Beste managers in BB-Nederland,
Ik wil graag weer in aanmerking komen voor de positie van BC van Nederland U21. Na eerdere termijnen, die ondertussen voelen als een vorig leven, begint het toch weer behoorlijk te kriebelen. De voornaamste reden is dat ik graag een uitdaging in het spelletje wil behouden nu ik met mijn eigen team een volledige rebuild doe.
Wat breng ik mee en waarom zou je voor mij moeten kiezen? Naast een grote brok ervaring en enkele prijzen op nationaal niveau (2 landstitels en Rik Smits Bokaal) heb ik internationaal een positief record (13-11 in B3) met daarbij als voornaamste succes het behalen van 1/16 finals B3.
Een bijdrage leveren aan het trainen van de talenten, zodat zij later kunnen floreren (dan wel bij u21, dan wel bij NT) is iets waar ik graag de dialoog over aan ga. Zelf heb ik ruimschoots ervaring met het trainen van talenten (Boissevain, van Tuinen en meest recent TvV waren voor hun tijd unieke spelers) en waar managers daar voor open staan, zal ik ze bijstaan met advies, om te coördineren dat binnen verschillende lichtingen afstemming plaats vindt. Dit zal voornamelijk gaan om de talenten die niet specifiek naar het NT getraind gaan worden, aangezien deze nu veelal via de NT-coach en Oranje Boven worden bijgestuurd.
Qua selectie ken ik de ins en outs niet helemaal, maar in de basis selectie wil ik gaan starten met 14 spelers. Dit geeft de mogelijkheid om op korte termijn enkele spelers toe te voegen in het seizoen, aangezien een kleinere selectie bij U21 in het verleden zijn/haar doel voorbij schoot. Op die manier krijgen veel managers een kleine bonus in merchandise en erkenning voor de training. De overige 4 plekken worden ingevuld op basis van behoefte gedurende het seizoen. Afscheid nemen van de lichting 21-jarigen het liefst zo laat mogelijk in het seizoen, zodat de managers er zo lang mogelijk profijt van hebben, tenzij de spelers niet goed in de minuten gemanaged worden. Dan kan het zijn dat er 1 of 2 drops plaatst vinden om spelers van een volgende lichting een plek te geven.
Wekelijks komt er een voorbeschouwing en nabeschouwing op het forum, openbaar en privé. Ik zal proberen met zo veel mogelijk managers nauw contact te onderhouden. Misschien lukt het zelfs nog om wat oudgedienden te overtuigen. De eerste is in ieder geval al gelukt, de manager van Golbach gaat zijn kapitaal en team volledig ten gunste van het U21/NT stellen. Dat er nog velen mogen volgen!