BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Promoveren of handhaven

Promoveren of handhaven

Set priority
Show messages by
This Post:
00
167179.1
Date: 12/26/2010 9:50:15 AM
Overall Posts Rated:
9494
Geachte medespelers, hierbij graag uw advies

Na een stevig seizoen waarin ik vanaf het begin al zei dat ik never nooit zou promoveren is het dan toch zo ver gekomen dat ik een (naar mijn inziens) zeer gedegen kans maak om de finale te halen met een kleine kans deze ook te winnen.
Soms heb je een gelukje en soms heel veel hulp van anderen (Ruaidri en Astragoth)

En zoals iedereen ook wel weet inmiddels heb ik een grenzeloze (vul maar in) hekel aan verliezen dus moet ik nu een keuze maken. Ga ik voor de winst in de finale en ben ik daarna een heel seizoen extreem chago omdat ik geen game ga winnen en gelijk weer terug degradeer, of ga ik de finale verliezen (ziek op vakantie daarvan) en volgend seizoen mijn stadion uitbouwen om daarna keihard door te stoten richting de DBA.

De reden om te promoveren: Bonus, Tv gelden en andere inkomsten, echter om te handhaven vliegt dat er gelijk weer uit.
Redenen om te blijven in III: Beperkte selectie, slechts 3 spelers die het niveau aankunnen en een te klein stadion voor II
(weinig uitgebouwd omdat ik dacht niet de kans te hebben)

Kortom dilemma 1ste klas.

Graag jullie advies

This Post:
11
167179.3 in reply to 167179.1
Date: 12/26/2010 2:25:15 PM
Overall Posts Rated:
3636
....dit zijn inkoppertjes. Altijd proberen te winnen en eventueel te promoveren. 1 in je alternatief stoot je sowieso niet zomaar naar de DBA omdat de div II sterke competities zijn en 2 je kunt beter promoveren, extra inkomsten genereren, extra focus op beker en dan evt degraderen om het jaar daarop sterk terug te komen. Ik denk dat je dan beter af bent dan wanneer je nu 'in div III' zou blijven door te verliezen..... maar ach dat is slechts mijn mening na een wijntje op deze feestdag. :)

zie je snel in de chat!

From: Tesse

This Post:
00
167179.4 in reply to 167179.3
Date: 12/27/2010 2:10:10 AM
Cruesli
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
530530
Second Team:
The Milk
Komt nog bij dat je met promoveren volgend seizoen ook nog een stuk betere draftpositie zal hebben. Ik zou zeker voor promotie gaan (en doe dat zelf ook).

Crunchy! If you eat fast enough
This Post:
11
167179.5 in reply to 167179.3
Date: 12/27/2010 7:16:54 AM
Nightearls
II.3
Overall Posts Rated:
536536
Second Team:
Silver Onions
Moet je stadium wel de capaciteit hebben om extra te verdienen. En dat is volgens mij het grootste probleem voor Snowflake. Hij heeft heel klein stadion, dus heel veel extra verdienen zit er niet in voor hem.

Normaal gesproken ben ik ook voor promoveren, maar als je niet heel veel meer kan verdienen voorlopig en je een gruwelijke hekel hebt aan verliezen, dan zou ik nog een jaartje in blijven waar je zit. Zorgen dat je door traint en dat je je stadium vergroot en dan volgend seizoen door stoten.

Dit alles natuurlijk als ik niet bij Snowflake kom, anders moet die nog maar een jaartje wachten. ;)

Only in the dark, we succeed!
This Post:
00
167179.6 in reply to 167179.5
Date: 12/27/2010 9:03:20 AM
Overall Posts Rated:
204204
Als ik snowflake was zou ik promoveren, met een rot humeur op vakantie... lijkt me niet best..

This Post:
00
167179.7 in reply to 167179.6
Date: 12/27/2010 11:38:40 AM
Overall Posts Rated:
1717
als je de kans hebt, ALTIJD promoveren is mijn mening....
je weet nooit wat het volgende seizoen brengt, voor het zelfde geld promoveer je en worden er 2 teams in je nieuwe II league lopende het seizoen bot...

Het levert ten eerste een promotie bonus op en je maakt meer geld in de II zeker als je nog een league III salarishuishouding hebt.
dat je stadion nog niet groot genoeg is is grotendeels op te vangen door prijzen te verhogen en je hebt nog een aantal weken tot het nieuwe seizoen begint om daar evt. nog wat aan te doen.

dat stadion moet sowieso toch op den duur groter...

This Post:
00
167179.8 in reply to 167179.7
Date: 12/27/2010 11:42:59 AM
Overall Posts Rated:
9494
Keuzes in het leven,

Snowflake overigens wel bewezen intelligent, hij loopt al 3 dagen met een lichte hersenschudding rond, en ik maar afvragen waarom ik me zo Kwalitatief Uitermate Teleurstellend voelde.

Snowy gaat in elk geval maar voor de 1ste plek van zijn kant van de divisie en dan zien we het wel in de laatste week van de competitie wat er gebeurd. Er wordt inmiddels wel stevig gebouwd aan mijn stadion dus mezelf kennende ga ik er toch maar vol voor en als het dan niet lukt, tja dan kan ik er later in elk geval geen spijt van hebben dat ik het uberhaupt niet heb gedaan.

Iedereen hartelijk dank voor de adviezen...

@Ruaidri, je kan mijn plekje in III10 krijgen ;-)

This Post:
00
167179.10 in reply to 167179.9
Date: 12/27/2010 12:28:44 PM
Overall Posts Rated:
9494
we zullen zien, overigens over beleving gesproken, heb jij die van Zadelaar gezien?

En tja het zal gaan stormen in de Hells Kitchen maar we hebben er alle vertrouwen in.....