BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Rik Smits Bokaal seizoen 13

Rik Smits Bokaal seizoen 13

Set priority
Show messages by
This Post:
00
154198.1
Date: 8/14/2010 5:52:21 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
We zijn alweer flink wat rondes onderweg, tijd om een lichtje te schijnen op de teams die nog meespelen voor deze prijs!

De afgelopen paar rondes lijkt er een slagveld te ontstaan, waar al menig DBA-team het onderspit heeft moeten delven. Gezien de opmars van de teams uit div.II, kan er duidelijk gesteld worden dat ook deze teams niet stilzitten, waardoor de DBA'ers zelf ook volle bak moeten spelen om deze aanstormende managers van het vege lijf te houden! Aldus, laten we vooruitkijken naar de 1/8e finales van dinsdag!

Sweet Lakers @ Oversight:

De Sweet Lakers spelen momenteel in de II.3, dit is al het geval sinds seizoen 7, waar zij voorheen uitkwamen in de DBA. Hun beste resultaat in de cup is een kwartfinale en aangezien promotie dit seizoen ver weg lijkt, zullen ze de pijlen mogelijk richten op de cup! Toevallig zit Oversight aan dezelfde kant in de II.3, alleen met iets meer succes momenteel. Manager Bert-Jan speelt namelijk ook nog mee voor promotie! Deze twee teams hebben elkaar al 16 keer getroffen, dus dat is een beste historie! De laatste seizoenen is Oversight echter steeds meer de bovenliggende partij en ik verwacht hetzelfde beeld in deze pot!

De Vette Nijlpaarden @ Babylon Bunzings:

DVN staat momenteel 4e op de ranglijst van Nederland, mede door het landskampioenschap in seizoen 10! Verder hebben ze eenmalig in de bekerfinale gestaan, maar daarin kwamen ze wat te kort. Tegenstander BB is momenteel koploper aan de andere kant in de DBA en heeft tot op heden nog niet veel succes gekend in de beker! Het gaat gestaag beter, net zoals in de DBA. Elk seizoen lijkt er wat groei plaats te vinden! Het zal echter wel lastig zijn voor manager Fangioforce om een keuze te maken, gaat hij mogelijk zijn koppositie opofferen om zo alles te zetten op zijn 1e prijs? Ik verwacht het wel!

K-Men @ Talentinho:

K-Men is de enige ploeg uit de 3e divisie die nog in de beker zit, wat zeer lovenswaardig is! Zo ver als ze dit seizoen zijn gekomen, is een nieuwe mijlpaal in de geschiedenis. Na 3 seizoenen in de II.4 spelen ze nu voor het 2e seizoen al in div III.5, waar ze ook wel eens uit willen vertrekken. Tegenstander Talentinho lijkt zijn team naar 'win-now modus' te hebben overgeschakeld gezien de recente aankopen. Als tweevoudig verliezend finalist zal LA-3pk nu wel eens een keer die prijs in de wacht willen slepen!

The Rotterdam Razors @ PSV Basketball:

Een aangelegenheid tussen 2 topploegen in II.4, waar momenteel TRR de dans leidt om thuisvoordeel in de PO. De kans is zeker aanwezig dat de Razors hier geen energie en moeite willen verspillen en liever promotie naar het hoogste niveau afdwingen! Daar staat nog tegenover dat Koenkampioen, coach van PSV, aangegeven heeft op het forum mogelijkheden te zien. Dit doet vermoeden dat de keuze momenteel voor de beker zal zijn en dat de competitie op een lager pitje gezet wordt.

Dutch Pacers @ Gelis:

Momenteel domineert manager Maupster met zijn DP in Nederland. In de competitie onaantastbaar en ongenaakbaar, lijkt hij af te stomen op een seizoen zonder nederlagen! Onder leiding van sterspeler V/d Linde en aanstormend talent Christiaan Pastoor valt er voor de supporters van DP veel te genieten. Maar het lot heeft bepaald dat Gelis thuisvoordeel heeft en dat verandert het beeld een beetje. Zal Dionysos alles uit de kast halen om de hegemonie te doorbreken? Mocht dit het geval zijn, gaat het wel ten koste van zijn competitie-resultaten. Spannend dus!

Zoetermeer Zombies @ Pixies Pistons:

ZZ staat vrij stevig op wedstrijden voor lijfsbehoud in de competitie, dus kan de pijlen wel gaan richten op de beker. PP lijkt een beste gooi naar promotie te kunnen doen. Deze kan wel eens tight worden, ik heb geen idee!

Maple Wings @ Paletstars Alkmaar:

PA heeft net een wat smallere selectie, waardoor the edge voor MW is.

Babydolls @ Barkleys

Met twee top-guards gaat BBD het Barkleys lastig maken, maar het zal niet genoeg zijn. Barkleys is net wat beter!

This Post:
00
154198.2 in reply to 154198.1
Date: 8/14/2010 6:11:52 AM
Overall Posts Rated:
204204
Hulde!

From: NajTreb
This Post:
00
154198.3 in reply to 154198.1
Date: 8/14/2010 7:40:04 PM
Overall Posts Rated:
77
Ik hoop dat je gelijk krijgt.

This Post:
00
154198.4 in reply to 154198.3
Date: 8/15/2010 3:46:30 AM
Overall Posts Rated:
00
Een uitstekende voorbeschouwing.

This Post:
00
154198.5 in reply to 154198.1
Date: 8/15/2010 3:34:14 PM
Overall Posts Rated:
1717
leuke voorbeschouwing.
het zal bij een paar wedstrijden toch ook de inzet/enthousiasme zijn wat het gaat uitmaken, als je begrijpt wat ik bedoel..

This Post:
00
154198.6 in reply to 154198.5
Date: 8/15/2010 6:45:18 PM
Overall Posts Rated:
284284
Lekker aankoop van Gelis, zo vlak voor onze ontmoeting Centertje van 250K in prof vorm. Damn ;)

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
This Post:
00
154198.7 in reply to 154198.6
Date: 8/17/2010 3:46:38 PM
Overall Posts Rated:
22
En weer een ronde verder. Mijn beste resultaat ooit. Als ik nu weer een thuiswedstrijd tegen een IIe divisie team kan krijgen ben ik helemaal gelukkig.

This Post:
00
154198.8 in reply to 154198.7
Date: 8/17/2010 4:59:17 PM
Overall Posts Rated:
22
En ja wel hoor: thuiswedstrijd tegen 2e divisie club. Soms zit het mee, soms zit het tegen!

Ik zie nu dat het iets meer tegenzit. De wedstrijd wordt op neutraal terrein gespeeld.

Last edited by Koenkampioen at 8/17/2010 5:06:08 PM

This Post:
00
154198.9 in reply to 154198.8
Date: 8/17/2010 5:04:44 PM
Overall Posts Rated:
22
Overigens, een vraagje als leek in de kwartfinale van de beker: Ik zie bij teammotivatie de volgende opties:
Playoff Normaal of Playoff Alles of Niets.

Gelden daarbij dezelfde regels als in de play offs? Dus bij Playoff Alles of Niets, is de verandering van teammotivatie gelijk aan 'Normaal' bij normale competitie wedstrijden?


This Post:
00
154198.10 in reply to 154198.9
Date: 8/17/2010 5:18:17 PM
Overall Posts Rated:
284284
Congrats to Gelis!

Ben je op zoek naar een BB-Buddy die jou alle kneepjes van BB bijbrengt? Neem dan deel aan het Buddy-sytem. Pm mij voor meer info
From: NajTreb
This Post:
00
154198.11 in reply to 154198.10
Date: 8/17/2010 5:54:30 PM
Overall Posts Rated:
77
Het was een eenvoudige overwinning achteraf.
Nou eens kijken of ik dit seizoen mijn beste prestatie (halve finale) kan evenaren.