Nu har jag fyllt U21 med de två sista platserna. Två 18-åringar som väldigt snart blir bot som jag vill rädda. Den första (Mazzolini) har fått full träning denna säsong (1-on-1 troligen) och kommer jag själv vara intresserad av att köpa och den andra har inte fått någon träning överhuvudtaget men relativt fina outside skills så väljer att skydda han också (Lifgård).
Så här är läget med 18-åringarna med 5k+ i draften denna säsongen.
Namn Club Status Salary Potential
Martin Hering RENZ VILLE BC Laget var nästan bot men loggat in igen. Spelare tränas inte. 7624 8
Dan Ranman pall mall Spelare retired
Hade självklart skyddats om jag noterat att han varit i farozonen men laget hade kort inaktivitet när säsongen började. 7049 6
Fernando Rolfini Starcrow Trail Blazers Bara star potential. Synd ändå att han får lite speltid i sitt lag. 6317 5
Andres Runesson Veddige BK Laget verkar logga in var sjätte vecka och har inte svarat på mail om att jag vill att spelare tränas eller säljs och tränar inte spelaren 6045 7
Fernando Mazzolini BC Estonian Champions Som jag nämnt ovan bra tränad men lag blir kanske snart bot. 5970 10
Massimo Bonato Tumba Knights Får speltid så lär få bra träning 5944 6
Mattias Pettersson Pipa Warriors Får speltid så lär få bra träning 5837 8
Ralph Hartbrant Dolphins Basket Får speltid så lär få bra träning 5613 5
Nkosi Chidzero Ratu BK Får speltid så lär få ok träning 5539 6
Stefan Pettersson FB Basket Får speltid så lär få bra träning 5419 7
Jan Månsson dragonslayer Får speltid så lär få bra träning 5343 8
Thord Sandbom Åhlströmska BK Får speltid så lär få bra träning 5212 10
Alfs Voskans Steel Barons Får speltid så lär få bra träning 5186 6
Gunnar Östblom Inaktivt lettiskt lag. Får troligen bra träning men risk han måste räddas om ett par veckor. 5060 7
Andreas Lifgård BC Westwood Skyddas. Har inte tränats och ägare blir troligen snart bot. 5042 7
Summering:
10 av de 15 med minst 5k i lön får som det verkar träning. Dessvärre är det de fyra lönetyngsta som är fyra av dessa och en av dessa är redan retired. För tillfället har jag offrat tre platser i U21 för att skydda spelare från denna årgången och dessvärre är en av dessa platser totalt bortkastad (Runesson). Vore bra att hålla ett öga på Östblom som troligen tränas men som ändå riskerar bli retired då hans tränare varit inaktiv i lägsta ligan i Lettland i en månad.