BuzzerBeater Forums

BB België > spelersloon

spelersloon

Set priority
Show messages by
From: Baseman
This Post:
00
259034.1
Date: 05/21/2014 17:03:08
Overall Posts Rated:
11
hoe komt het dat landen zoals italie en spanje veel betere jeugdspelers hebben dan wij , ik bedoel als ik kijk naar de U21 dan hebben ze daar spelers staan die een loon hebben van 150000 en een 18 of 19 haalt van rating?
Ik train 3 SG met een level 7 trainer en altijd mono training en ze spelen elke week 48min , vanaf dag 1 en ik haal dat niet, hoe komt dat?

Last edited by Baseman at 05/21/2014 17:04:07

This Post:
22
259034.2 in reply to 259034.1
Date: 05/21/2014 17:19:57
Overall Posts Rated:
33
1) Die landen hebben veel meer jonge spelers die uit de drafts komen dus ook meer kansen op spelers met superpotentieel en reeds vrij hoge vaardigheden. Meestal hebben die ook slechts één speler die ze klaar maken voor de nationale ploeg en waarop ze dus hun training focussen (perfecte aantal minuten, de vorm...)
2) De lonen worden hoofdzakelijk bepaald door bepaalde vaardigheden die pieken. In België legt men vooral de nadruk op multiskill in het nationale team. Hierdoor zijn de lonen doorgaans lager, wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is dat alle stats van hun spelers hoger liggen dan die van ons, maar ik betwijfel het om eerlijk te zijn. Over het algemeen zijn ze uiteraard wel beter.
3) De rating van je speler hangt ook af van de tegenstanders waartegen je speelt. Speel je tegen een zwakke tegenstander, dan zul je meer punten scoren, assists afleveren,... en zullen de ratings van die spelers ook hoger liggen. Aangezien zij uiteraard de top spelers hebben halen die dan ook veel eenvoudiger die hoge ratings.

Opmerking: Ik ben geen afgevaardigde van het U21 of NT, dit is gwn mijn eigen ervaring als trainer van een speler van de U21

This Post:
00
259034.3 in reply to 259034.2
Date: 05/27/2014 05:25:51
Overall Posts Rated:
471471
je schijnt te vergeten te vermelden dat die landen teams hebben die enkele seizoenen enkel geld inzamelen om een jeugdspeler te trainen.

nadien geven ze al dat geld uit om een topspeler aan te werven en daarbij een lvl 7 trainer bij te nemen. een lvl 7 trainer (eentje met een betaalbaar salaris) kost al gauw 1.5M tot 2M. een lvlv 6 trainer kost slechts rond de 700k.

Als je dus teams hebben die alles voor de U21 opofferen voor enkele seizoenen, dan kan je zo'n resultaten bereiken. Het probleem is dat Belgie niet genoeg teams heeft om dat aan te kunnen ( te kleine draftpool) alsook geen teams die zoiets willen doen voor hun U21 (eerlijk gezegd, zo spelen is verschrikkelijk eentonig). Bovendien worden enkel hun primaire kenmerken getraind. Hierdoor krijgen ze salaris beesten op een leeftijd van 21 jaar, maar die halen zelden de NT omdat je het amper kan veroorloven om een C (salaris 150k) voor meerdere seizoenen op de PG positie te laten trainen om zijn skills te verhogen.

Het is ook vanwege die reden dat de Italiaanse Nationale Ploeg zelden deelneemt aan het wereldkampioenschap (en als het al deelneemt, dan moet het zeer hard knokken om er na hun eerste ronde niet uit te liggen).

In Belgie trachten we de spelers met NT potentiaal onmiddelijk een multiskill training te geven. Zodoende belasten we de economiën van de managers minder omdat hun salaris minder snel omhoog gaat. Echter, ze zijn niet opgewassen tegen die Italiaanse beesten. Maar als je kijkt naar wat de Belgen presteren met de NT, dan doen we het eigenlijk beter dan de Italianen. Die hebben 10x zoveel managers als ons, maar ondanks dat halen we ongeveer hetzelfde resultaat. Dat bewijst eens te meer dat Belgie kiest voor de Nt, daar de Italianen liever een jonge glorie hebben in de U21 waarna hun spelers te duur zijn om ze nog bij te houden.

Belgie kiest er dus voor om met de economie van de manager van de speler rekening te houden, daar Italie liever alles voor de U21 doet en niet omkijkt naar de economie van de teams die die spelers moeten trainen (zo'n teams met beesten van150k zien hun economie zo zwaar belast dat ze na dat seizoen meestal totaal blut zijn. Hun spelers verkopen voor 1000$ omdat hun salaris zo hoog is en hun secundairy skills zo laag zijn, dat ze eigenlijk min of meer failliet zijn).

Mocht u liever het Iteliaanse niveau volgen, laat het me weten. Maar ik heb erop gehammerd in mijn tijd als scout en NT coach dat we de managers projecties gaven van het salaris, zodat we de economien van managers niet vernietigend voor slecht een speler. Het is leuker voor de manager en bovendien is het voordeliger voor de U21/NT, omdat die manager nadien nog een speler zou kunnen trainen, hetgeen die Italiaanse teams niet kunnen.


This Post:
00
259034.4 in reply to 259034.3
Date: 06/02/2014 03:34:44
Overall Posts Rated:
204204
En bovenal is het zo dat trainees waarbij op het salaris word gelet, langer worden getraind, en langer bij dezelfde trainer zitten. Het is voor een klein BB-land, belangrijk dat zoveel mogelijk toptrainees continu getraind worden. Bij elke transfer (veroorzaakt doordat het salaris te hoog is) neemt die kans aanzienlijk af.