:
9696
als je een trainer lvl 4/5 had gehad had je misschien nu al in Div III gezeten !!!!

Ben zelf pas begonnen met spelen en mijn assistent/mentor FOD heeft mij verteld een
trainer lvl 5 te zoeken. Ik mijn start kapitaal gebruikt om een trainer te zoeken heeft
me uiteindelijk wel een week geduurd maar heb nu wel een trainer lvl 5 met een loon
van 23k en zijn transfer was net boven de 200k.

Ja ze zijn duur , ja het is veel geld, maar het verschil in niveau van training is niet in geld
uit te drukken.

AEM

ik vind dit toch net IETS te simplistisch uitgedrukt.
Als je namelijk al je geld investeert in een trainer, maar je hebt niet de spelers om in je reeks voldoende wedstrijden te winnen, kom je nergens, want dan draai je zelfs verlies door het hoge loon van de trainer.

EERST moet je zien dat je inkomsten vlot genoeg binnenlopen, en dat KAN betekenen dat je oorspronkelijk moet investeren in spelers, en pas later in een trainer wanneer je geldstroom dat toelaat...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
142990.7 in reply to 142990.6
Date: 7/1/2010 1:10:29 PM
Overall Posts Rated:
11
Misschien , misschien niet.

Had 1 speler die te trainen was. Ja je hebt een team nodig, maar het ligt eraan
wat je wilt. Wil je allemaal jonkies of heb je zoiets van nou heb mijn trainee en daar
bouw ik omheen maakt niet uit wat voor leeftijd de anderen hebben.

Heb me team nu staan (heb vorig seizoen 1 comp wedstrijd en 1 playoff wedstrijd gespeeld
met me team, met 90k aan inkomsten van die 2 wedstrijden). Ik heb nu zowel een team als een
trainer en ja heb ook wat geluk gehad in de draft.

Heb nu 3 trainees en daar me team om heen gebouwd. En ik denk, maar das mijn mening, dat
als je het slim aanpakt, je zeker wel direct een nieuwe coach lvl 5 kan permiteren.

AEM

This Post:
00
142990.8 in reply to 142990.7
Date: 7/2/2010 10:28:09 AM
Overall Posts Rated:
9696
in vele gevallen zal je dat kunnen, maar zoals ik al zei, zo simpel om te zeggen dat het altijd het beste is , is net iets te simplistisch voorgesteld.
Als je pech hebt en je spelers die je kreeg echt zwak uitvallen, of je gewoon in een sterkere reeks terecht komt, moet je misschien eerst investeren in betere spelers, want nooit winnen is geldverlies, je verliest veel meer geld door altijd te verliezen, dan dat je kan terugverdienen door te trainen...

Dus versta het niet verkeerd, maar er is gewoon geen klink-klare oplossing voor een beginneling wat hoe-dan-ook altijd het beste zal zijn voor zijn team.

Ik heb afgelopen 2 seizoenen een ploeg uit het slop getrokken die elke week verlies draaiden. Onlangs schreef hij me aan dat zijn saldo 800k is, en hij nu continue winst draaid.
Die beste man had dus idd geinvesteerd in een trainer in het begin. Helaas kon hij zijn wedstrijden niet winnen, en hij graakte al snel in de schulden. Pas nadat ik hem adviseerde om zijn trainer te ontslaan en 1 seizoen FTs te trainen, en zijn eerstkomende inkomsten volledig in andere spelers te investeren, is hij er weer bovenop gekomen. Had hij zijn lvl 5 gehouden was de ploeg failliet gegaan...

Om het juiste advies te geven aan een startende ploeg, moet je eerst al zijn gegevens kennen...

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
142990.9 in reply to 142990.8
Date: 7/2/2010 10:59:24 AM
Overall Posts Rated:
00
hierbij kan ik je vertellen dat ik een klein overzicht had van zijn financiele status alsook van zijn spelers AEM startte heel net en had dus mijn advies gevraagd waarbij ik dan ook netjes naar zijn spelers vroeg en wat zijn bedoelingen waren met bepaalde spelers hij had het geluk jah van al direct iets te hebben in zijn team.
Zodoende hebben we ons daarop gebaseerd en heb ik hem het advies gegeven om zijn draft af te wachten en in tussentijds toch te kijken voor een deftige trainer lvl4 en heb ook gezegd een trainer lvl5 goed zou zijn.
Ik weet dat we hier een meningsverschil door hebben maar als ik zijn team bekeek en daarbij ook zijn bedoelingen door kreeg wist ik dat dit iets was dat ik zou hebben gedaan.

Als ik dan nu kijk naar wat hij tot dusverre heeft gedaan met zijn team denk ik wel dat ik een goede keuze heb gemaakt.
Ja hij heeft geluk gehad in zijn draft maar dat is mss altijd zo als je net start had het ook en toen deed ik een verkeerde keuze door mijn beste draftee te verkopen waar ik nog steeds een beetje over zit mokke

hopelijk neem je dit voorlopig wel als een degelijke uitleg aan de raad die ik aan AEM heb gegeven indien niet dan ben ik genoodzaakt om verder te gaan uitdiepen :D

This Post:
00
142990.10 in reply to 142990.9
Date: 7/3/2010 3:42:29 AM
Overall Posts Rated:
9696
jeps. Het verschil zit hem in het feit dat jij 1 persoon advies hebt gegeven op grond van zijn gegevens, wat uiteraard perfect is.

Echter de posts hier worden door iedereen gelezen die geinteresseerd is, en zo kunnen er dus teams komen kijken die dan lezen dat ze direct een level 5 trainer moeten kopen, en dat opvolgen en dan later in de problemen komen.

Vandaar mijn uitleg dat het niet zo simpel is als dat. Zodat ze weten dat ze moeten opletten.

PS: ik was me niet bewust van een meningsverschil. Mijn doel was gewoon de info verbreden, om te voorkomen dat iedereen er van uit gaat dat het simpel is wat je in het begin moet kiezen.