BuzzerBeater Forums

BB Sverige > U21 National Team Debate Thread

U21 National Team Debate Thread (thread closed)

Set priority
Show messages by
This Post:
00
252174.2 in reply to 252174.1
Date: 12/25/2013 1:28:07 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Bumpar den här tråden så att någon manager anmäler sig. Som jag tidigare sagt kommer jag inte kandidera igen, men ta inte det som ett tecken på att det är trist för det stämmer inte.
Vet faktiskt inte vad som händer om ingen anmäler sig, blir vi ett botlag då? Men så långt hoppas jag inte att det går.
Man får ärva en trupp (möjligen inte den allra bästa men en start iaf) och två fina loggor :)
Kandidera!

This Post:
00
252174.3 in reply to 252174.2
Date: 12/25/2013 2:03:14 PM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Hur mycket tid i anspråk tar det för det flytande underhållet?

Dvs hur mycket tid bör man lägga ner efter att grunden är gjord med scoutning av spelare etc?

This Post:
00
252174.4 in reply to 252174.3
Date: 12/25/2013 2:47:19 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Det är som du säger mest jobb i början av säsongen, scoutingen kan ju göras olika bra men det finns hjälpprogram så det brukar vara de bästa spelarna man får fram till slut. Kontakten med managers är oftast kul, lite träligt när man måste tjata på form/träning och så men överlag (om man får generalisera) så sköter de svenska ägarna sina spelare bra, problemet kan vara tex med Kina/Sydamerika där ibland språket och tidszoner ställer till det.
Sen att väga tex en bättre spelare med sämre form eller om man ska belöna 9:or i form m speltid.. ja den avvägningen fixar du själv och man märker även på träningsmatcher osv hur laget presterar.

I de fall att potentialen är hög (mvp+) så har jag mailat med Manon och den kontakten har väl funkat bra, då blir det ju mer att han ger träningsråd eftersom U21 oftast vill träna det som är bäst för säsongen, inte för karriären :)

Att bara ta ut en trupp och ställa upp laget behöver knappt ta någon tid alls, vill man göra ett mer gediget jobb så blir det någon timme/vecka. Iaf var det så för mig. Men som sagt, scouting och mailande går att hålla på ett minimum om man vill det.

This Post:
00
252174.5 in reply to 252174.3
Date: 12/25/2013 2:47:23 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
207207
Det är som du säger mest jobb i början av säsongen, scoutingen kan ju göras olika bra men det finns hjälpprogram så det brukar vara de bästa spelarna man får fram till slut. Kontakten med managers är oftast kul, lite träligt när man måste tjata på form/träning och så men överlag (om man får generalisera) så sköter de svenska ägarna sina spelare bra, problemet kan vara tex med Kina/Sydamerika där ibland språket och tidszoner ställer till det.
Sen att väga tex en bättre spelare med sämre form eller om man ska belöna 9:or i form m speltid.. ja den avvägningen fixar du själv och man märker även på träningsmatcher osv hur laget presterar.

I de fall att potentialen är hög (mvp+) så har jag mailat med Manon och den kontakten har väl funkat bra, då blir det ju mer att han ger träningsråd eftersom U21 oftast vill träna det som är bäst för säsongen, inte för karriären :)

Att bara ta ut en trupp och ställa upp laget behöver knappt ta någon tid alls, vill man göra ett mer gediget jobb så blir det någon timme/vecka. Iaf var det så för mig. Men som sagt, scouting och mailande går att hålla på ett minimum om man vill det.

This Post:
00
252174.6 in reply to 252174.4
Date: 12/25/2013 3:56:40 PM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Tack för svaret!

Är lite sugen faktiskt, är pappaledig ett par veckor till, så scoutingdelen ska gå att lösa under den tiden. Dock lite orolig över min taktiska kompetens där jag själv känner att det brister ibland, själva lagbyggandet är ju det jag finner mest underhållande i detta spelet, och även om man får en del i allt tjat på managers, så blir det inte riktigt samma sak.

Helt klart att det är bättre än ingen, men om någon annan gammal räv från SBBL som bevisat hanterar det taktiska på en bättre nivå vill köra en vända så avvaktar nog jag.

This Post:
00
252174.7 in reply to 252174.6
Date: 12/25/2013 4:36:30 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Klart du ska ställa upp

Jag vill egentligen inte ens ställa upp som nödlösning men är alternativet en tränare som inte visat någon som helst tendens till resultat eller ambition så känner jag mig nog tvungen.

Jag kan självklart stötta om så behövs då jag ju hade hand om U21 i rätt många säsonger före Ratu ...

This Post:
00
252174.8 in reply to 252174.7
Date: 12/26/2013 5:23:17 AM
Pipa Warriors
SBBL
Overall Posts Rated:
8686
Second Team:
Pipa Organics
Såg att Mysjkin (Kungsladugårds Kobras (173659)) registrerat sig... Intressant användare, med okej resultat (playoff i div.II på 5 säsonger, och åttondel i cupen 2 säsonger i rad)

Dock inte sett personen i forumen något speciellt vad jag kan minnas?

Last edited by Seppukusaint at 12/26/2013 5:25:30 AM

This Post:
00
252174.9 in reply to 252174.8
Date: 12/26/2013 1:51:01 PM
Jokehim Maniacs
SBBL
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Så länge man inte anmäler sitt intresse i forumet så tycker jag inte kandidaturen känns seriös. Mysjkin har visat tillräckligt mycket med sitt lag för att jag skulle ge upp tanken på kandidatur. Trevligt att du skrivit ett tal nu för då behöver jag inte överväga kandidera

This Post:
00
252174.10 in reply to 252174.9
Date: 12/26/2013 5:38:31 PM
Overall Posts Rated:
33
Registrerade mig bara utfall att ingen av er mer erfarna användare var sugna. Ville inte riskera att någon jeppe från spanska fjäreligsn eller liknande skulle vara enda kandidat. Tycker fu är grym kandidat så kör du. Hjälper dock gärna till med scoutning om du behöver avlastas.