Ok och då blir det givetvis väldigt svårt eftersom mycket stor del av det ligger, som du redan är inne på, i andra managers val.
Det är hela min poäng. Det är ett psykologiskt försprång vi har som gör att ni sexor säsong efter säsong biter er i foten. Den sexa som först vågar ta sig ifrån sitt fotbitande kommer vara den sexa som först når fina framgångar. Det gäller så klart att välja sina strider, men att mer eller mindre alltid ge upp mot topplagen är garanterat inte vägen till succé.
Skador har en direkt avgörande betydelse, med mina guards borta förlorade jag 3 "säkra" vinnster. GBG är i en tuff situation nu med 3 spelare borta. Det är flera lag som drabbats av tuffa skador och det blir betydligt tuffare att "coacha" till sig segrarna då, framförallt om du redan ligger 40k efter lönemässigt.
Givetvis har skador en betydelse, men skador kan drabba alla lag (däremot kan man påverka sannolikheten för skador ganska mycket tror jag). Bortsett från skador så gäller dock argumentationen (iaf inte min) inte just årets resultat, utan påståendet att det ska ta "4-5 säsonger innan lagen som startade säsong sex kan komma ikapp*. Jag anser att flera av er redan i år skulle kunnat vara med bättre i striden om slutspelsplatser (trots att vissa haft skador) och med tanke på det så anser jag inte att det handlar om några 4-5 säsonger, förutom möjligen psykologiskt, men även det kommer nog gå fortare än så.
1N var givetvis ett av de lagen jag syftade på med med "uppenbara coachmissar". Han har helt uppenbart haft annat för sig under första halvan av säsongen, inte ställt upp laget ordentligt, fått dålig gameshape och resultaten har kommit där efter.
När 1N var ur gängorna så var det väldigt lätt att se, ändå vek den ene efter den andre ene sig mot dom trots att dom blottade strupen! Just det är det bästa beviset på att det framförallt är självförtroende det handlar om! 1N lär dock vara tacksamma däremot.
Inget ont om ditt lag men jag tror trots allt att 1N hade haft förstaplatsen om han varit med hundra hela säsongen.
Det hade hängt helt på vårat inbördes möte, eftersom han fick andra segrar gratis. Hur det gått i ett "riktigt" möte är ju svårt att säga, men jag tror faktiskt att jag vunnit ändå. (Sätter du t.ex. hans lag i den senaste matchen mot mitt lag i vårat inbördes möte så hade jag med stor sannolikhet vunnit matchen). Löneskillnaden betyder inte mer än så och då har jag ändå ett lag som blir krossat av sku88an när det gäller löneoptimering.
Last edited by chespirito at 9/4/2010 1:30:12 AM