Noniin, yritetään nyt tässä kirjoitella jotain. Taktiikoista en varmaan jauha täällä mitään, kun olen lähdössä perjantaina merelle, eikä koneelle pääsystä ole mitään takuita ennen ensi viikkoa. Ehdotukset ja spekulaatiot ovat kuitenkin tervetulleita.
Tässä on nyt tohinalla lähetelty treenaajille vähän postia ja vastauksiakin on aika paljon tullut (n. 40/50) ja niihin olen yrittänyt tässä myös vastailla. Sen verran voin todeta, että Suomelle on kasvamassa erittäin lupaava SF-sukupolvi josta tullee riittämään ilo vielä pitkään viimeistään seuraavista EM-kisoista lähtien. Tästä kiitos kuuluu tietenkin henelle, joten syvä kumarrus sinnepäin.
Karsinnat lähtivät ihan kivasti käyntiin usean avainpelaajan kunto-ongelmista ja Pertun loukkaantumisesta huolimatta. Viimeistään Ukraina pelissä tullaan kyllä tarvitsemaan parempia kuntoja jos aiotaan pärjätä. Joukkue koottiin vähän kuntoja silmälläpitäen, kuitenkin sellaisista pelaajista, jotka sinne muutenkin kuuluvat. Kuntojen palauduttua täydennetään sitten Merikankaalla, Kumpumäellä ja Siirillä ja loppuja ihmetellään sitten myöhemmin. Azerit pitäisi kaataa ihan perusmeinigeillä ja enemmän "huolettaakin" tuo Montenegro peli, johon joudun varoiksi pistämään kokoonpanot samalla, kuin tuohon azeripeliin kun en tosiaan tiedä pääseekö Liettuassa koneelle. Tuskin siinäkään mitään ihmeellistä tulee olemaan, mutta kun olen vähän tämmöinen nysvääjä, joka haluaa kikkailla kokoonpanoja päivän kuntojen kanssa.
Nyt onkin jo tukevasti vallattu lohkon kakkossija, joten eiköhän pidetä se ihan tonne syyskuun lopulle asti.