BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > SBBL (f.d PRO A)

SBBL (f.d PRO A)

Set priority
Show messages by
From: Mannen

This Post:
00
122763.103 in reply to 122763.102
Date: 1/11/2010 6:10:38 PM
Overall Posts Rated:
7575
Det där sista kan förstås också missförstås. Kanske ska klargöra vissa saker, dels att det jag vänder mig mot är ditt utalande om att det inte har något med basket att göra eftersom jag tycker att det simulerar vissa företelser som är ständigt förekommande i basket och alla andra sporter. Sedan vill jag också säga att jag inte tycker nuvarande system är bra. Det känns balanserat för serien men eftersom cupen kommer in där blir det väldig obalans i systemet. Så för seriens skull så skulle jag vilja se en cup utan påverkan på entusiasmen men då det helt skulle förstöra cupen så... har ingen bra lösning men jag håller med om att nuvarande system inte är bra. Kanske effekten av TIE från träningsmatcher?

/Mannen
From: jacob_f
This Post:
00
122763.104 in reply to 122763.1
Date: 1/12/2010 6:19:16 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Ikväll smäller det! Det är då de två coacherna jacob_f och sku88an möts i en tät drabbning. Tidigare säsonger har det aldrig varit något snack om vilket lag som varit det bättre av dem. Men inför och under den säsong som nu är igång har sku88an uttalat sig än mer negativt över jacob_fs lag och coachning. Istället för att detta skulle bli en vanlig match har matchen nu snackats upp mellan de två coacherna till att bli en "hatmatch" med mycket ära inblandat.

Förra säsongens möte slutade med seger med 95 - 107 till jacob_fs fördel. Hur ska det sluta ikväll? Glöm inte bort att följa denna täta drabbning där båda lagen borde vilja täppa till truten på den andra. Frågan är också om vi kommer få se något oväntat av coacherna eller om de bara kommer välja en CRUNCH och hoppas deras killar gör jobbet?

Slamdunkers BK - Glaskulans IF (17970960)

"Det enda jag kan säga är att vi är laddade till tänderna och att det är ikväll det gäller. En förlust skulle vara så pinsamt för oss att det inte är sant", säger en nervös jacob_f.

Last edited by jacob_f at 1/12/2010 6:20:17 AM

From: sku88an

This Post:
00
122763.105 in reply to 122763.104
Date: 1/12/2010 10:57:34 AM
Overall Posts Rated:
2929
Ojdå här far vi med osanningar... snackat upp matchen kan jag knappast hålla med om att jag gjort. Snarare snackat ner matchen, en enkel seger för inte med sig så mkt spänning tyvärr ;)

Det ska dock helt klart bli en kul match ikväll, GIFs taktik blir såklart en 131 tillsammans med LI... vi har klurat lite på hur vi bäst ska kontra mot den och förhoppningsvis har den senaste tidens träning gjort att vi kan överraska lite.
Ska jag vara ärlig funderar jag tom på att skippa CT ikväll, det borde göra kvällens match till en ganska fair fight. Jacob har då inställningen på sin sida, medan jag har den taktiska biten på min sida.

Måste erkänna att vi känner oss rätt lugnade över det faktum att jacob redan börjat konstruera bortförklaringar inför kvällens förlust, varför skulle han annars dra upp en gammal seger från förra säsongen? Vi lever i nuet :)

This Post:
00
122763.106 in reply to 122763.105
Date: 1/12/2010 11:03:09 AM
Overall Posts Rated:
3434
Oj oj oj!
Slamdunkers BK - Glaskulans IF 1 - 0 innan matchen börjat.

This Post:
00
122763.107 in reply to 122763.105
Date: 1/12/2010 11:42:31 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Vad menar du med att du snackat ner matchen?

Med citatet nedan menar du att matchen i dag är en säker seger, eller?

Jodå, jag tänkte dra en CT o slå chesp, har ju ändå en säker seger i matchen efter ;)

Och med detta citat syftar du på att du i förra matchen slog ECC och nu ikväll ska spöa oss.

One down, one to go!

Jag tycker det känns som om du är väldigt kaxig inför matchen. Räknar med en enkel seger. Själv är jag realist och inser att alla kan slå alla lag. Även ditt lag kan slå mitt, så det så ;)

Som jag skrev till dig i mailen så kommer jag inte nämna nåt om taktik innan matchen startat. Däremot kan jag prata om den i lajven. Så om du är där får du höra hur jag tänkt osv!

Måste erkänna att vi känner oss rätt lugnade över det faktum att jacob redan börjat konstruera bortförklaringar inför kvällens förlust, varför skulle han annars dra upp en gammal seger från förra säsongen? Vi lever i nuet :)

Kan bara nämna att det är tur att du lever i nuet just nu, för om någon timma så vill du nog inte titta på resultattavlan. Alltså vill du inte tänka på din framtid ;)

This Post:
00
122763.108 in reply to 122763.106
Date: 1/12/2010 11:42:57 AM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
:(

This Post:
00
122763.109 in reply to 122763.107
Date: 1/12/2010 11:59:06 AM
Overall Posts Rated:
2929
Haha, de där meddelandena var ju till Mange o inte till dig... det var ju han som bad mig slå er båda och jag kan ju inte svika en II.4-are :)

Som sagt räknar jag inte med en enkel seger då matchmotorn är oberäknelig, men självklart ser jag mig själv som favorit... man måste ju tro på egna laget!
Tillåt mig att citera ett par mycket kloka ord:
Även ditt lag kan slå mitt, så det så ;)

Ingen fara ang taktiken faktiskt, du behöver inte nämna den då jag redan redovisat den åt dig :p Jag kan skriva ut vilka gubbar som kommer starta i GIF också om du vill, men för att bibehålla mitt taktiska övertag gör jag inte det förrän 18:15.

Väl mött i liven!

Kl är 18:15 :D

PG: Main
SG: Sjögren
SF: Klimovskiy
PF: Håkansson
C: Sörensson

Gissar på 3-2 och LI också :)

Last edited by sku88an at 1/12/2010 12:15:43 PM

This Post:
00
122763.110 in reply to 122763.109
Date: 1/12/2010 12:35:29 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Du prickade in mina startspelare, men taktiken satte du inte riktigt!

Jag spelar alltså 3-2 samt grundoffensiv.

This Post:
00
122763.111 in reply to 122763.110
Date: 1/12/2010 1:21:41 PM
Glaskulans IF
SBBL
Overall Posts Rated:
142142
Så har matchen då gått till halvtid mellan SLamdunkers och mitt GIF. De taktiker vi spelar är för SBK: Run and gun med 2-3 i försvaret. Detta har vi kontrat med en BO och 3-2 i försvaret. Enligt mig känns det som om jag satte taktiken aningen bättre än sku88an.

SBK var ett tag i +14 i andra kvarten, men sedan hände det nåt. Inte bara för honom utan även för mitt lag. Det som hände var att båda lagens spelare satsade max i försvaret och det gjorde att alla skottförsök misslyckades katastrofalt! Där ett tag såg det ut som vi slagit på en parodi på en basketfilm för hur skott ska skjutas!

Vilket lag som vann på detta scenario var mitt som hämtade in en del poäng inför andra halvlek. Istället för att ligga under med +14 så ligger jag nu under med +6 istället.

Sammanfattningsvis så har SBK vunnit båda kvartarna. Men det känns som om vi är på uppgång. Just nu är jag nere i omklädningsrummet och försöker påverka uttagningen inför avslutningen. Bland annat vill jag plocka bort Sergey från matchen helt. Han har skjutit 10 skott och missat alla!!! Han har även dragit på sig två fouls.

Så om jag ska vinna måste nog tränaren förstå att det inte går att ha en så kass spelare på planen! Nu väntar andra halvlek och vi hoppas vi kan göra mer match av detta!

KÄMPA GIF!!

This Post:
00
122763.112 in reply to 122763.102
Date: 1/12/2010 1:26:10 PM
Overall Posts Rated:
8080

Den här va? (125223.46)
Orkar inte läsa allt det där nu, men jag ska kolla på det. Det jag kan säga om din post är återigen att jag tycker du fokuserar på vad som händer när coachen väljer att värdera en lägre och de funktionerna är redan inkluderade. Coachen säger inte till någon att ta det lungt det coachen gör är som du själv sa att han sätter in bänken och då minskar skaderisken på förstafemman samt risken att de spelar för många minuter den veckan (och därmed påverka GS).

Ja, den posten/tråden.

Ja, jag fokuserar på den och effekten, eftersom det är dom två sakerna som "entusiasmmekanismen" bygger på och båda är felaktiga. Det är också därför jag jämförde med faran att "försöka trycka in verkligheten i sin modell". I det här fallet är de två grundkoncepten i modellen helt felaktiga (oberoende om man väljer att kalla det entusiasm, eller något annat), att då säga "men om vi struntar i det då...", så är det bland dom tydliga exemplen jag sett på att försöka pressa in verkligheten i en i grunden felaktig modell, samtidigt är det också ett exempel på den andra effekten "att bli kär i sin modell" (ofta refererat som "the Pygmalion effect").
Återigen vill jag hävda att det är inte inställning och entusiasm du har utan snarare så här:
Ett lag kan spela över eller under sin egen förmåga bara så många gånger under en säsong. På det stora hela blir det ungefär 5 normal oavsett hur du komponerar dina matcher.

För det första så tror jag inte att påståendet i sig är sant, utan vissa lag överpresterar faktiskt en hel säsong, medan andra underpresterar (se t.ex. Real Madrid för några år sedan och Liverpool i år). För det andra så är det definitivt inte så att man bygger en förmåga att överprestera genom att konsekvent underprestera. Du får gärna ge exempel från verklighetendär ett lag byggt upp en möjlighet att överprestera, genom att konsekvent underprestera dessförinnan. Om underprestationen styrts av coachen, spelarna, eller någon helt annat gör mig inte så mycket, utan jag är mest intresserad av ett exempel där konsekvent underpresterande byggt upp en möjlighet att underprestera.

This Post:
00
122763.113 in reply to 122763.111
Date: 1/12/2010 3:21:38 PM
Overall Posts Rated:
2929
Ja jisses vilken match, grymt kul att följa och att vi avgör i den andra OT gör ju inte saken sämre.

Ruggig avslutning på 4e Q, vi är -5p med endast 5 sekunder kvar då vi sätter en 3a. Foul och de sätter 1/2 straffkast och vi tar hem returen och tar såklart Time Out med 3 sek kvar. Sedan sätter vi en buzzerbeater för att kvittera matchen och själv hoppar man nästan sönder stolen av glädje :)

Helt klart den roligaste och mest nervösa match jag spelat, matchen kunde gått åt vilket håll som helst men idag hade vi turen på vår sida. Tack för en god match Jacob!

Advertisement