De nieuwe tactieken zijn nu een aantal weken beschikbaar voor competitiewedstrijden.
Zijn er al mensen die deze tactieken hebben getest?
Zo ja, wat vonden jullie ervan? Welke conclusies kunnen jullie eruit trekken?
Ik zelf heb een hele leuke wedstrijd. Dit was een Persoonlijke Leauge wedstrijd. Zeker niet tegen een slecht team.
Dit is het linkje van de wedstrijd:
(29087863).
Zoals jullie kunnen zien, speelde ik Inside Isolation. Zoals jullie wel weten heb ik Reinier Hulsker en hij is écht mijn sterspeler.
De letterlijke betekenis van Inside Isolation, is dat er ruimte gemaakt wordt voor je beste inside speler. Daarom hoopte ik dat de rest van het team ruimte zou proberen te creëeren voor Hulsker, zodat hij makkelijk naar de basket kon gaan en lekker veel punten kon maken.
Mijn tegenstander speelde een 2-3 Zone. Dit is - denk ik - een hele goede keuze van hem, want het lag voor de hand dat ik een Look Inside of Low Post zou gaan spelen, omdat hij weet dat Hulsker mijn sterspeler is.
Je kan zien dat mijn Inside Aanvalsrating niet hoog is: redelijk (midden).
Zijn Inside Verdediging zou normaal gesproken bij een LI of LP makkelijk mijn Inside Aanval tegenhouden: Uitstekend(laag).
Het grappige van deze wedstrijd is, dat precies het tegenovergestelde gebeurt is als dat ik van tevoren had gehoopt: Mijn SF en SG hebben samen 68 punten gemaakt! Ik denk dat dit komt doordat Hulsker de aandacht trok, er drie spelers inside stonden (2-3 Zone) om één speler van mij te verdedigen (Hulsker uiteraard). Hierdoor ontstond er heel veel ruimte voor mijn SF en SG. Ze hebben bij elkaar 49 schotkansen gehad, waarvan 28 raak. En dat met een Afstandsschoten rating van Gemiddeld (midden).
Hulsker daarentegen, heeft weinig schotpogingen gehad. Waarschijnlijk werd hij goed verdedigt. Maar de statistieken zeggen wel, dat wanneer hij vrij kwam, ook makkelijk scoorde. (7-10 FG)
Ik kan hieruit concluderen dat in deze wedstrijd mijn outside spelers meer ruimte kregen, doordat de focus lag op Hulsker.
Zou het andersom ook zo zijn? Zou, wanneer ik een Outside Isolation speel, Hulsker juist veel ruimte krijgen?
Aan jullie de vraag. Hoe denken jullie hierover?
Hebben jullie zelf ook al ondervindingen met één van de nieuwe tactieken?
Last edited by Nick at 2/3/2011 4:08:51 PM
When I run into an invisible spider web, I instantly become a kung-fu master.