Ja maarja betaalbaar..
Ik vind eigenlijk dat de meeste DBA managers aan het slapen zijn toen niemand Spierings kocht afgelopen Woensdag. Een Nederlandse topguard scheelt je zoveel in salaris door de merchandising boost. Dan zie ik hier en daar nog salarismonsters rondlopen die buitenlanders zijn en dan vraag ik me wel eens af waarom
.
Afgelopen seizoen heb ik sommige weken meer dan 160k merchandise gedraaid, met eigenlijk standaard tussen de 140 en 150k. Dat is niet alleen door de NTers, voornamelijk doordat het overgrote gedeelte van mijn salaris betaald wordt aan Nederlanders. De manier waarop basis merchandising werkt lijkt niet zo ingewikkeld, het gaat gewoon om welk percentage van je totale salaris je betaalt aan Nederlanders en dan wat bonussen voor draftees en NTers er bovenop.
Hierdoor is in feite het salaris van elke hollander minder doordat je een deel terugkrijgt via merchandising. Als we dat allemaal zouden doen kan iedereen een beter team opstellen en krijgen we ook nog eens meer TV contract geld, waardoor het zo maar eens zou kunnen dat het mogelijk wordt om winst te draaien met 900k aan spelers. Als dat zo is is het een kwestie van tijd voordat een Hollander de B3 wint