Muutenkin säännöt on melko suppeat.
Monelta osin kyllä. Siitä on kyllä huhuttu, että säännöt tullaan kirjoittamaan jossain välissä uudelleen. Puhetta oli itse asiassa jo siihen aikaan, kun itse käänsin nykyistä sääntötekstiä.
Sen verran olen päätellyt, että ilmeisesti eri taktiikat näkyvät osa-arvostelussa
Pitää paikkansa.
Asenne vaikutti tosiaan aiemmin samalla tavalla puolustusarvoihin, mutta muutama kierros sitten tehty päivitys muutti pelimoottorin toimintaa näiltä osin.
Entä miten on vaikuttaako "inside shot" pelaajan kyvykkyyteen päätää lay-upit ja lay-backit sun muut, vai onko tämä pelkästään "driving" -taidon aikaansaannosta?
En tiedä, tiedetäänkö tätä varmasti. Oma oletukseni on ollut, että sisäheitto vaikuttaa pelaajan onnistumistodennäköisyyteen esim. lay-upissa. Samaa on vakuuteltu muuallakin, mutten tiedä onko se mutua vai tietoa. Driving/kuljettaminen vaikuttaa sääntöjen mukaan paikkojen luomiseen, ei niinkään korintekoon. Vaikutusta on tietysti epäsuorasti, sillä paremmat paikat päätyvät huonollakin viimeistelyllä useammin koriksi kuin huonot paikat.
Nyrkkisääntönä tässä pelissä voi pitää sitä, että kaikista taidoista on ainakin jotain hyötyä kaikilla pelipaikoilla ja pelimoottori antaa pelaajan myös hyödyntää taitojaan ja sopeutua erilaisiin tilanteisiin.