Den här va? (125223.46)
Orkar inte läsa allt det där nu, men jag ska kolla på det. Det jag kan säga om din post är återigen att jag tycker du fokuserar på vad som händer när coachen väljer att värdera en lägre och de funktionerna är redan inkluderade. Coachen säger inte till någon att ta det lungt det coachen gör är som du själv sa att han sätter in bänken och då minskar skaderisken på förstafemman samt risken att de spelar för många minuter den veckan (och därmed påverka GS).
Ja, den posten/tråden.
Ja, jag fokuserar på den och effekten, eftersom det är dom två sakerna som "entusiasmmekanismen" bygger på och båda är felaktiga. Det är också därför jag jämförde med faran att "försöka trycka in verkligheten i sin modell". I det här fallet är de två grundkoncepten i modellen helt felaktiga (oberoende om man väljer att kalla det entusiasm, eller något annat), att då säga "men om vi struntar i det då...", så är det bland dom tydliga exemplen jag sett på att försöka pressa in verkligheten i en i grunden felaktig modell, samtidigt är det också ett exempel på den andra effekten "att bli kär i sin modell" (ofta refererat som "the Pygmalion effect").
Återigen vill jag hävda att det är inte inställning och entusiasm du har utan snarare så här:
Ett lag kan spela över eller under sin egen förmåga bara så många gånger under en säsong. På det stora hela blir det ungefär 5 normal oavsett hur du komponerar dina matcher.
För det första så tror jag inte att påståendet i sig är sant, utan vissa lag överpresterar faktiskt en hel säsong, medan andra underpresterar (se t.ex. Real Madrid för några år sedan och Liverpool i år). För det andra så är det definitivt inte så att man bygger en förmåga att överprestera genom att konsekvent underprestera. Du får gärna ge exempel från verklighetendär ett lag byggt upp en möjlighet att överprestera, genom att konsekvent underprestera dessförinnan. Om underprestationen styrts av coachen, spelarna, eller någon helt annat gör mig inte så mycket, utan jag är mest intresserad av ett exempel där konsekvent underpresterande byggt upp en möjlighet att underprestera.