A veure, no cal ser Informàtic de carrera per saber que no és complicat saltar-se aquesta norma de que has de triar el país des d'on et conectes. Només cal preguntar-li al Sr Google pels programets VPN i solucionat.
Una altra cosa es que es recomani, que es prioritzi o que es promocioni de diferents maneres per aconseguir l'objectiu.
Però obligar?? Què passa amb tots el que la bandera de torn els produeix alèrgia? I no parlo només de Catalunya, podríem posar molts altres exemples arreu d'Europa i la resta del mon.
Ja no demano poder triar la Senyera com a bandera que m'identifica, demano que no m'obliguin a triar una bandera que no vull ni em representa. L'Europea, la de la ONU, una de neutre tipus "Bandera de BB",... qualsevol solució alternativa seria vàlida. I no és gens complicat de posar en marxa, només cal voler-ho fer.
Mentrestant, programes com "Hola.org", "Express VPN", "Private VPN", "IPVanish", i altres aniran augmentant la llista d'usuaris i clients.
Altres jocs (RedZoneAction, per exemple) s'han adonat que és ridícul voler posar portes al camp d'internet i ofereixen alternatives com les que comentava abans.