BuzzerBeater Forums

Sverige - SBBL > Säsong 19

Säsong 19

Set priority
Show messages by
From: jacob_f

This Post:
00
209696.106 in reply to 209696.104
Date: 2/28/2012 4:26:00 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142
Entusiasmen ska vara inräknad i lagdelsbetygen tror jag. Däremot så presterar du mycket stabilare poäng per100 skott än Skellefteå vilket kanske förklarar segern.

Det absolut mest sjuka är att enda positionen som Badland har bra points per position är på PF. Den positionen har spelar med en kille med 2768 i lön och är upp emot en spelare med 89k och antagligen riktigt fint ID.

Okej. Det räknas in direkt. Det förklarar Spångas höga betyg då de troligtvis hade väldigt hög entusisam till dagens match. ;)

From: Mannen

This Post:
00
209696.107 in reply to 209696.106
Date: 2/28/2012 5:36:39 PM
Overall Posts Rated:
7575
Entusiasmen ska vara inräknad i lagdelsbetygen tror jag. Däremot så presterar du mycket stabilare poäng per100 skott än Skellefteå vilket kanske förklarar segern.

Det absolut mest sjuka är att enda positionen som Badland har bra points per position är på PF. Den positionen har spelar med en kille med 2768 i lön och är upp emot en spelare med 89k och antagligen riktigt fint ID.

Okej. Det räknas in direkt. Det förklarar Spångas höga betyg då de troligtvis hade väldigt hög entusisam till dagens match. ;)

Själv tycker jag min entusiasm suger efter alla matcher jag missat sätta laget (som idag). Anledningen till mina betyg skulle jag snarare säga har att göra med att min default inställning spelar med "låt coachen bestämma" och det bostar betygen rätt ordentligt.

/Mannen
From: jacob_f

This Post:
00
209696.108 in reply to 209696.107
Date: 2/29/2012 8:40:06 AM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Själv tycker jag min entusiasm suger efter alla matcher jag missat sätta laget (som idag). Anledningen till mina betyg skulle jag snarare säga har att göra med att min default inställning spelar med "låt coachen bestämma" och det bostar betygen rätt ordentligt.

Okej. Inte så kul för mig då. Kan aldrig boosta betygen eftersom jag ändå alltid låter tränaren bestämma allt. :(

From: Jokehim

This Post:
00
209696.109 in reply to 209696.108
Date: 2/29/2012 9:38:46 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Låter väldigt svårt att få game shape att gå ihop om man alltid spelar "Let coach decide". Har nog svårt få game shape att funka med samma starter i två matcher och "Strictly follow depth chart". Men du kanske snurrar runt och låtar samma spelare starta max 3 matcher på två veckors basis.

This Post:
00
209696.110 in reply to 209696.109
Date: 2/29/2012 9:54:18 AM
Overall Posts Rated:
8080
Låter väldigt svårt att få game shape att gå ihop om man alltid spelar "Let coach decide". Har nog svårt få game shape att funka med samma starter i två matcher och "Strictly follow depth chart". Men du kanske snurrar runt och låtar samma spelare starta max 3 matcher på två veckors basis.

Har man bara en välbalancerad bänk (vilket jag själv inte har för tillfället) med lagom förmågor och kondis till starters så är det ganska enkelt faktiskt, men det beror på hur lagbygget ser ut.

This Post:
00
209696.111 in reply to 209696.110
Date: 2/29/2012 10:53:46 AM
Jokehim Maniacs
II.3
Overall Posts Rated:
190190
Second Team:
Jokehim Maniacs II
Måste ju även med balanserad bänk lätt bli att ens starter får 40 minuter per match med "Let coach decide". Nu har jag verkligen inte lag för att testa "Let coach decide" för mina backups är i de flesta positionerna bra mycket sämre än mina starters så för mig är det helt hopplöst. Verkar inte ens som jag kan få det att funka med "Strictly follow depth chart" denna säsongen eftersom man i regel har åtminstone 2 matcher man vill vinna och 10k spelare inte duger som starters då ...

This Post:
00
209696.112 in reply to 209696.110
Date: 2/29/2012 12:23:54 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Har man bara en välbalancerad bänk (vilket jag själv inte har för tillfället) med lagom förmågor och kondis till starters så är det ganska enkelt faktiskt, men det beror på hur lagbygget ser ut.

Ibland går det bra andra veckor blir det tuffare. Mitt lag har två bra spelare/position + en extra inside. Borde väl egentligen sälja någon och köpa in en bättre på någon position. Men det är för kul att försöka vinna alla matcher varje vecka.

Hur funkar egentligen de olika inställningarna på coachen? Om man låter coachen bestämma gör han väl det hela tiden. På så sätt kan man egentligen inte bestämma matchminuter. Men hur är det för de andra inställningarna?

This Post:
00
209696.113 in reply to 209696.112
Date: 2/29/2012 12:49:41 PM
Overall Posts Rated:
8080
Hur funkar egentligen de olika inställningarna på coachen? Om man låter coachen bestämma gör han väl det hela tiden. På så sätt kan man egentligen inte bestämma matchminuter. Men hur är det för de andra inställningarna?

Det beror på vad du menar med att inte kunna bestämma matchminuter. De kan du ju inte göra oberoende av vilken inställning du har på coachen. Utfallet beror ju på hur matchen utvecklas och vilka skador man eventuellt får, *men* eftersom coachen vid "let coach decide" hela tiden försöker ha bästa lag för stunden på plan, så kan man ju lära sig ungefär hur han matchar olika spelare och se till att skaffa spelare som kompletterar varandra på ett sådant sett att spelarna får spela lagom länge.

This Post:
00
209696.114 in reply to 209696.113
Date: 2/29/2012 1:37:23 PM
Glaskulans IF
II.3
Overall Posts Rated:
142142

Det beror på vad du menar med att inte kunna bestämma matchminuter. De kan du ju inte göra oberoende av vilken inställning du har på coachen. Utfallet beror ju på hur matchen utvecklas och vilka skador man eventuellt får, *men* eftersom coachen vid "let coach decide" hela tiden försöker ha bästa lag för stunden på plan, så kan man ju lära sig ungefär hur han matchar olika spelare och se till att skaffa spelare som kompletterar varandra på ett sådant sett att spelarna får spela lagom länge.

Ok. Då kanske jag har hyfsat jämna spelare eftersom jag ofta lyckas med matchminuterna. :)

This Post:
00
209696.115 in reply to 209696.113
Date: 2/29/2012 1:54:38 PM
Overall Posts Rated:
3737

Men är det verkligen så om man leder stort?
Att C-jäveln verkligen optimerar bästa laget på plan?

This Post:
00
209696.116 in reply to 209696.115
Date: 2/29/2012 2:01:50 PM
Overall Posts Rated:
8080
Men är det verkligen så om man leder stort?
Att C-jäveln verkligen optimerar bästa laget på plan?

Nej, det var slarvigt skrivet av mig. så länge han tycker att det är match så tar han ut bästa laget, men sen kan det väl vara lite si så där med vad han väljer att göra.

Advertisement