Målsättningarna inför denna säs är att slåss i toppen och vara med i uppflyttningsracet även om en uppflyttning knappast är aktuell med vårat nuvarande lag. Jag tyckte jag hade en rejäl chans förra året men hade otur i slutspelsmatchen
(6186792) och fick inte spela final.
Lite om säsongstarten då:
Slamdunkers BK - Bask et Balls
81 - 113
Vi börjar med att bli utklassade i en match som jag trodde skulle bli en enkel seger och även nu efteråt tycker jag att vi borde vinna denna match. Vi är starkare överlag och vår inside offense borde dominerat denna match. Men hellre otur i början av säs än i slutet :)
TONIES GOING WILD - Slamdunkers BK
105 - 107
Vinst med minsta möjliga marginal trots att vi på pappret dominerar fullständigt. Hade vi förlorat denna också hade vi väl lagt ner o spelat ngt annat spela då vi inte ska kunna förlora en sådan här match. Men seger blev det o nu fortsätter vi som om inget har hänt :)
Slamdunkers BK - Fornudden BK
90 - 75
Återigen är vi det starkare laget på plan och nu tar vi också en ganska komfortabel seger. Vi lcykades få FBK att skjuta många 3:or och kunde plocka de flesta returer o detta tillsammans med ett säkert straffskytte gav oss vår 2:a seger.
Vi har inte mött de värsta topp-konkurrenterna än men kommer få en riktig prövning ikväll mot serieledande Hamnråttorna. Seger där o vi är med i toppfajten men lär nog bli förlust tyvärr.
I cupen vann vi mot Bot-lag i 1:a och möter ytterligare ett Bot-lag nu på torsdag så vi ska väl gå vidare utan större problem.