Grunden til at jeg sidste sæson valgte at stoppe som landstræner for Danmark, var lysten til at prøve at arbejde endnu mere med talentudviklingen helt fra bunden af. Og hvilken bedre måde at gøre det på, end som U21 landstræner. Derfor har jeg valgt at stille op til valget.
Det kræver 10 til 12 perfekt trænede spillere at lave et vindende U21 hold. Det lyder vel egentlig nemt nok, specielt når det kun tager 3 sæsoner at træne. Men det kan godt være lettere uoverskueligt, specielt for nye managers at få styr på hvordan træningen fungere for ikke at tale om hvilke skills til hvilke position osv osv. Derfor vil jeg forsøge at have endnu mere kontakt med den enkelte manager end vi i forvejen allerede har haft i NT teamet. Der bliver skrevet til samtlige managers med et talent med potentiale til U21 i denne sæsons draft, og responsen har allerede været helt i top.
Jeg vil forsøge at komme med endnu mere info, også på forummet angående hvordan vi i NT teamet mener en U21 spiller skal se ud, og forhåbentlig skabe lidt dialog og fokus.
Derudover er mit håb og plan, at få tilføjet en eller to yderligere til at hjælpe omkring NT teamet, specielt med at holde styr på talenterne. Der er lige arbejde nok til Jantzen, RoqueSC og jeg, til at det kan blive gjort optimalt.
Ambitionen er at få udvidet gruppen af managers der allerede har fokus på at træne danske talenter, så vi hver sæson kan have et hold der spiller med om at gå videre. Det vil ikke altid være muligt da vores talentmasse ikke er så stor pga kun 120 managers lige nu, og det er også begrænset hvor mange talenter hvert hold kan træne. Men det kunne være sjovt, og bør være muligt at få lavet det hold der kommer længere end første knockout runde.
Håber på jeres stemme
mvh
funzip