BuzzerBeater Forums

BB België > [NT] seizoen 15/ Saison 15

[NT] seizoen 15/ Saison 15

Set priority
Show messages by
This Post:
00
171066.1
Date: 1/17/2011 7:42:44 AM
Overall Posts Rated:
471471
Beste landgenoten,

eerst wens ik jullie alvast te bedanken voor zij die op me gestemd hebben, zodat ik mijn werk kan verderzetten. Aangezien er nieuwe tactische opties zijn, heb ik besloten er eentje van uit te testen waar ik nog niet veel van weet. Over onze tegenstander van de dag:

tegenstander: Ierse Nationale ploeg
wereldranking: 67ste (wij zijn momenteel 55ste)
analyze: Hoogste salaris van hun beste C bedraagt 124k, die van hun beste guard op hun selectie is 60k. Wel moeten we rekening houden met SG Günter Vyrbral, voormalige starting SF van voormalige BC Töroo ( BC Töroo's manager verhuist en zal herbeginnen in de braziliaanse competitie normaal gezien, dus is Günter naar een andere ploeg verhuist). Voorts heeft de Ierse NT een nieuwe coach. GM-Ndr619 was de beperkt spelerspoule beu en heeft zich daarom niet opnieuw kandidaat gesteld ( GM-NdR619 is overigens de eigenaar van een belgische C Thijs Van Gent).

Gezien er voor een nieuwe tactiek gekozen wordt, is het moeilijk een resultaat te voorspellen. Ook zitten we nog met een enthousiasme van 1, terwijl de Ierse NT ongetwijfeld nog een hogere enthousiasme heeft omdat het niet zoveel spelers moet ontslaan en opnemen om hun skills te bekijken ( vanwege hun kleine beperkt spelersgroep waaruit ze kunnen kiezen). Een winst zou leuk zijn, maar waar het me vanavond vooral om gaat, is ontdekken hoe een van de nieuwe tactieken werkt, en of deze voor de toekomst mogelijks interessant zou kunnen zijn.

NT informatie! Na de match zullen alle spelers van het NT team ontslagen worden, en zal er op zondag een definitieve selectie (bestaande uit 16 spelers, tenzij een speler zijn GS onder de 7 duikt in de eerste week) gemaakt worden. Er zullen 2 plaatsen overblijven om spelers op te nemen voor mochten we eens een heel slechte GS hebben, of mocht er plots een speler door zijn training zoveel beter zijn geworden, dat hij zijn plek in de NT heeft verdiend.

een analyse van de tegenstanders in onze poule mag je een van de komende dagen verwachten in dezelfde topic. Ik zal er dan ook uit de doeken doen waar ik op mik, en wat de realistische verwachtingen kunnen zijn voor het komende NT seizoen.

hopelijk zie ik jullie een der deze in de chat tijdens een NT match. Ik zal alvast niet aanwezig in de chat tijdens de eerste NT match, vanwege mijn examens.

scouting voor zij die een speler hebben met potentieel om ooit bij de NT te horen, zullen normaal gezien ook een van de volgende dagen een scout krijgen die die speler zal opvolgen. Zij zullen door Garrus(90038) of door radmanovic (39152) (Rad zal zich vooral met de buitenlandse speler bezig houden, alsook met de spelers die naar Portugese sprekende leagues zijn verhuisd vanwege hun gebrekkige kennis van Engels)

LA-Revo



Last edited by AthrunZala at 1/17/2011 7:43:51 AM

This Post:
00
171066.2 in reply to 171066.1
Date: 1/17/2011 7:43:35 AM
Overall Posts Rated:
471471
chers compatriotes,

Premièrement j'aimerais vous remercier pour m'avoir réélu comme coach de l'équipe nationale. Car il y a des nouveau tactiques, alors je vais en essayer un nouveau, que je ne comprends pas encore tout à fait, aujourd'hui. Notre adversaire du jour:

adversaire: L'équipe nationale de L’Irlande
classification mondial: 67ste (on occupe actuellement le 55ieme place)
analyse: Le Salaire le plus haut de leur Pivot est 124k, celle du meilleur guard est 60k. On dois bien en tenir compte que l'AR Günter Vyrbral etait le starting AS du BC Töroo, qui ont gagne 3 coupe de B3. (BC TÖroo recommence cette année dans une ligue de brazil) Notre adversaire a aussi un nouveau coach. Son Preceseur, GM-Ndr619, n'est pas se présenté comme candidate (probablement à cause du poule très limite dont il devait faire sa sélection). GM-NdR619 est d'ailleurs aussi le manager de notre Pivot Belge Thijs Van Gent.

Comme j'ai opte pour une nouvelle tactique, c'est presque impossible de prévoir le résultat du match. néanmoins, je compte sur une victoire. Notre enthousiasme est aussi très bas ( niveau 1), comme j'ai aussi fait beaucoup recrutée et viré des joueurs pour mettre notre base de donnée à jour. Il est donc très probable que leur enthousiasme est aussi plus haute que la notre. En tout cas, le résultat de ce soir n'est pas important. Ce qui est bien important, c'est voire comment notre équipe troune avec le nouvel tactique ( et de voire si on pourrais peut-être l'utiliser dans un match plus tard dans la saison.)

Information concernant l’équipe nationale! Après le match, tout les joueurs seront virés de l"équipe national. Une sélection définitive serra fait pendant le week-end prochain, avant le match contre Slovenko. Cette sélection serra composée de minimum 12 joueurs et maximum de 16 joueurs. Je vais réserver 2 place en cas d'une très mauvais GS dans l’équipe nationale, comme ca, je pourrais encore prendre des back-ups avec un meilleure Gs cette semaine la (ou dans le cas qu'un joueur suivi par un scout deviendra plus fort qu'un autre qui est dans la sélection. Alors je pourrais utiliser les places de réserve pour le sélectionner.)

Vous pouvez vous attendre à une analyse de nos adversaires dans notre poule de qualification qui serra mis sur le forum dans la semaine qui vient. Je vous dirais aussi quelle serra le but pour l’équipe nationale cette saison, et ce que j'espere d'achever dans les matchs de qualification.

J'espere de vous voire dans le chat pendant les matches, mais je ne serrais pas présent pour le premier match contre le slovenko à cause de mes examens.

scouting pour ceux qui ont des joueurs promettant (et le potentiel qui permets d’être sélectionne dans le futur, si ils sont bien entraînés), un scout devrais vous contacter dans une des semaines qui vient. Comme Garrus et moi sont actuellement en période d'examen, il pourrais que votre scout ne vous contact que vers le fin du semaine prochaine. Les scouts sont: Garrus(90038) et radmanovic (39152) (Rad va surtout suivre des joueurs dans l’étranger, et il suivra tout les joueurs qui sont chez des équipe portugais, car le communication avec ceux la n'est pas tellement facile). Ils vont m'aider à tenir le donnée de base à jour, et cella permettra aussi de suivre le progrès de tout les joueurs plus facilement.

LA-Revo




Last edited by AthrunZala at 1/19/2011 7:43:45 AM

This Post:
00
171066.3 in reply to 171066.2
Date: 1/18/2011 8:00:11 AM
Overall Posts Rated:
5555
Mes félicitations pour ton élection !

This Post:
00
171066.4 in reply to 171066.3
Date: 1/23/2011 5:07:02 AM
Overall Posts Rated:
471471
vanwege examens op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag, zal er voor de match tegen slovakije geen voorbeschouwing zijn. Ik zal wel een nabeschouwing trachten te maken.

Er zijn nog 3 spelers die geselecteerd dienen te worden, en dat zal in de loop van de volgende weken gebeuren.

---------------

à cause des examen sur lundi, mardi, mercredi et jeudi, il y aura pas de preview avant le match. j'essayerais d'en faire un apres le match.

il y en a encore 3 joueurs qui seront selectione, mais cette selection se passera dans le prochaine semaines.

This Post:
00
171066.5 in reply to 171066.4
Date: 1/24/2011 2:17:31 PM
Overall Posts Rated:
471471
wegens te grote curiositeit ben ik toch komen kijken naar de 2e helft van onze eerste NT match. Een totaal onverhoopte winst tegen het nummer 11 van de wereld, Slovakije.

de qualificatie campaigne is goed begonnen. Het doel dat ik voor ogen had, is een top 4 plek. Normaal zijn Slovakije, Ukraine en Portugal zeker onze meerdere.

Dus deze match is een zeer aangename noot om de campaigne mee te beginnen. meer info volgt later nog, als ik de match heb kunnen herbekijken

volgende rendez-vous, match tegen oekraine!

---------------------------------------

à cause d'une grande curiosite, j'ai pas reussi de me concentrer sur mon cours pendant le 2ieme periode du match NT, et donc j'ai vu qu'on a gagne contre le numero 11 du monde, le Slovenko.

un bon debut pour le campaigne de la qualification pour la coupe europeene. Le but s'est de se maintenir parmis les Top 4, dont normallement, le Slovenko, l'ukraina et le portugal devrait etre plus fort que nous. donc cette premiere victoire est une tres belle affaire pour nous.

prochaine rendez: match contre l'ukraina!

LA-Revo

This Post:
00
171066.7 in reply to 171066.6
Date: 1/25/2011 3:41:32 PM
Overall Posts Rated:
6161
hello, i am radmanovic, if i can help you in anything send me a BB-mail in english please.

Go Belgium!

(in Belgium vs Portugal i will root for a tie :P)

This Post:
00
171066.8 in reply to 171066.5
Date: 1/26/2011 2:38:25 PM
Overall Posts Rated:
9696
hoor ik nu nog van die 'onmogelijk' te winnen matchen? of wordt het stil ? ;þ

soms moet ge es naar den LoD luisteren he as die zegt da ge toch kans maakt! ;þ

They are not your friends; they dispise you. I am the only one you can count on. Trust me.
This Post:
00
171066.10 in reply to 171066.8
Date: 1/27/2011 12:45:29 PM
Overall Posts Rated:
471471

Zoals ik eerder vermeld had, ging ik een nabeschouwing maken over de match tegen Slovakije.

België 114 - 100 Slovakije

nabeschouwing
In een zeer woelig eerste kwart, waarbij de Belgen vooral uitblonken in onsportief spel (1 technische fout voor Starting Center Fleeton, Back-up Centre Rune Jaumain Krijgt 2 technische fouten voor ontsportief spel in 3 minuten tijd, en mag na de amper 3 minuten gespeeld te hebben al gaan douchen, vanwege zijn uitsluiting) geven we de Slovaken teveel ruimte en slecht gekozen schietmogelijkheden, staan we na het eerste kwart 6 punten achter. De Belgische Coach was volledig rood aangelopen. Of dit vanwege schaamte was voor het vertoonde spel of niet, is tot op heden nogsteed onzeker.
Tijdens de 3 minuten rust maant de coach zijn spelers aan tot meer als ploeg samen te spelen, en vooral minder domme fouten te maken. Het begin van het 2e kwart lijkt precies een heruitgave van het eerste kwart, waarbij de Slovaken een maximale voorsprong van 8 punten halen. We zijn inmiddels 3 minuten in het 2e kwart bezig, wanneer eindelijk Teamveteraan Dorchain zijn leidersrol komt opeisen. Onderleiding van Dorchain en Fleeton knokt de ploeg voor elk punt, en in minder dan 2 minuten is de achterstand teruggebracht van 8 punten tot 1 punt. Hierna gaat het spel zeer gelijk op, en na 21 minuten spelen halen de belgen voor het eerst de leiding (40-39). Beide ploegen blijven het beste van zich geven, maar het valt op dat de Slovaken duidelijk niet in hun beste vorm verkeren, daar dat onze belgen over een veel beter vorm beschikken. Uiteindelijk gaan we rusten bij een score van 48-46 in het voordeel van de Belgen, die veel te danken hebben aan de 2 ijverige SF's: Convalle en Luyckx.

Na de rust schieten de slovaken uit de startblokken, waarbij ze duidelijk probeerden de wedstrijd definitief in hun handen te nemen. Maar onze Belgen weigeren zich gewonnen te geven. Onder aanvoering van Walter Luyckx hijsen ze zich terug op gelijke hoogte. De Slovaken kunnen geen passend antwoord vinden om Luyckx af te stoppen en na 5 minuten spelen pakken de belgen terug de leiding, die ze nadien niet meer zouden afstaan. Met nog 3 minuten te gaan, maken Fleeton en Gilmont allebei een 3 punter, en sloegen daarmee een kloof die de slovaken niet meer konden dichten.
Onder aanvoering van PG Gérald Thys, blijven ze hun voorsprong gestaag uitdiepen. De tegenstander gelooft er niet meer in, en de eerste overwinning (tegen een ploeg waar je normaal enkel van kan dromen om van te winnen) voor de Belgische NT is een feit.

De match eindigt op een score van 114-100 in het voordeel van de belgen, die uiteraard gelukkige waren met het resultaat. Het kleine belgie had het machtige Slovakije op de knieen gedwongen.
Na de match vroegen de reporters wat de doorslaggevende succesfactoren waren, waarop een zeer kort en bondig antwoord kwam: "de spelersvorm van beide nationale ploegen. Bij de Belgen waren enkel Van Gent en De Patoul niet in vorm (hun vorm was 7). Alle andere spelers hadden een vorm van 8, met uitzondering op Dorchain, die in topvorm ( GS 9) was. De Slovaken hadden slecht één SG in topvorm, en nog 3 andere spelers ( een PG, een SF en een C) in goede vorm. De rest had spelersvorm 7 of minder, wat ons een zeer groot voordeel heeft gegeven".

moraal van het verhaal: houd de spelersvorm van de belgische spelers hoog, en dan kunnen we misschien nog eens stunten tegen Oekraine!

This Post:
00
171066.11 in reply to 171066.9
Date: 1/27/2011 12:45:33 PM
Overall Posts Rated:
471471
Comme j'avais annoncé, le débriefing du match de L’équipe nationale contre la Slovaquie

Belgique 114 - 100 Slovaquie

débriefing
Dans une première période très physique, où on voyait plus tôt des hooligans dans nos maillots national que des joueurs de basket ( Fleeton reçois une faute technique comme sanction sur un mouvement sans sportivité, pendant que Rune Jaumain est obligé d'aller se doucher après qu'il se fait exclure de jeu à cause de 2 faute technique qu'il reçoit comme sanction pour ses actes sans sportivité! il n'avais que joué 3 minutes...) les belges se rendent vers leur banque, où ils retrouvent leur coach avec un visage tout à fait rouge ( on sais encore toujours pas la cause de cette couleur, mais on suspect que c’était à cause de soit la honte soit de la colère).
Pendant les 3 minutes d’intervalle entre le 1ier et le 2ieme quart, le coach demande les joueurs de jouer plus en équipe et de se comporter un peu mieux sur le terrain. On voit plus d’acte sans sportivité, mais on voit du basket ( enfin!). La Slovaquie prend sa plus grande avance de 8 points, avant que le vétéran de l’équipe (Dorchain) décide de prendre l'initiative. Dorchain prend l’équipe à la remorque, et le score va de 27-25 vers 34-35 en moins de 2 minutes. On a de nouveau un match serre. Après 21 minutes de jeu, les Belges prend l'avance pour le première fois (40-39). Et les 2 équipes NT n'arrive pas à se défaire de l'autre, et quand les équipes retrouve leur vestiaire après 2 quarts, c'est la Belgique qui mene le Slovenko par 2 points, grâce aux performances incroyable des SF Convalle et Luyckx. La Slovaquie n’était clairement pas en forme pour le match, et les Belges savent qu'ils ont une occasion d'or de gagner un match qui, vu la différence en qualité des noyaux nationales, n'aurais que pu rêver de gagner.

Après le repos, c'est la Slovaquie qui essaye de creuser un écart. Mais les belges refusent de laisser de s'avouer vaincus. Sous la direction de Luyckx intenable, les belges rattrapent la Slovaquie et prennent le jeu en main. Grâce à des 3 points marqué par Fleeton et Gilmont 3 minutes avant le fin du 3ieme quart, la Belgique arrive à prendre un avance sur la Slovaquie qui ne pourrait plus s'y suffire.
C'est alors que Gérald Thys prends a assumé sa responsabilité comme meneur pour creuser l’écart. Avec une distribution de balle sublime (et quelque beaux shots) de Thys, la Belgique continue à creuser l’écart. Quand buzz finale, le score était 114-100 en faveur des belges qui ont remportés une victoire très important contre la Slovaquie, 11ieme sur la liste mondiale!

Après le match, on demandait au coach ce qu’était le clé dans cette victoire: La réponse était courte: La Belgique était clairement en meilleure forme que la Slovaquie Chez les Belges, il y avait que Van Gent et De Patoul qui n’étaient pas en forme (ils avaient une forme respectable = 7) Tout le reste de l’équipe était en forme fort ( 8) sauf Dorchain, qui était en grande forme ( forme:compétent). Par contre, chez la Slovaquie, il y avait un AR en grande forme (compétent) 3 autres joueurs ( un meneur, un AR et un Pivot) en forme fort, et le reste de l'effectif avait une forme de respectable ou pire.

la morale de cette histoire: Si les équipes tiennent les joueurs de l’équipe nationale en bonne (de préférence en forme compétent!) forme, alors un aurais peut-être une chance de répéter l'exploit contre l'Ukraine.