Startar en ny tråd för denna säsong. Fint att se att det börjar hända lite kring u-21, räknar med att det så småningom även gynnar stora landslaget. Årets säsong har hittills bestått i att svara på mail från hoppfulla ägare, och i samtliga fall har jag haft det tveksamma nöjet att meddela att chanserna till landslagsspel är nära noll. Kanske borde jag/vi vara tydligare med krav på potential/skills och sånt? Superstar potential är ju nästintill omöjligt att få med, men i och med att vi har två st i truppen (126/128 skill points) så tror managers att deras spelare också kan komma med, ibland med så lågt som perennial/allstar potential.
Alltså, för att vara tydlig: Det är troligen MVP+ som gäller samt nära cap för att ha en chans till landslagsspel. Skill points ligger just nu mellan 110-136 men det är användningsområdet som är intressant, har man tex en spelare som bara kan spela på en position så måste han alltså vara bättre (eller ha utvecklingspotential!) än någon av de som redan finns med.
Nu när det var ur vägen så får jag ursäkta mig lite, har varit bortrest och tänker fortsätta vara relativt inaktiv med trupputtagningen. De spelare jag kollat på har inte varit bättre än nuvarande alternativ, så truppen blir ungefär samma.
Den som har synpunkter på det droppar ett mail, möjligt att jag kan ha missat just din spelare den här säsongen och vi vill ha bästa möjliga trupp så förslag är alltid välkomna.