BuzzerBeater Forums

Help - Vlaams > Starter

Starter

Set priority
Show messages by
This Post:
00
265352.1
Date: 12/6/2014 3:51:37 PM
Overall Posts Rated:
22
Ik heb hier voor het eerst een ploeg en weet eigenlijk niet wat ik nu precies moet doen. Waarschijnlijk dien ik jonge spelers te kopen en die te trainen.

Welke leeftijd dan en op wat train ik het best?

From: SnoobS

This Post:
11
265352.2 in reply to 265352.1
Date: 12/9/2014 7:46:33 AM
Overall Posts Rated:
11
je eertse seizoen zal sowieso meevallen ik weet niet of je er nu bent ingestapt of van in het begin van het seizoen.

verder ja jonge spelers trainen is de boodschap maar ik neem zo een kijkje naar je roster.

inzake jonge spelers kijk je naar leeftijd en potentieel hoe hoger ptentieel hoe beter ze gaan trainen, op het forum belgië vind je heel wat info inzake trainen van spelers maar ook andere info.

ook raad ik je aan de help-pagina grondig te lezen.

indien je nog vragen hebt mag je mij gerust een bb-mail sturen ik help je wel verder :D

From: R4-rules

This Post:
00
265352.3 in reply to 265352.2
Date: 12/12/2014 1:36:04 PM
Overall Posts Rated:
22
Bedankt, ik begin het spelletje beetje bij beetje te snappen.

Wat moet ik in dienst hebben om zo optimaal mogelijk jonge spelers te trainen? Waarschijnlijk een nieuwe trainer maar die zijn vrij duur, geen idee wat precies betaalbaar is voor een startend team...

From: Eagle

This Post:
11
265352.4 in reply to 265352.3
Date: 12/15/2014 2:11:17 AM
RSC Eagles
BBBL
Overall Posts Rated:
9898
Hey,

Wat betreft je trainer-vraag, neem je best een level 4 trainer als beginnend team, maar koop deze enkel zodra je de nodige spelers/talenten hebt om te trainen. Het zou helemaal niet verstandig zijn je meteen een level 5 of 6 trainer aan te schaffen als nieuw team vanwege de hoge aanschafprijs en het hogere loon, dan ga je het financieel meteen moeilijk krijgen, en dat kan niet de bedoeling zijn.

ALs je spelers wil kopen die je wenst te trainen, moet je zowel naar hun skills als naar hun potentieel kijken. Potentieel is belangrijk want het zal bepalen hoe snel de spelers vooruit gaan in hun training, en zal ook bepalen hoe hoog ze kunnen in hun skills. Voor spelers die je wil optrainen, koop je er best met minstens superster potentieel. Je koopt best spelers die passen in jouw budget, dit wil zeggen met geen te hoge lonen. Als je van plan bent een tijdje mee te draaien en hogerop te mikken, kan je er best voor zorgen dat je wekelijks inkomen positief is en minstens gelijk is aan het gemiddelde wekelijkse inkomen van je reeks. Ikzelf zorg er steeds voor dat ik minstens zoveel binnenkrijg als het gemiddelde team in mijn reeks. Je kan dit nakijken op de pagina "economie".
Zo kan je je cashreserve opbouwen, waarmee je nadien dan betere spelers kan kopen en je stadion vergroten. Stadioninkomsten zijn vrij belangrijk want het zal je belangrijkste bron van inkomsten zijn. Dus zorg er altijd voor dat je stadion niet uitverkocht raakt, want dit wil zeggen dat ofwel je stadion te klein is, ofwel dat je inkomprijzen te laag zijn.
Streef steeds naar een plus-minus 90-95 % vulling van je stadion. Dan zit je goed. Ga mss ook eens kijken want andere teams vragen als inkomprijzen in vgl. met de grootte van hun stadion. Dat zal je wel een goed idee geven wat je kan vragen. (niet bij bot-teams uiteraard, enkel teams die nog actief beheerd worden)

Wat je ook best ten eerste eens doorneemt is "The Guide to BuzzerBeater + FAQ".

Hier is de link naar die topic (http://www.buzzerbeater.com/community/forum/read.aspx?thr...)

Ik hoop wel dat je wat Engels kan, want deze informatie is in het Engels, maar voor de meesten is dit geen probleem.

Daar ga je een antwoord vinden op al deze vragen die je nu stelt, plus je zal ook nog veel meer te weten komen over het spel. Alles zal je veel duidelijker worden nadien, bovendien ga je nog veel meer te weten komen over andere vragen die je misschien zou hebben. Wat ook heel handig is, deze gids is ingedeeld met een inhoudstafel, dus als je wil kan je meteen naar de onderwerpen gaan die jou het0 meest interesseren momenteel, en waar je antwoorden op wil.

Mocht je toch nog andere vragen hebben, dan ga je de meeste respons krijgen op je vragen op het forum "Help - English"
dat je kan zien via de link "forums". Want op dit forum zitten er veel meer gebruikers. Het is wel in het Engels.
Als je geen Engels kan, kan je uiteraard nog steeds op dit en andere nederlandstalige fora posten, enige nadeel ervan is dat er minder gebruikers op zitten.
Als ikzelf een vraag post ik ze altijd op het populairste forum, die je dus vindt onder de link "forums" in het linkermenu.
Ik gebruik altijd het lange menu, nooit het korte, ik vind dit veel vollediger.

Zo, ik hoop dat dit je al wat verder helpt.

grtz,
Eagle.

Last edited by Eagle at 12/15/2014 2:58:25 AM

From: SnoobS

This Post:
00
265352.5 in reply to 265352.4
Date: 12/17/2014 1:26:02 AM
Overall Posts Rated:
11
Ook de trainingsgids van Joe is een goede guide om als jong beginnend team te bekijken.
daar worden alle soorten trainingen uitgelegd zodat je het beter kan begrijpen deze staat in het frans en nederlands op het belgische forum.
Verde ben ik het volledig eens met Eagle met alles wat hij heeft gezegd.

gtrs SnoobS

PS.: je kan ook hulp vragen op dat belgische forum of via bb-mail ik probeer er altijd op te antwoorden ASAP

From: primoss

This Post:
00
265352.6 in reply to 265352.5
Date: 1/19/2015 6:56:00 PM
Overall Posts Rated:
408408
Ik zie heel toevallig deze topic,en ik reageer alleen maar omdat ik in een tijd van enkele weken door 2 relatief nieuwe Belgische managers ben benaderd .Het gaat er dan vooral om hoe te trainen en ook soms wat tactische zaken.Ik heb ze natuurlijk proberen te helpen,want ook bij Nederlandse managers doe ik dit regelmatig ,zeker als het gaat om talenten die in aanmerking kunnen komen voor U21 en eventueel veel later het NT.

Snoobs : ik ken uiteraard niet de trainingsgids van Joe,maar er is ook op het Nederlandse forum een zeer uitgebreide gebruikersgids .Een Nederlandse manager heeft al een hele tijd geleden deze gids compleet vertaald naar het Nederlands + zijn eigen ervaringen gedeeld.Hierin komen zowel alle trainings vormen en tactische zaken uitgebreid aan het licht.Ook is er veel aandacht voor de draft,stadion,selecties etc etc..
Misschien is het handig voor de nieuwe Vlaamse managers die dat eventueel graag willen lezen, en je kan hem vinden door het aanklikken van deze link(174237.1)


Met vriendelijke groet,
Primoss.

Last edited by primoss at 1/19/2015 6:58:33 PM

From: SnoobS

This Post:
00
265352.7 in reply to 265352.6
Date: 2/3/2015 7:37:17 PM
Overall Posts Rated:
11
Hey primos

Ik doe ook mijn uiterste best om mensen te helpen als ze hier op het forum iets achter laten probeer ik er ASAP op de antwoorden.

De trainingsgids van Joe staat op het belgische forum en is in beide landstalen beschikbaar dus dat kan het probleem niet zijn vrees ik.

Ook ik ben al benaderd geweest in mijn prive om hulp en ik heb daar dan ook terug een antwoord op gegeven zo goed ik kon aangezien dit ging om een training in het vlaams en ik heb enkel de engelse termen hier staan (ik zou me moeten schamen ik de vlaamse termen niet ken)
Maar vind het wel heel tof je deze spelers ook verder hebt geholpen ook al zijn ze niet voor je eigen lage landje :)

Met vriendelijke groeten;
SnoobS

From: primoss

This Post:
00
265352.8 in reply to 265352.7
Date: 2/4/2015 4:24:09 AM
Overall Posts Rated:
408408
Het probleem met nieuwe managers is dat dit een spel is waarbij je veel moet lezen om het te begrijpen.
En zonder een gebruikersgids te lezen ga je dit spel nooit doorgronden omdat bijvoorbeeld alleen het trainen van spelers al een behoorlijke ingewikkelde materie is.En daardoor haken veel managers vrij snel af,en dat is erg jammer.Ik ben in seizoen 17 begonnen en heb alle fora's doorgespit om maar dit spel onder de knie te krijgen ,zonder dat ik heel veel moest gaan vragen aan ervaren managers.
Ik kwam zelfs topics tegen die ik eerst moest afstoffen omdat ze al 2/3 jaar geleden werden geplaatst:)
Als je maar 50% weet wat de belangrijke dingen zijn van BB,dan wordt dit spel al zeer boeiend.
Maar de meeste nieuwe managers halen helaas dit stadium niet:(