Olen tässä koittanut miettiä keinoja saada lisää porukkaa maajoukkuetoimintaan mukaan. Asia, joka on ollut mielessä tässä karsintojen alla, on ollut vastustajien scouttaus. Olen ainakin itse sitä mieltä, että jos rupean seuraamaan kaikkia lohkon joukkueita samanaikaisesti, niin ajatukset ohjautuvat muualle seuraavasta ottelusta.
Niinpä olen tässä suunnitellut, että pistetään pystyyn scouttaus-'verkosto', jossa siis aluksi vois olla noi tämän hetkisen lohkon maat, ehkä kuitenkin lukuunottamatta Irlantia. Tää toimis aluksi niin, että maat jaetaan halukkaiden kesken siten, että jokaiselle tulis yksi noista ja sitten vaan viikoittain kunnot ylös ennen peliä. Seuraavalla viikolla muutokset kunnoissa, vaikutukset niiden taktiikkaan, joukkueeseen nostetut pelaajat jne. sitten peliä edeltävällä viikolla scoutin raportti mulle ja siitä sitten jonkinlainen salamyhkäinen versio foorumille niin saadaan keskustelua aikaan.
Pidemmällä tähtäimellä noista maista vois koittaa selvittää pelaajamateriaaliakin jos vaan saadaan tarpeeks porukkaa mukaan. Supporterit sais ainakin helposti vaikka kymmenen avainpelaajaa kirjanmerkkeihin, niin vois sit kyttäillä kun ovat siirtolistalla.
Miltäs kuullostaa? Löytyykö vapaaehtoisia?