BuzzerBeater Forums

BB Danmark > Mesterholdet splittes

Mesterholdet splittes (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
00
247504.1
Date: 9/16/2013 11:36:59 AM
Overall Posts Rated:
754754
Efter 2 mesterskaber i træk, diverse sølvmedajler og pokaltitler har jeg valgt at trække stikket ud og starte forfra. Det er en tanke jeg har leget med over de sidste 2-3 sæsoner, og nu bliver det så endelig en realitet.

I bund og grund er jeg ikke tilfreds med min trup. Det lyder måske sjovt når man lige har vundet mesterskabet. Men det er en trup der er bygget op imens jeg har lært og opdaget hvordan man gør tingene, så jeg har ikke den eller de ønskespillere i truppen som jeg selv har bygget. Og efter i mange sæsoner at have guidet og rådgivet en masse managers angående træning af spillere, bla i forbindelse med NT jobbet, synes jeg det er på tide jeg selv får lov at prøve at træne op helt fra bunden.

Jeg har ingen tidshorisont eller plan om tilbagevenden til topplan, da jeg ikke aner om det er muligt at få de talenter jeg gerne vil have. Men ellers træner jeg selvfølgelig spillere imod U21 holdet.

Nu håber jeg ikke det er ulovlig reklame for spillerne, men man kan jo kigge på hvordan truppen er sammensat og komme med kommentare eller spørgsmål hvis det har nogen interesse. Jeg svarer gerne på hvorfor jeg har de spillere jeg har kontra taktik osv.

Jeg forsætter med BB på fuld skrue, med endnu fokus på U21 holdet, og vil også være klar på et par nye mentor projekter hvis der er nogen der har lyst.

This Post:
00
247504.2 in reply to 247504.1
Date: 9/16/2013 12:44:35 PM
Overall Posts Rated:
12901290
Tillykke med det flotte mesterskab. Jeg har selv haft samme tanker. Men jeg er rådvild og har mere end svært ved at se hvordan man tjener penge i BB som det er nu. Så jeg vil ikke starte forfra hvis det ender med at koste mere end der kan tjenes. Hvad er dine tanker omkring det?

This Post:
00
247504.3 in reply to 247504.2
Date: 9/17/2013 2:34:01 AM
Overall Posts Rated:
1818
Angående det med pengene, så har jeg i min egenskab af Ikke TopHold haft lidt bedre mulighed for at studere dette aspekt.
Min erfaring er at hvis personalelønninger holdes nede, samt spillerlønninger tæt ved løn(bund)grænsen så er der penge at tjene på entreindtægterne (kræver naturligvis et relativt stort stadion). Afhængig af forventninger til indtjeningen, er det mit bud at én sæson i midten af division II, vil indbringe ikke under 1,5 mill. (Estimatet er subjektivt, andre kan have andre meninger)
Personligt har jeg også prøvet at trade lidt, men det har jeg ikke fundet nøglen til millionerne på dette område.

From: odion

This Post:
00
247504.4 in reply to 247504.3
Date: 9/17/2013 4:30:10 AM
Overall Posts Rated:
2929
Jeg har i indevendende sæson i DBL haft et overskud på omkring 100k pr. uge som bundhold. (inden jeg købte Nikos Milionis) Det selv om jeg nok har haft en personale udgift i den højere ende (+30-60k i forhold til gennemsnit). Overskudet er primært hentet ved en forholdvis høj billetpris i forhold til andre DBL hold.

This Post:
33
247504.5 in reply to 247504.4
Date: 10/12/2013 1:49:36 PM
Overall Posts Rated:
754754
jeg vil lige starte med at nævne noget sjovt. Efter jeg har solgt alle stjernerne er min merchandise indtægt røget op på 140k om ugen. 60k mere end gennemsnittet i ligaen. Jeg var godt klar over at det gav et boost at have spillere i startopstillingen man selv har draftet og danske spillere. Men havde ikke troet at det kunne give så meget. Så det er helt sikkert værd at have med i tankerne.

Men merchandise er et sted der er rigtig mange penge at hente. NT spillere, danske spillere, spillere på diverse ranglister alt sammen noget der booster merchandise indtægterne. Så skal man købe en trainee til at lave en superstjerne, og man ikke kan få en dansker;) , så er det helt sikkert værd at tænke over om det er fra en nation hvor det er nemt at komme på NT.

Men ellers som tophold, så tjente jeg gode penge på cuppen. Derfor gik jeg en del op i at have en bred trup, havde undtagen den sidste sæson 2 spillere til hver position med nogenlunde kvalitet så jeg kunne mikse kampene og have et par startere klar til cupkampene og stadig vinde ligakampene. Jeg har aldrig haft den højest lønnede starting lineup ( kan man se på buzzer-manager ).

Derudover er PO ugerne og en god bonus. Jeg er egentlig ikke fan af den måde det er skruet sammen på lige nu. For bliver man 4er i rækken og får den sidste PO plads så taber man penge hvis man ryger ud i første runde, i forhold til hvis man bliver 5er og ikke spiller PO og derfor slipper for at betale løn i den uge. bliver man 4er spiller man på udebane i første runde ( og anden for den sags skyld ), og udebanekampene giver kun 1/3 af tilskuerindtægter så det bliver en underskudsforretning.
Hvorimod slutter man som 1er og har hjemmebane hele vejen har man to hjemmekampe om ugen, hvor man tjener 2/3 af et fuldt stadion, det giver jo en ekstra bonus de uger.

Entreindtægterne er selvfølgelig vigtigt at have maksimeret. Nu er der jo kommet et super hjælpeværktøj inde på buzzer-manager som vil være fjollet ikke at bruge.

BB er et spil der handler om økonomi. Alt drejer sig om kroner og øre. Når vi taler spilleropbygning så kigger vi hele tiden på hvor meget skill vi kan få for pengene og planlægger efter hvad der er mest værd. Jeg har brugt timer med lønberegneren for at finde de bedste kombinationer. Jeg kunne ligge med en løn på omkring 800k og stadig lave penge, og så var det bare at få så mange skills som muligt for de penge. Min MVP var jo helt sikkert janus moskjær, min SFer, der med en løn på 47k ( og 112 skillpoints ) gjorde det muligt at have to inside monstre.

Nåeh det var lige et par blandede tanker herfra, ved ikke om det har interesse. Hvis der er noget der ikke giver mening så bare spørg.