BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > Spelerspotentieel

Spelerspotentieel

Set priority
Show messages by
From: Bie
This Post:
00
207121.1
Date: 1/23/2012 7:13:49 AM
Overall Posts Rated:
11
Hey allemaal, ik ben gisteren begonnen met mijn ploeg en heb een paar vraagjes.

Ik heb een 18 jarige center met MVP potentieel en een dmi van 9300. Hij heeft een degelijke rebound, inside shot, inside def, handling en free throw. Het lijkt mij het best om mijn focus te leggen op zijn uitbouw, aangezien hij een van de enige die zo jong is met zo'n potentieel.

-Waar moet ik het best opletten om deze speler te verbeteren? Op dit ogenblik heb ik mijn centers op rebound training gezet.

Nog enkele andere vragen:
-Veranderd spelerspotentieel ooit?
-Wat is de impact van de lengte van een speler op zijn effectiviteit?
-Spelers hebben elk een positie, kan deze naar verloop van tijd veranderen/verander worden?

From: AnGi77

To: Bie
This Post:
11
207121.2 in reply to 207121.1
Date: 1/23/2012 8:21:35 AM
Estrellas Absurdas
III.2
Overall Posts Rated:
4343
Second Team:
Almost Innocents
Ik heb een 18 jarige center met MVP potentieel en een dmi van 9300. Hij heeft een degelijke rebound, inside shot, inside def, handling en free throw. Het lijkt mij het best om mijn focus te leggen op zijn uitbouw, aangezien hij een van de enige die zo jong is met zo'n potentieel.

-Waar moet ik het best opletten om deze speler te verbeteren? Op dit ogenblik heb ik mijn centers op rebound training gezet.

Je hebt daar inderdaad een mooi spelertje: mooi potentieel, goede lengte en blijkbaar al wat skills! Typische skills voor een center zijn Inside shot, Inside verdedigen, Rebounden en ook blokken. Goed is ze wat gelijkmatig op te trainen (misschien kan blokken voorlopig wel iets minder).
Voor een goede training moet je wel enkele regels in acht nemen:
- probeer je een goede trainer aan te schaffen, die trainer die je meekrijgt in het begin is zeker niet de beste ;-). Kijk bv even uit naar een lvl 4 (level 5 of hoger is beter, maar voor een beginnende ploeg vaak een te zware investering/aankoop). Hou er ook rekening mee dat het loon van dat personeel wekelijks iets stijgt!
- minimaal 48 minuten per week op de trainingsplaats laten spelen! iedere minuut dat je minder speelt, geeft heel wat minder training!
- je kan ook kiezen voor monopost (wil zeggen dat je bv enkel die ene positie traint, bv inside verdedigen op de C), voor duopost (daar train je twee posities, je kan dat inside verdedigen ook instellen voor PF/C... en dan train je duopost), tripost of zelfs groepstraining. Het zal duidelijk zijn dat hoe meer posities je traint, hoe trager de training zal zijn! Monopost is aan te raden wanneer je een speler wilt klaarstomen voor het U21/NT, duopost kan in andere gevallen ook prima. Vermijd tripost en groepstrainingen, die zijn immers te traag! Groepstraining conditie is soms nodig, want conditie is een skill die daalt, en dus nu en dan moet bijgetraind worden (eens de ploegconditie op punt, volstaat meestal dit éénmaal per seizoen te doen). Groepstraining vrijworpen is ook een training die je even kan inlassen, maar zoals je zegt dat jouw trainee reeds wat VW heeft, kan je in principe dit even achterwege laten. (hou misschien deze trainingen achterwege voor bij een blessure, want ook gekwetste spelers trainen mee op conditie en vrijworpen, terwijl dit dus niet zo voor de andere trainingen).

Nog enkele andere vragen:
-Veranderd spelerspotentieel ooit?
-Wat is de impact van de lengte van een speler op zijn effectiviteit?
-Spelers hebben elk een positie, kan deze naar verloop van tijd veranderen/verander worden?

- spelerspotentieel is een vaste waarde; eens een MVP, blijft hij MVP voor de rest van zijn carrière. Toch even opmerken dat een MVP potentieel wel heel mooi is: het zijn dergelijke spelers die ver genoeg opgetraind kunnen worden om ooit kans te maken op een NT-plaatsje (U21 zal hij vermoedelijk al wat te veel trainingen gemist hebben)
- Waar potentieel een vaste waarde heeft, is dit niet zo voor de positie. Naargelang de training die je een speler geeft, kan hij naar een andere positie getraind worden/evolueren (geef je bv een SG inside training... kan hij na een tijd SF worden, en daarna eventueel PF....)
- lengte heeft geen impact op hoe effectief een speler speelt (iemand van 185cm met een RB van 10, zal in principe even goed rebounden als de speler van 211 cm met RB van 10), lengte heeft wel impact op de snelheid van trainen (een speler van 185cm zal trager RB of andere inside skills trainen dan een speler van 211 cm)

Last edited by AnGi77 at 1/23/2012 9:58:50 AM