BuzzerBeater Forums

BB Norge > Poeng / 100 skudd

Poeng / 100 skudd

Set priority
Show messages by
From: Milly
This Post:
00
50101.1
Date: 9/14/2008 11:08:29 AM
Overall Posts Rated:
4646
Poeng per 100 skudd

Jeg studerer Largo Uniteds kamp (6561518) og ser at de to SF-ene har sendt avgårde 10 skudd (2-poengere) og scoret tilsammen 8 poeng på det. Poeng per 100 skudd gir her 62,2 (etter mine beregninger blir det 6,2 poeng per 10 skudd (?))

De to centerne fyrte av 15 2-poengere, 2 3-poengere og tok 6 straffer (som gav 3 poeng), dette gav tilsammen 15 poeng, mens poeng per 100 skudd her gir 138,4!

Jeg klarer ikke å se hvordan dette regnes ut. (Skulle tro det satt en imaginær person og gav poeng på stilig utførte skudd?)
Men mest trolig er det noen som skjønner dette og kan forklare?

Older than the rest ...
From: 23Larsen

This Post:
00
50101.2 in reply to 50101.1
Date: 9/14/2008 12:20:05 PM
Overall Posts Rated:
1717

Fra reglene:

The matchup rating represents the number of points that players at a given position would have scored, on average, if they were to take 100 shots. A higher number is indicative of better scoring opportunities at that position over the course of the game, and of course you should try to take full advantage of your strength when selecting your tactics.

:-)

From: Unkel
This Post:
00
50101.3 in reply to 50101.2
Date: 9/14/2008 3:37:48 PM
Overall Posts Rated:
2020
Dette burde godeste LA-Morty ha forstått. :-) Han har oversatt avsnittet slik:
Kampvurderingene viser antall poeng spillerne i de nevnte posisjonene ville fått hvis de hadde tatt hundre skudd. Høye score er en indikasjon på bedre muligheter i posisjonen slik spillet forløp. Dette er det viktig å benytte seg av i senere kamper.

Men slik det er oversatt, er det ikke lett å gjennomskue. Kanskje vi burde hjelpe litt til og varskue hvis vi finner oversettelser som halter eller er uklare osv?
(For øvrig kan det jo hende at andre LA-er har tatt seg av oversettelsen?)

From: Milly

This Post:
00
50101.4 in reply to 50101.3
Date: 9/15/2008 4:56:38 AM
Overall Posts Rated:
4646
Dette burde godeste LA-Morty ha forstått. :-) Han har oversatt avsnittet slik:
Kampvurderingene viser antall poeng spillerne i de nevnte posisjonene ville fått hvis de hadde tatt hundre skudd. Høye score er en indikasjon på bedre muligheter i posisjonen slik spillet forløp. Dette er det viktig å benytte seg av i senere kamper.

Men slik det er oversatt, er det ikke lett å gjennomskue. Kanskje vi burde hjelpe litt til og varskue hvis vi finner oversettelser som halter eller er uklare osv?
(For øvrig kan det jo hende at andre LA-er har tatt seg av oversettelsen?)

Takk til dere begge. Jeg tror at det er jeg som er 'synderen'. Nå tror jeg forresten at jeg forstår hva denne vurderingen betyr:

Kampvurderingene viser antall poeng spillerne i de nevnte posisjonene ville fått hvis de hadde tatt hundre skudd. Høyere tall er en indikasjon på bedre scoringsmuligheter i posisjonen under kampen slik spillet forløp. Dette er det viktig å dra full nytte av i senere kamper.

Older than the rest ...