BuzzerBeater Forums

BB Danmark > National Team Debate Thread

National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
From: funzip
This Post:
22
248075.2 in reply to 248075.1
Date: 09/18/2013 11:13:21
Overall Posts Rated:
754754
Uden forhåbentlig at fornærme nogen så håber jeg at der kommer andre kandidater end en manager der har spillet en halv sæson;)

Message deleted
This Post:
11
248075.4 in reply to 248075.2
Date: 09/18/2013 14:55:55
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Nu er der ihvertfald en kandidat mere... ;-)

This Post:
00
248075.5 in reply to 248075.4
Date: 09/19/2013 12:25:45
Overall Posts Rated:
12901290
Nu er der ihvertfald en kandidat mere... ;-)
From: LA-RoqueSC
Date: 9/18/2013 8:54:00 PM
Efter at have været væk fra landsholdet i to sæsoner er jeg klar til at vende tilbage.
Denne gang vil jeg prøve kræfter med det "voksne" landshold.

Min plan er at gennemfører et generationsskifte på holdet, nogle af de gamle stjerner er kommet godt op i 30'erne og de vil begynde at opleve fald i skill niveau.
Derfor vil spillerne på 32 år og op efter ryge ud af holdet.
Vi har en del unge spændende spillere på vej og der er managers der ude som gør et kæmpe stykke arbejde med at træne og det vil jeg belønne med en plads på holdet.

Ellers så vil jeg have stor fokus på formen hos de spillere der er på holdet, da det er meget vigtigt. Vi kan ikke bruge spillere der spiller alt for mange minutter uge efter uge og ligger og roder rundt nede på 5-6 stykker.

Desuden vil jeg arbejde sammen med funzip omkring de 18 årige spillere der bliver draftet med et HoF potentiale så vi kan få dem trænet optimalt imod landsholdet.

Så jeg håber på at i vil stemme på mig som landsholdstræner.


Jeg kan af gode grunde ikke støtte op om det.

1. har en gammel spiller som kan hjælpe NT.
2. Kan ikke forstå hvorfor man ikke stiller stærkest op, uanset alder.

Just my 2 cents.

From: jantzen
This Post:
00
248075.6 in reply to 248075.5
Date: 09/19/2013 15:08:08
Overall Posts Rated:
5353
Hej

Så er min periode ved at rende ud og jeg stiller ikke op igen. Planen var at jeg var midlertidig træner i perioden hvor de 2 landstrænere skifter hold.

Jeg har ikke klaret det så godt som jeg har ønsket, da vi er faldet på ranglisten . Desuden var målet at være aktiv med information og kampe, hvilket ikke lykkedes.

Men det har været sjovt at prøve og har givet et par ideer til nogle nye værktøjer.

Tak for valget.

This Post:
00
248075.7 in reply to 248075.5
Date: 09/19/2013 15:15:41
Ich Roque
DBL
Overall Posts Rated:
8383
Det er som jeg skriver for at gennemfører et generationsskifte. Spillere som bla. din Slavensky på 34 år har sine bedste år bag sig. Hvor i mod vi har en del spillere uden for holdet med de bedste år foran sig.
Så for at de managers der træner spillere i midt/slut 20'erne ikke taber lyst til at træne videre på deres spiller vil jeg udtage de bedste af dem til landsholdet og sørge for at de beholder motivationen for at træne og for at se at de ikke træner forgæves. Samtidig viser jeg over for andre managers at det ikke er helt umuligt at få en spiller på landsholdet.
Selvfølgelig udtager jeg ikke hvem som helst, så jeg tror ikke vi kommer til at opleve de store fald i niveau.

This Post:
00
248075.8 in reply to 248075.7
Date: 09/19/2013 16:21:22
Overall Posts Rated:
22
Jeg er faktisk enig med Worthy, det er vel det bedste at sætte de bedste spillere på holdet. Jeg kan udemærket se din pointe med at man vil motivere trænerne til at træne spillerne, jeg tænker dog at dette kan klares ved kommunikation til de forskellige manager, hvor man melder direkte ud til dem hvordan de ligger i feltet, så man siger til dem hvilke skills der kræves i øjeblikket for at man skulle komme på holdet. Eventuelt kunne man også lade dem vide hvis der var andre spillere som så ud til at have "være foran" i træningskapløbet.
Man ville derfor kunne drage fordel af erfaringen fra de gamle spillere (hvor meget det så end tæller...)

From: funzip
This Post:
00
248075.9 in reply to 248075.8
Date: 09/19/2013 19:14:54
Overall Posts Rated:
754754
Fedt at se at der er kommet gang i debatten

Jeg er enig i at man skal have de bedste spillere med på landsholdet uanset alder. Dog er jeg også helt enig i at spillere over 32 ikke er nogen god ide, da de derefter begynder at falde i skills stille og roligt. Så man risikere at udtage en spiller for en hel sæson som falder et par skilllvls. Det skal siges at når turneringen begynder kan man ikke tage spillere af holdet uden at holdet mister holdånd, derfor de fleste landshold kun udtager 10-12 spillere til første kamp for derefter at kunne se gameshape og modstanderne an, og sjældent spillere over 32 år.




From: odion

This Post:
11
248075.10 in reply to 248075.9
Date: 09/20/2013 06:33:34
Overall Posts Rated:
2929
De bedste spillere bør vel altid spille, så tror jeg ikke at det vil være de-motiverende at få at vide at hvis du gør sådan og sådan så er muligheden der. Selvfølgelig er det ærgerligt hvis man træner en spiller i lang tid og hele tiden ikke får ham på holdet trods man har fulgt anvisningerne. Men sådan er det nu engang og så har man forhåbentligt jo bare fået en bedre spiller ud af det.

From: Coach MH

This Post:
22
248075.11 in reply to 248075.9
Date: 09/20/2013 06:48:09
Overall Posts Rated:
77
Synes også lige jeg vil give mit besyv på problemstillingen.

Ved at stille med de bedste spillere, så er muligheden for at vinde kampe også større, for alle er vel interesseret i at DK vinder flest mulige kampe, så vi endnu engang kan komme med i en slutrunde. Det er efterhånden nogle sæsoner siden det sidst skete.

Om der så skal være en aldersgrænse og hvis ja, hvor den skal være, er i bund og grund op til landstræneren. Ser man på den lange bane, så vil det være en fordel at tage unge potentielle landsholdsspillere og gøre dem til stammen på holdet. Det vil give deres pågældende managers en økonomisk gevinst i form af øgede merchandise indtægter og spilleren øget erfaring og håbet om et godt landshold om 2-5 sæsoner.

Er det så værd at vente på at Danmark måske får nogle bedre spillere om nogle sæsoner? Det mener jeg ikke. Lad de bedste spillere spille uanset alder, såfremt der er en dedikeret manager bag spilleren. Holder han pågældende spiller i god form og bliver vedkommende stadig trænet, således eventuelle skill fald minimeres, så er alderen underordnet.

Lad de bedste spille, således Danmark igen kan komme med til en slutrunde!!