Så er vi endelig kommet gennem den regulære sæson og det er blevet tid slutspillet om én plads i superligaen. Ikke dårligt.
Første runde i slutspillet ser sådan ud:
De store otte:
Vangede Gangsters @ LynLyd
Mallum BK @ Egebjerg
De rå otte:
Ich Rogue @ AC Wagner
Twin Peaks Bobs @ Team RS
Som det fremgår møder jeg i første runde selv Vangede Gangsters, der med deres hurtige basket og solide center ikke skal undervurderes - men det er der vist ikke nogen af holdene der skal. I sidste runde af grundspillet havde vi en gentagelse af kampen mellem Mallum og Egebjerg. En kamp, som udeholdet Mallum vandt rimelig klart. Egebjerg gav dog ikke alt, hvad de havde i sig, og jeg må nok sige, at jeg har Egebjerg som favorit i denne grundet hjemmebanefordel og bedre holdånd.
I de rå otte har det været meget lige og Ich Rogue klarede sig således kun lige akkurat med ved at sejre i sidste runde og dermed skubbe stærke AC Nordvest ud af slutspillet. Lækker afslutning! At det har været så tæt betyder dog, at nummer to til fire ikke har haft samme muligheder som AC Wagner til at samle holdånd inden slutspillet og Wagner må således kaldes klar favorit til at gå videre - ikke mindst på grund af deres flotte sæson alt i alt. Der har vist ikke været tvivl om, at de har været de bedste indtil videre og deres mange sejre betyder også, at de vil have hjemmebanefordelen, hvis de klarer sig hele vejen til finalen. I kampen mellem Twin Peaks Bobs og Team RS ser jeg helt klart RS, som favoritter, men spørgsmålet er om Twin Peaks Bobs kan udnytte deres marginalt højere holdånd til at slå hjemmeholdet.
For mig at se bør der, trods vi er mange lige hold, ikke være nogen tvivl om den endelige vinder: AC Wagner. AC Wagner fortjener en tur i superligaen, men jeg er sikker på, at vi er mange hold, der nok skal prøve at gøre vores for at forhindre det!
Godt slutspil og lad mit hold vinde!
LaLydholm
Last edited by Lyden af lyd at 11/2/2008 3:45:40 AM