BuzzerBeater Forums

Norge - I.1 > All-Star-laget

All-Star-laget

Set priority
Show messages by
From: Unkel
This Post:
00
67076.1
Date: 1/3/2009 5:31:01 PM
Overall Posts Rated:
2020
Det var bemerkelsesverdig få nordmenn på toppseriens All Star-lag. Det er kanskje derfor landslaget ikke blir bedre enn sånn litt under middels?

From: 23Larsen

This Post:
00
67076.2 in reply to 67076.1
Date: 1/3/2009 8:59:10 PM
Overall Posts Rated:
1717

Det er kanskje ikke så rart at det blir sånn med tanke på hvordan BB er bygd opp. De beste lagene er ikke de som drar opp de beste talentene.

De fleste lagene i BLNO har ikke hatt anledning til å få et tidlig draftpick, enten har de vært i toppen av BLNO eller så har de kommet opp fra lavere divisjon der de dermed heller ikke har hatt muligheten til å velge fra øverste hylle. De som har gått ned fra BLNO de siste sesongene har gjerne ikke vært spesielt aktive.

De som har dratt gode draftspillere OG er aktive har ikke hatt tid på seg til å utvikle disse enda, dermed er det vanskelig for en landslagsmanager med et noe begrenset spillerutvalg.

For å skape et godt landslag trenger man dedikerte norske managere som er villige til å trene Norske spillere lengre enn hva som strengt tatt er mest lønnsomt.

Jeg har dratt opp to gode draftspillere, begge er i dag på landslaget. Det ene er Åge Johnsen som var såpass god da han ble valgt at jeg nesten skiftet treningsform. Desverre endte jeg opp med å selge ham og han spiller i dag i NBBA.

Den andre er Aaberg som trenes iherdig den dag i dag av meg, det faktum at han og Montserrat er landslagsspillere er vel bortimot den eneste grunnen til at jeg ikke har byttet til å trene guards eller SF. Jeg synes det er fryktelig stas å ha landslagsspillere:-)

Med tiden vil Aaberg ikke lenger være god nok for landslaget ettersom han kom før man introduserte potensiale på spillere. Dermed kan han fort bli den eneste og siste Norske landslagsspilleren jeg har med mindre man blir flinkere til å annonsere salg av Norske talenter. (eller at jeg begynner å gjøre det veldig mye dårligere, hvilket ikke er usannsynlig med tanke på at det har kommet mange svært dyktige managere i BLNO og div 1)

Forøvrig er Allstar avstemmningen noe merkelig med tanke på at Kjeldaas blir stemt inn på Center plass og ikke Montserrat. Jeg eier begge og vet jo at Montserrat er vesentlig bedre.

Mulig Montserrat lider av lite spilletid i BLNO pga B3 og at det er grunnen, det gir jo også mening dersom det stemmer.

(forøvrig er det en god unnskyldning om den derre jalla divisjonen skulle slumpe til å vinne oppgjøret;-)

This Post:
00
67076.3 in reply to 67076.2
Date: 1/4/2009 6:05:11 AM
Nøtterøy Funkadelics
BLNO
Overall Posts Rated:
129129
Second Team:
Nøtterøy Funkadelics II
Åge Johnsen kunne forøvrig vært mye bedre om Juicy hadde trent han helt siden han ble kjøpt, men han ble holdt utenfor trening i en sesong. Det ville mest sansynlig ikke skjedd hadde han vært under norsk eierskap.

(forøvrig er det en god unnskyldning om den derre jalla divisjonen skulle slumpe til å vinne oppgjøret;-)

Ser ut til å bli easy match denne gangen, knuser dere på hver plass! :-)

Last edited by Steel Fidel at 1/4/2009 7:38:34 AM

This Post:
00
67076.4 in reply to 67076.3
Date: 1/5/2009 10:35:31 AM
Overall Posts Rated:
2020
Ser ut til å bli easy match denne gangen, knuser dere på hver plass! :-)
Ja, i år er det mye som tyder på at det blir denne delen av divisjonen som tar kaka. Og det skyldes i hovedsak at Asker Assassins' spillere starter på benken. Slike valg er bra!

From: 23Larsen

This Post:
00
67076.5 in reply to 67076.4
Date: 1/7/2009 2:51:51 PM
Overall Posts Rated:
1717

Næmmen, var det ikke Big 8 som vant igjen gitt;-)

This Post:
00
67076.6 in reply to 67076.5
Date: 1/7/2009 3:25:28 PM
Overall Posts Rated:
00
hvem ellers? 8-)

From: baske.t

This Post:
00
67076.7 in reply to 67076.6
Date: 1/7/2009 3:29:45 PM
Overall Posts Rated:
00
Vil også legge til at Teobaldo hadde livsbeste ratning 15.5 som også er den høyeste i kampen så han hadde virkelig fortjent og få MVP i allstarkampen sammen med Harry, som virkelig ikke kunne bomme i kveld. Om MVP kåring hadde fantes da såklart.

From: Unkel

This Post:
00
67076.8 in reply to 67076.5
Date: 1/7/2009 4:52:38 PM
Overall Posts Rated:
2020
Næmmen, var det ikke Big 8 som vant igjen gitt;-)
Jo, det måtte bli slik når reserverekka hadde så godt som like mye spilletid som startrekka. For hadde fordeling av spilletid vært som i lavere divisjoner (1005001216) hadde trolig spådommen:

Ja, i år er det mye som tyder på at det blir denne delen av divisjonen som tar kaka. Og det skyldes i hovedsak at Asker Assassins' spillere starter på benken. Slike valg er bra!!
slått til?