BuzzerBeater Forums

BB Nederland > Utopia

Utopia

Set priority
Show messages by
This Post:
66
256165.1
Date: 3/30/2014 5:55:55 AM
Overall Posts Rated:
204204
In de komende week gaan we van start! Wie doen er allemaal mee?

Beschrijving van de nederlandse deelnemers aan Utopia

1. Oranjeman
Begonnen in seizoen 24 en in seizoen 25 al de verliezende finalist in de III.4. Voorwaar een nette prestatie. Deze manager weet hoe een sterke start te maken, maar wat weet hij van lange termijn visie? De eerste tekenen zijn gunstig. De grote deler tussen al deze teams lijkt te zijn dat ze trainen (voor de U21 en het NT).

Typering: Grote onbekende welke zeer sterk starten kan. Blijkt deze Usain Bolt een 100 meter loper of een Gebreselassie??

2. Primoss
Begonnen in seizoen 17 in de III.2. Op geklommen in tempo naar de DBA Pro. Hierop volgde degradatie, maar zijn volgende deelname aan een seizoen DBA lijkt aanstaande. Deze manager weet zeker nog hoe te beginnen aan het spel.

Typering: Zeer talentvolle manager, deze manager komt mogelijk het meest in aanmerking voor een sterke start van Utopia.

3. BB-Patrick
Begonnen in seizoen 3. En ondanks dat dit onbekend is voor het grote publiek, is hij ook begonnen in de III. Wist zich in een recordtempo op te werken naar de DBA Pro. Hoorde daar lang tot het meubilair, tot een degradatie volgde in seizoen 21. Deze prikkelde de manager dusdanig dat een nieuwe weg werd ingeslagen. In seizoen 23 kwalificeerde deze manager zich wederom voor de DBA, maar hield vast aan z’n plannen. Dit resulteerde in een degradatie in datzelfde seizoen en een promotie in het seizoen daarna. En nu mogen we zijn team toch tot de gevaarlijkste rekenen van Nederland. Daarnaast maakt hij al redelijk wat seizoenen deel uit van het BB-team. In een ver verleden ook wel bekend als GM-patjebono.

Typering : Buzzerbeater Dinosaurus, zelfs Guillotines houden hem niet tegen! (iets wat van de andere ploegen niet gezegd kan worden)

4. Finkie
Begonnen in seizoen 15. Heeft zijn team op laten klimmen van de IV tot de II. De managementstrategie van deze manager is onbekend. Wel heeft hij een duidelijk voorkeur voor het strijden om een beker. De degradatie PO’s werden met overmacht gewonnen dit seizoen. Deze manager zoekt zijn wedstrijden uit en weet die veelal te winnen.

Typering : Kieskeurige eter, als je daar maar geen prooi van word!

5. Maupster
Begonnen in seizoen 4 in de III.4. In seizoen 9 zat hij al in de DBA Pro. Misschien is Maupster wel nederlands meest succesvolle manager, ook al zijn er ploegen met meer landstitels. 3x landskampioen en 4x bekerwinnaar. Daarnaast bereikte hij de laatste 16 van de B3. Koos er hierna voor om het wat rustiger ‘an’ te doen. Dit gaat nu dus veranderen. Staat bekend om zijn goede trainingsstrategieën en visie bij de schrijver dezes (en de rest van de nederlandse BB-community).

Typering : Buzzerbeater Dinosaurus , Veelvraat met visie, houd van lange termijn denken

6. Arsjitekt
Begonnen in seizoen 4 in de III. In seizoen 12 promoveerde hij naar de DBA. Sindsdien niet meer weg te denken van dit toneel. 3x kampioen van Nederland. 1x volledig onverwacht bekerwinnaar. Mogelijk nederlands meest succesvolle bondscoach. Word veelal vroeg uitgeschakeld in de beker.
Kiest liever voor de lange termijn dan korte termijn succes. Dit gebeurt eigenlijk wat te veel.

Typering : Buzzerbeater Dinosaurus, Vreemde vogel die kansen ziet waar anderen ze niet altijd zien, houd van lange termijn denken. Weet niet meer hoe je aan dit spel begint.

7. Peja
Begonnen in seizoen 18, en promoveert dit seizoen naar de II. Zat ook al bij de laatste 16 in de beker. Lijkt een voorkeur te hebben voor het zelf vormen van spelers. Weet voorzeker nog hoe te beginnen aan dit spel. Iets wat voor de BB-dinosaurussen vrijwel nieuw is.

Typering: Veelvraat, verslind alles op z’n weg zodra het kan. Trainer en daarmee toch een lange termijndenker. Gevaarlijke klant.

Poll:  Wie zal het beste starten in Utopia?
Response Votes Result

De Grote Onbekende (Oranjeman) 1
8.3% 8.3% 8.3%
8.3%
De zeer talentvolle manager (Primoss) 3
25.0% 25.0% 25.0%
25.0%
De man die de guillotine hebben kan (BB-Patrick) 1
8.3% 8.3% 8.3%
8.3%
De kieskeurige eter (Finkie) 0
0.0% 0.0% 0.0%
0.0%
De Veelvraat met visie (Maupster) 3
25.0% 25.0% 25.0%
25.0%
De vreemde Vogel (Arsjitekt) 1
8.3% 8.3% 8.3%
8.3%
De gevaarlijke klant (Peja) 3
25.0% 25.0% 25.0%
25.0%

This poll ended on 4/13/2014.

This Post:
11
256165.2 in reply to 256165.1
Date: 3/30/2014 5:56:21 AM
Overall Posts Rated:
204204
U mag ook stemmen op onderstaande managers, maar stuur me dan even een BB- berichtje. Polls kan ik helaas niet aanpassen

8. Rovali
Begonnen in seizoen 4 als BV Rolanda, gemuteerd naar Rolando Magic NL en vervolgens naar The Flexible Flamingo's. Van III naar DBA. Heeft vele kampioenschappen op de weg naar de DBA opgehaald. Ik herrinner me zijn team als opleidingscentrum voor U21 en NTérs. Is inmiddels een lastige klant in de DBA, doordat hij zich altijd en overal kan aanpassen aan de tegenstander.

Typering: BB - Dinosaurus - Kameleon, lastige klant

9. LA - 3pointking
En nog z'on BB-Dinosaurus. Dit maal wel een heel bijzonder type. Deze is begonnen in seizoen 3. De dinosaurussen zijn volgens de geleerden al een mooi poosje uitgestorven, maar deze zit toch echt al 15 seizoenen in de DBA. Daarmee is het de manager die zich het langst op het hoogste nivo weet staande te houden. Nou zou je kunnen denken dat dit tijdperk binnenkort afgelopen zou zijn, maar niks lijkt minder waar. Ik denk dat z'n hoogtijdagen aanstaande zijn. Er is hier sprake van een manager welke graag traint, en hier veel voorkeur voor heeft. Desbetreffende manager heeft visie en is daarom ook al vaak gekozen als U21 en NT-manager. Heeft overigens een voorkeur voor bekerwedstrijden. Is waarschijnlijk net als de overige BB-dinosaurussen vergeten hoe je een team opstart..

Typering: Kieskeurige dinosaurus die goed is in lange termijn denken.

10. GM-kalebam
Ook Kalebam was er al vroeg bij. Hij begon in seizoen 4 aan het spel Buzzerbeater. Aan de hand van Jochum Pos, het snelst trainende talent van NL begon hij z'n opmars van III naar de DBA. Tactisch heeft deze manger het wel op orde, maar om de één of andere reden prefereert hij korte termijn management (snel succes) boven lange termijn. Zelfs als dit destructieve gevolgen heeft voor zijn team. Desalniettemin heeft hij bewezen dat hij een team goed kan leiden. En misschien is korte termijn denken in Utopia wel de sleutel naar succes. Zeker is dat hij zelf z'n grootste tegenstander is.

Typering: Explosieve dinosauriër.

11. Ruaidri
Ruaidri is begonnen in de renaissance van Buzzerbeater (seizoen 11) en opgeklommen van de IV naar DBA in 7 seizoenen. Deze manager heeft een voorkeur voor het trainen van outside en allround talenten. De competitie lijkt hij belangrijker te vinden dan de beker. De manager heeft duidelijk vanaf het begin aan een unieke visie en dit heeft geleid tot het opleiden van U21érs en NTérs. Daarnaast is hij al eens uitverkoren tot NT-coach.

Typering: soort Columbus. Zet een koers en zal daar komen, waar hij heen wil, ook al is het met een aantal kleine koerscorrecties.

12. Coenta
Deze manager is begonnen in seizoen 15 en is uitgegroeid tot een gerennommeerd trainer. Op dit moment speelt hij zn wedstrijden in de II. Rombout Harte en Wietse Warnink zijn voorbeeldspelers voor hoe hij over BB denkt. Hij streeft een soort "totaal trainee" na. Grote wens zal dan ook wel zijn "totaal basketbal" te gaan spelen. Mag graag aan een team bouwen. Ik verwacht dan ook een goede start van Coenta in Utopia.

Typering: Jonge "van Gaal" in de basketbal wereld. (zonder gedragstoornis)

13. Stefan de Rijke
Zeer jonge ploeg, weet zeker nog hoe te beginnen aan het spel en weet inmiddels ook wel wat hij anders had willen doen. Lijkt me een prima kandidaat om goed van start te gaan. Z'n huidige ploeg is gebouwd voor snel succes. Maar veel groeimarge heeft deze niet. Zeker is dat hij in korte tijd is opgeklommen naar een veilige plaats in de II. Gaat deze strategie in Utopia werken?

Typering: "Het talent, waarvan we nog niet weten of hij het potentieel legende of omroeper heeft"

Last edited by Arsjitekt at 3/30/2014 3:35:01 PM

This Post:
22
256165.3 in reply to 256165.2
Date: 3/30/2014 5:56:48 AM
Overall Posts Rated:
204204
14. Orgullo
Manager met affiniteit voor trainen en Den Haag. Is actief sinds seizoen 11 en heeft waardevolle bijdragen geleverd aan onze U21. Het zij in de vorm van spelers, of advies. Z'n ploeg klimt langzaam omhoog. Het huidige resultaat lijkt het beste uit de clubhistorie te zijn. Het lijkt er op dat deze manager normaliter een voorkeur heeft voor bekerwedstrijden. Goede en slechte bronnen vertellen me dat hij de mentaliteit heeft van een Pitbull (zie logo).

Typering: Bijtertje, als je even niet oplet neemt ie je te grazen.

15. The Hammer
Ja, ook deze gerenommeerde manager doet mee in Utopia. Hij heeft zón beetje alle divisies in Buzzerbeater wel bezocht en is er ook al vanaf seizoen 3 bij. De medaille van de nederlandse U21 staat op naam van hem samen met zijn toenmalige assistent 3pointking. Tactiek moet dus wel goed zitten! The Hammer mag graag trainen, zelfs zo graag dat het middel soms meer doel lijkt dan middel. Ik verwacht dat hij dit ook zal gaan doen in Utopia.

Typering: BB-Dinosauriër, trainer, tacticus en bouwer

16. Tuktuk
Deze nieuweling in de DBA, heeft zich opgewerkt naar dit nivo in een redelijk snel tempo. In seizoen 15 is hij begonnen in de IV.5. Hij weet dus zeker nog hoe hij starten moet. Op basis van zijn huidige selectie lijkt het mij dat hij geen trainende manager is. Hij zal dus prima weten hoe en wat aan te kopen en te verkopen. Voldoet aan allevoorwaarden om goed te starten in Utopia.

Typering: Uitmuntende marktkoopman, kan je zelfs je eigen schoonmoeder verkopen!

17. Bash
Is begonnen in de III in seizoen 18 en inmiddels opgeklommen naar de II.1. Ik kan er echter slecht uitkomen wat voor type trainer het is. Er zijn aanwijzingen voor een trainend, lange termijn denken en er zijn aanwijzingen voor een koopstrategie. Blijkbaar brengt de combinatie van deze 2 wel succes. Bereikte al eens de laatste 32 van het bekertoernooi. Weet zeker nog hoe te beginnen aan het spel. Iemand om in de gaten te houden dus!

Typering: Manager met een orginele strategie.

18. woetsman
Begon in seizoen 20 aan het spel met de mooie naam Buzzerbeater, heeft vanuit de III inmiddels voor de 2e keer de II bereikt en plant daar een langer verblijf. Overduidelijk is dat dit team een lange termijnstrategie heeft, met als kernwaarden enkele nederlandse spelers.

Typering: Moderne strateeg, trainer

19. Closser
De manager van 54 Inc. is relatief nieuw in het spel. Speelt nu 2 seizoenen met z'n 1e team en lijkt voldoende progressie te hebben geboekt om een goede lange termijnstrategie neer te zetten, de recente aankoop van de heer Splinter bewijst dit. Deze manager weet zeer zeker nog hoe te beginnen en is daarom klaar voor een goede start. Wat na deze start gaat volgen is voor ons een groot vraagteken, maar de eerste tekens zijn positief!

Typering: Snel lerende manager met gevoel voor strategie

Last edited by Arsjitekt at 4/5/2014 5:48:42 AM

This Post:
00
256165.4 in reply to 256165.3
Date: 3/30/2014 5:57:23 AM
Overall Posts Rated:
204204
Reserve (1)

This Post:
00
256165.5 in reply to 256165.4
Date: 3/30/2014 5:57:35 AM
Overall Posts Rated:
204204
Lijst van teams
IV.07 Maupster - Dutopia Pacers (276079)
IV.09 Peja - Dutch Gansos (276109)
IV.09 Stefan de Rijke - BasketbalBreak Ballers II (276110)
IV.11 GM-kalebam - Kalebam de IIe (276134)
IV.11 LA-3pointking - Heman Pagloni (276136)
IV.11 Orgullo - Boomshakalala! (276139)
IV.11 Arsjitekt - The Brilliant Architects (276141)
IV.14 Primoss - The Primoss DRAGONS (276189)
IV.21 Bash - Blutopians (276305)
IV.28 Closser - Vierenvijftig Inc. II (276418)
IV.30 Finkie - The Utopian Globetrotters (276448)
IV.32 Tuktuk - The Flying Peacock II (276475)
IV.34 Oranjeman - Utopian Oranges (276509)
IV.36 BB-Patrick - De Wingless Chickens (276543)
IV.41 Rovali - Crazy Crocodiles (276612)
IV.45 Ruaidri - Silver Onions (276680)
IV.50 The Hammer - The Magnificent Warriors (276764)
IV.50 Coenta - Lömmerich Lions (276769)
IV.68 Woetsman - Oud West (277054)


Last edited by Arsjitekt at 4/5/2014 7:02:46 AM

This Post:
00
256165.6 in reply to 256165.5
Date: 3/30/2014 5:57:46 AM
Overall Posts Rated:
204204
Reserve (3)

This Post:
00
256165.7 in reply to 256165.6
Date: 3/30/2014 5:59:32 AM
Overall Posts Rated:
204204
Noot: Ik heb een leuke beschrijving proberen te maken. Dit moet af en toe met een korreltje zout genomen worden. Ik hoop dat men dit waarderen kan.

Message deleted
This Post:
11
256165.9 in reply to 256165.7
Date: 3/30/2014 6:49:48 AM
Overall Posts Rated:
3838
+1... deze kieskeurige eter heeft me verdorie toch een partij honger!

This Post:
00
256165.10 in reply to 256165.9
Date: 3/30/2014 7:51:11 AM
Talentinho
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
476476
Second Team:
De Grote Spelers
Ik doe ook mee!

This Post:
00
256165.11 in reply to 256165.10
Date: 3/30/2014 11:39:20 AM
Nightearls
DBA Pro A
Overall Posts Rated:
535535
Second Team:
Silver Onions
Ik ben ook van de partij in Utopia! Benieuwd wat ik kan klaar stomen tegen de top.

Only in the dark, we succeed!