Ik ben redelijk actief op de forums ,niet alleen het Nederlands forum,maar lees ook veel op het engelstalig forum.
En daar is nu een hele discussie aan de gang die behoorlijk veel reacties los maakt bij de forummers.
En gaat vooral over wat aantrekkelijk is financieel gezien,op dit moment is het zo als ik deze verhalen mag geloven.
Kun je beter 5e worden in de divisie ,dan dat je 4e of 3e wordt en waarschijnlijk in de play-offs de 1e ronde eruit vliegt.
Je hebt als je 5e wordt geen salarissen meer,en daardoor is dat voor managers heel aantrekkelijk als je weet dat je niet voorbij de 1e ronde komt van de play-offs. En ze zeggen ook dat je pubiek meer tevreden zullen zijn over de prestaties,als je op de 5e plaats eindigt,want het blijkt zo te zijn als je in de 1e ronde van play-offs verliest dat je dat veel meer toeschouwers gaat kosten omdat een play-off wedstrijd zwaar telt bij de fans,waardoor je in het begin van het seizoen minder inkomsten gaat krijgen.
Dus wat krijg je dat er managers bij zijn die bewust wedstrijden gaan verliezen om op de 5e plaats te komen,eigenlijk is dat competitie vervalsing,met een financiele achtergrond.
Nu weet ik niet of dit allemaal waar is wat ze zeggen ,maar ik heb wel een vermoeden dat er een kern van waarheid inzit ,omdat deze gasten het spel al een hele tijd spelen.
Vanavond heb ik weer wat opdat forum gelezen en hoop dat het waar is ,en daar werd verteld dat BB ermee bezig is ,om teams extra bonus te geven als ze de play-offs halen,zodat deze praktijken niet meer interessant zijn,weet iemand hier meer van GM Arsjitekt,of BB Patrick?.
Ik zelf heb geen zin om wedstrijden bewust te verliezen,als ik kan winnen ,dan wil ik ook winnen,,,Maar het hoort toch zo te zijn ,dat hoe hoger je eindigt ,hoe meer je moet worden beloont...
Last edited by primoss at 4/20/2012 10:27:11 PM