Hej gott folk, dags att be er om tips, om ni vill ge dvs.
Jag köpte in 3 HoF 18-åringar för sju säsonger sedan och tänkte minsann träna upp dem till supergrymma spelare, tanken var väl att skapa en SG med en hel del Inside, en allround SF och en PF med en hel del Outside.
Jag köpte en kort (185cm) en mellan (198cm) och en lång (216cm).
Mina tidigare träningserfarenheter har varit uteslutande Inside.
Jag har hela tiden haft en exceptional (6) tränare och försökt att köra 1-positionsträning i så hög mån som möjligt, OD,PA,ID,IS och kört 2-pos på 1on1, RB och några enstaka JS.
Ytterst få veckor har dessa tre missat träning, nån enstaka skada, nån enstaka Konditionsträning och kanske en (eller är det två?) Gameshape-träningar. Till och med i slutspel och dyl har de fått träning (oftast då 2-pos i RB eller 1on1)
Nu till problemet, det har blivit varken hackat eller malet tycker jag, och jag undrar OM och HUR jag ska gå till väga för att göra något av spelarna ev fått ut mest på marknaden för dem.
Så här ser de ut idag INNAN träningen (1on1 Guards):
Stanisław Sudol
Age: 25, Height: 6'1" / 185 cm, Potential: hall of famer [71% - 77%]
Skill points: 108 (75|33)
Joachim Lebiedowicz
Age: 25, Height: 6'6" / 198 cm, Potential: hall of famer [72% - 78%]
Skill points: 111 (68|43)
Florian Broux
Age: 25, Height: 7'1" / 216 cm, Potential: hall of famer [74% - 80%]
Skill points: 108 (60|48)
Ärligt talat trodde jag att de skulle vara flera snäpp bättre vid det här laget...
Det går väldigt sakta med OD på 216cm killen. Och IS på 185cm lika segt det, helst nu när de är 25 år (last)gamla också!
Har väl siktat på att ha så pass jämna egenskaper som möjligt, vilket gjort att jag hoppat runt lite i träningen.
Vad tycker ni jag ska fokusera på?
- Är det jobba upp försvaren på dem några snäpp till?
- Passningar?
- Outsideskytte?
- Inside Scoring?
Jag har inga planer i övrigt för laget, det är något som får kristallisera sig om och när jag bestämmer att behålla några av dessa tre och hur de då ev ser ut när de närmare sig "klara"
Går det att behålla alla tre eller ska en få "bytas ut" till en mer homogen träningsgrupp(långa eller korta, outside eller inside) för att effektivisera träningen sista året/åren?
Nu tycker jag ni ska ge mig era tips och inte bry er om att jag ev kan vara en konkurrent. Just nu ser jag mig inte som en konkurrent till någonting, så ni behöver inte vara orolig =)
Tacksam för svar och kom gärna med generella tips också, det hjälper antagligen inte bara mig...
Last edited by _wella_ at 11/22/2015 4:31:54 PM