BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 22

Säsong 22

Set priority
Show messages by
This Post:
00
230880.103 in reply to 230880.102
Date: 12/25/2012 4:41:37 PM
Overall Posts Rated:
88
Jo, iom att jag ska sälja av kunde jag lika gärna CT ändå. Å andra sidan kör jag mitt TO på PG nu, så hade jag ställt upp bästa laget hade jag kanske vunnit även på normal. Och jag valde 2-3 trots att det är oklart om det är bättre inside än man-man, därom tvistar ju de lärde.

Offensivt isolera outside, har fortfarande ingen aning om vad det faktiskt gör (jo, jag förstår vad det gör i teorin), tycker inte att Shuwei tog många fler skott som det var tänkt.
Ville vinna en match till för att ha en buffert mot steady bbk elites, så jag inte måste slå dem i nästa match, om jag nu inte hittar mina drömspelare tills dess.

Ang Morales är det det jag menar, jag har inte råd att köpa en som har bra skills allround, de enda jag har som passar där är nyförvärven Rawangpa (som är gammal) och Shuwei (som är den spelare jag letat efter sedan jag började spela spelet, kommer aldrig att sälja honom, för all del inte perfekt, men mycket, mycket bra för sin lön.) Det är också därför jag säljer av. Räknar med att gå 300k plus varje vecka, med de pengar jag redan har bör det i slutet av säsongen räcka för att köpa ca 2 bra spelare + reserver för att hålla mig kvar. Med bättre lottning i cupen sen kan jag bli svår nästa säsong (om jag klarar kontraktet...)

Så tro verkligen inte att jag har gett upp!!

Ha det så trevligt med din "älskarinna", själv ska jag snart lägga mig bredvid min fru och spela "ticket to ride" på paddan. God Jul och God natt!

This Post:
00
230880.104 in reply to 230880.103
Date: 12/26/2012 5:42:23 AM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Isolation offense har jag inte fått någon ordning på alls. Testade inside isolation sist och trots att min PF har riktigt högt i både driving och inside skott (vilket på formuen påstods vara nyckeln till att inside iso ska funka) så sköt han sämre procent än under samtliga andra taktiker denna säsong. Inte ett formproblem heller, form 9. Outside iso brukar för mig innebära att PG tar en massa skott, man kanske ska tolka det som att de helt enkelt inte får fram bollen tillräckligt snabbt och så får de hetsa fram ett skott i slutet av klockan?

Sen vet jag inte om Buzzerbeaterspelare är väldigt likadana i allmänhet eller vad det är. Även jag fick en het dam i julklapp. Hon var inte riktigt legal i åldern men plus i kanten för förpackningen (Mackmyra reserve)... och sen blev det Ticket To Ride Europe. :)

This Post:
00
230880.105 in reply to 230880.104
Date: 12/26/2012 11:07:34 AM
Vattjom Vatos
SBBL
Overall Posts Rated:
274274
Second Team:
Utopia Vatos
Isolation-anfall går väl ut på att försöka isolera sin bäste anfallare och ge honom bollen. IS eller JS/(JR?) tillsammans med Driving(och Handling) används för att han ska skapa sitt eget skott. Sen om han inte kommer åt ett bra skott så beror det säkert på spelarens Passing vad han gör. Högt i Passing och han kan skapa assist till öppna medspelare eller så väljer han ett svårt skott och procenten sjunker därmed. Det är iaf min tes. Självklart spelar motståndarens försvar roll.

Jag fick ingen flicka i julklapp, varken ung eller gammal, drickbar eller njutbar. Hej!

This Post:
00
230880.107 in reply to 230880.106
Date: 12/26/2012 3:04:52 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Hm.. det är möjligt. Har alltid tänkt att han skulle inte passa vidare bolljäveln utan ta skottet själv :)
Men han har i alla fall respecteble (7) i passing. Riktigt hög driving/inside shot/handling. Fick därför för mig att han var som klippt och skuren för en inside iso taktik, men han var ju istället helkass i gammal fin RBK tradition :)
Sen är det ju så skumt att det inte funkar med outside iso på C positionen. Jag vet att det är många Centrar även högt upp som har dåligt outside försvar, borde ju bli en sån enorm mismatch, typ liknande de som man ibland ser med Patient.
Sen ska man förstås komma ihåg att GIF som jag mötte har ett bättre lag än mig, det är fullt möjligt att hans PF har exceptionellt bra försvar också.
Olika Iso kombinationer är ju förhållandevis vanligt i amerikansk basket ändå, och eftersom BB är därifrån så tänkte man att det kunde ha en vettig roll i spelet men vete fan hur man får det att funka.
En Center med 16-17 i driving, någon som har sett nån sån på transfern på sistone? ;)

Nä... åter till ritbordet med en McAllan....

This Post:
00
230880.109 in reply to 230880.107
Date: 12/26/2012 4:30:27 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Vad har du försökt analysera från vår match? :P Kan berätta att min PF i den matchen har okej OD. Hoppas det kan vara till någon hjälp. :)

This Post:
00
230880.110 in reply to 230880.109
Date: 12/27/2012 12:04:23 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
Nä det är jag som rörde till det med motståndarna, var inte matchen mot dig utan denna:
(52711759)

Manon > Hade inte tackat nej till den spelaren. Sjukt att han fortfarande får träning också... eller jag antar att han får det, eftersom han spelat på PG ett par gånger :)

This Post:
00
230880.112 in reply to 230880.111
Date: 12/28/2012 12:22:20 PM
Ratu BK
SBBL
Overall Posts Rated:
201201
(55372140)

... Varför håller jag på och tränar? Det går ju bättre om man bara spelar alla killar på rätt position :)
Skämt åsido så funkade inside iso mera som jag hoppats här. Svårt att bedöma hur pass bra Oxhills PF Schinharl är i försvar, men med 124k lön lär han väl vara ok iaf.
Får kanske testa mot ligans bästa PF också. GIF vad sägs om träningsmatch efter cuperna? (eller gå med i privatligan) :)

This Post:
00
230880.113 in reply to 230880.112
Date: 12/28/2012 6:09:05 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Tyvärr är jag med i SBBL efter att vi spelat klart i cupen. Vi är alltså inte alltid redo för t-matcher mot andra lag. Men de veckor då de andra två lagen möter varandra är jag ledig för att utmanas. De andra två lagen är ABB och ECC. ;)

Advertisement