BuzzerBeater Forums

BB België > U21 competite

U21 competite

Set priority
Show messages by
From: akado
This Post:
00
246227.1
Date: 8/4/2013 3:51:17 PM
Overall Posts Rated:
33
Maandag: financiële update
Dinsdag: Match
Woensdag: Niets speciaals
Donderdag: Oefenmatch
Vrijdag: Trainingsupdate
Zaterdag: Match
Zondag: Niets speciaals

-Het is toch spijtig dat er 2 dagen per week niets speciaals is. En ik als U21 scout zou enig nieuw onderwerp om die 2 dagen op te vullen natuurlijk graag gelinkt zien aan de U21. Vandaar.

-Het idee is eigenlijk dat elke ploeg een soort van tweede ploeg. Dit zal enkele voor- en nadelen hebben.
PRO:
-Elke week op woensdag en zondag speelt je U21-ploeg een match tegen dezelfde tegenstander als je eerste ploeg de dag ervoor. Hierdoor komen dus dubbel zoveel (hangt er natuurlijk vanaf hoe populair je U21 ploeg is) aan inkomsten via de supporters (stadion, fanshop...)
-Elke ploeg moet natuurlijk minstens 5 spelers jonger of 21 te hebben waarmee ik voorstel om het aantal draftee's van 3 naar 5 of 6 te brengen. Hierdoor zal er ook een grotere kans zijn dat je iemand met een goed potentieel of goede skills tussen zit.
-Ook dmv 2 coaches is het mogelijk om meer spelers te trainen door jonge spelers zowel in het eerste als in de U21 te laten spelen, en zo dus bv je eerste team op één tegen één te laten trainen en je U21 ID ofzo...

CONTRA:
-Vermits je met hetzelfde budget dubbel zoveel spelers moet onderhouden zullen er ook meer uitgaven zijn aan lonen ed.
-Verder stel ik ook voor om dus ook een nieuwe staf te moeten aannemen met eveneens een maximum leeftijd (31 of 41 terwijl andere coaches dan gemakkelijk 50 jaar oud zijn). En zo ook een potentieel en een mogelijkheid om als coach beter te worden. En zo dus ook dat elke week stijgende salaris af te schaffen maar net zoals bij spelers ervoor te zorgen dat bij het begin van elk seizoen het salaris van je coach stijgt/daalt. De coach word dan beter naarmate de resultaten van je ploeg en in welke mate je trainee's beter worden.


-Verder moet er nog een methode verzonnen waarbij het soms intressanter is om spelers nog een seizoen in je U21 te laten rijpen ipv ze direct naar je eerste team te sturen.
-En ook nog iets anders maar dat ben ik onderetussen vergeten, dat zal wel terug naar boven komen.

A~

From: Dartreb

This Post:
00
246227.2 in reply to 246227.1
Date: 8/4/2013 5:13:16 PM
Kelmis Spartans
BBBL
Overall Posts Rated:
138138
Second Team:
Eupen Scythe
Hei is een goede vorstelling, maar ik zie enkelel problemmen zonder oplossing :

- Veel ploegen speelen met minder dan 5 U21 spelers.

- Het zijn nu veel te veel spelers in BB. Dus, 6 draftees kan niet.

Maar het is niet slecht om jongeren spelers in competitie te spelen laten.

From: akado

This Post:
00
246227.3 in reply to 246227.2
Date: 8/5/2013 9:27:01 AM
Overall Posts Rated:
33
Voor het eerste problemen is een mogelijke oplossing om de leeftijd naar boven te halen (bv U23)+ natuurlijk dat van die extra draftee's. Ook kan je maar éénmalig meerdere draftee's doen en dan afbouwen/terug naar 3. Ook kan je voor het 2e probleem gewoon alle spelers die BOT gaan (en dat zijn er na een draft een hele hoop). gewoon direct wissen. Je kan er toch niks meer mee doen dus waarom zou je die in het spel laten zitten?

This Post:
00
246227.4 in reply to 246227.1
Date: 8/16/2013 10:58:27 AM
Overall Posts Rated:
471471
ik snap je redenering hierachter. Echter, er zijn meerdere redenen waarom dit niet haalbaar is.

1) inkomsten gebruiken voor het hoofdteam, U21 team negeren.
een hoop managers zouden gewoon die inkomsten gebruiken voor hun hoofdteam, terwijl ze hun U21 team 5 spelers van 1.5k salaris nemen. Aangezien je meer inkomsten hebt, en je hoofdteam toch uiteindelijk de belangrijkste ploeg is, zal je die graag stimuleren. Bovendien moet je dan geen 2e coach aannemen etc. Je kan zeggen dat je 2e team dan minder stadion inkomsten zal halen, maar wie kan dat nu een moer schelen? bovendien doen de resultaten van je jeugdteam er niet toe, aangezien je tegen de ploeg speelt waar je zondag tegen moest spelen. Teams die wel zouden investeren in hun jeugdteam, zouden eronder leiden voor hun eerste ploeg, aangezien je dan minder inkomsten hebt om te gebruiken voor je eerste team. hierdoor moet je of je eerste team mindere resultaten laten halen, of zoals je tegenstander doen en je jeugdteam laten verwateren... De enige manier dat dit zou werken, is als je 2 aparte economien zou hebben. Maar als je aparte economien hebt, 2 verschillende staffen en ook spelerkernen, kan je net zogoed 2 volledige aparte teams hebben...

2) bij de teams in III en IV, zijn spelers die U21 waardig zijn, hun starters. die hebben dus dan nog eens een nadeel.

3) aangezien dat de resultaten er niet toe doen ( hangt af van waar het eerste team speelt) zit je met het probleem dat de competitie niks voorstelt. Win or lose, doesn't matter. Indien dat resultaat wel uitmaakt, moet je 2 aparte competities instellen ==> kan je evengoed iedereen 2 teams laten besturen... Hangt de ploegen waartegen je jeugdteam speelt af van je eerste team, dan ga je heus niet investeren in het jeugdteam maar die centen voor je eerste team gebruiken. Bovendien stelt die competitie dan niets voor, dus is de lol eraf omdat die titel niets opbrengt buiten wat prestige... koppel je er een bedrag aan, dan ga je een discussie hebben over hoeveel dat mag bedragen, aangezien je team al de beste jeugdspelers heeft en dus op lange termijn die zullen uitgroeien tot betere spelers voor je eerste team dan je tegenstanders in je divisie...

4) heb je ooit al eens overwogen dat sommige mensen maar 1x of 2x per week inloggen? Niet iedereen is een BB verslaagde zoals er een paar onder ons zijn. Er zijn er een heleboel die vinden dat 3 matchen de week meer dan genoeg is. Voeg je meer matchen toe en je gaat die mensen wegjagen van BB. Zij kunnen nu al nauwelijks volgen. meer matche ==> nog minder het gevoel dat ze kunnen meedraaien, wat zal leiden tot meer mensen die afhaken...

5) En dan is er nog zoiets als de BB Servers. je ziet tijdens de offseason dat die al traag lopen + af en toe de hoeveelheid informatie niet aankunnen. Verhuizen naar grote servers kost geld (en tijd) en helaas heeft BB geen overvloed daaraan. En per team een jeugdteam zetten, zal veel meer plaats opnemen indien je 2 verschillende staffen moet nemen, 2 verschillende competities hebt, etc.



kortom, je idee is leuk. Maar meer matchen per week is teveel van het goede. als NT coach + supporter weet ik wat het is om 5 matchen per week te hebben ( Maandag NT, dinsdag competitie, woensdag BBB/niks, donderdag beker/oefenmatch, vrijdag private league game, zaterdag comeptitie dag, zondag rust) en geloof me, er is een reden waarom ik geen private league meer speel sinds een tijdje. die 5e match is er gewoon teveel aan, zelfs voor iemand als mij die heel graag BB speelt.


dus het spijt me, maar je idee is plezant, maar echt niet haalbaar! je moet het veel harder uitwerken, met concrete voorbeelden etc. Maar ik verwacht niet dat een jeugdteam in overweging zal genomen worden. het idee van een jeugdteam circuleert al sinds seizoen 12, en elke keer wordt het terug naar de prullenmand verwezen, voor de redenen die hierboven genoemd zijn.

This Post:
00
246227.5 in reply to 246227.4
Date: 8/16/2013 11:40:04 AM
Overall Posts Rated:
471471
Echter, ik wil je niet volledig de grond inboren. Ik weet vanuit zeer goede bron dat BB sinds een 10 tal seizoenen vergelijkbaar concept hebben proberen uit te werken. Echter, dit kost tijd voor programmeurs om het correcte code te schrijven, de ideen die je hebt omzetten in programmeer taal is vaak zeer moeilijk en vereist veel creativiteit. Bovendien moet je plan volledig uitgeschreven zijn voordat je begint met het schrijven van programmeer code, want als je later beslist om een klein detail te veranderen, kan het zijn dat je je ganse code opnieuw moet schrijven. maw, het duurt heel lang om zoiets goed uit te werken.

Ik weet sinds een kleine week dat een dergelijk concept 2 jaar geleden volledig uitgeschreven was, maar dat het bij het testen van de toepassing zoveel is misgelopen, dat de programmeurs min of meer vanaf nul terug zijn moeten herbeginnen. terug een nieuw plan uitwerken, nieuwe basis modules bedenken, de fouten van de vorige keer allemaal in het achterhoofd houden etc. Vereist HEEL veel creatief denkwerk, met een hoop trial and error.

Ik weet dat er dus een vergelijkbaar concept gemaakt wordt, maar het is nog in het ontwerp proces en moet de testfase nog doorstaan ( of die moet nog beginnen) de bugs die de testfase blootstelt, moeten eruit gehaald worden, dan moet het nog eens getest worden om te zien of alles dan nog werkt en of het correct werkt. Als al dat goed gaat, neem ik aan dat ze het beschikbaar zullen stellen voor een kleiner publiek, zodat die het kunnen uitproberen. zodoende kunnen ze nagaan of de servers de belasting aan zullen kunnen. En pas als al dat goed verloopt, zal het beschikbaar gesteld worden aan het grote publiek (max aan iedereen). Maar het moet al die stadia succesvol doorlopen en op dit moment ken ik noch het idee erachter, noch hoever het is uitgewerkt. Laat staan dat ik een planning zou kennen met data waarop informatie gevonden zou kunnen worden (en indien ik die informatie zou bekomen, is het dan nog de vraag of ik het mag delen voordat er een officiele aankondiging komt).

Maw, als ik buiten beschouwing laat dat ik weet dat er een project onderweg is, weet ik niet meer dan jij. Ik weet niet in welke fase het verkeerd. Noch weet ik hoe het concept zal werken, of het enkel voor supporters beschikbaar zal zijn of niet. Zolang dat de BB's geen aankondiging maken, is het giswerk over hoe het zal werken etc. je zal pas iets vernemen eens het project zijn testfases overleefd heeft en bijna klaar is voor het publiek. Het heeft geen zin iets aan te kondigen, om dan te melden dat ze het hebben moeten vernietigen omdat het niet werkte.

This Post:
00
246227.6 in reply to 246227.1
Date: 8/16/2013 11:40:08 AM
Overall Posts Rated:
471471

gewoon zodat je het zou weten, ik heb vorig seizoen voorgesteld om de % prijs die je krijgt op het verkopen van je speler aan te passen, zodat teams met gewone economien er niet onder zouden leiden, daar dat de 'day-trading' teams een zware invloed zouden ondervinden. Het probleem sleepte al een tijdje aan. hoewel het nog niet opgelost is, zijn de gemaakte veranderingen al een stap in de goede richting. Ze hebben de ideeen van een hoop mensen gecombineerd, daarvan de nuttige zaken uit geselecteerd en dat geimplementeerd. Mijn voorbeeld voor het veranderen van een simpele formule bedroeg 6 volledig uitgeschreven posten, waarbij ik slecht 3 voorbeelden had aangehaald om de effecten van die voorgestelde veranderingen aan te halen. (dit om te zeggen, als je een idee hebt voor BB, werk het dan eerst concreet uit. want je voorgestelde idee is te vaag, laat teveel ruimte voor uitbuiting, om nog maar te zwijgen over het feit dat sommige mensen niet merr dan 3 matchen per week willen). werk je idee beter uit, doordenk het grondiger. en eens je dat gedaan hebt, post het dan op het forum. Er zullen genoeg kritische mensen zijn die je wrs zullen aanwijzen waar je fouten zit, en je zal het wrs 2 of 3x moeten herwerken voordat het als rudimentair uitvoerbaar zal worden beschouwd. Mijn aanpassing van de formule heb ik ook 3x moeten herwerken hoor voordat het ook maar enigzins als een mogelijke nuttig voorstel werd beschouwd.


Bij deze weet je dus dat de BB's wel degelijk aan zo'n project aan het werken zijn. Mocht ik iets meer weten, dan zal ik het ook wel op het forum zetten. Maar op dit moment weet ik alleen dat er een concept is, dat de BB's eraan werken en daar houdt het bij op. Wil je meer info hebben, dan moet je weten te achterhalen welke BB's aan het project werken en zelfs ik heb geen toegang tot zo'n informatie.

ps: ik vind het eigenlijk best rot dat ik zo negatief moet zijn over je idee, maar ik reageer liever en duid liever de gebreken aan in je voorstel, dan het gewoon volledig te negeren. zodoende weet jij dat ik het gelezen heb, en weet je waaraan je moet werken aan dat voorstel van je. Bon, genoeg lecture nu. ik heb andere zaken te doen die mijn aand8 vereisten.