Kan även konstatera att Kårböle blädders är första laget att säkra uppflyttning från tvåan den här säsongen. Kårböle som startade i slutet av säsong 34 har gjort en snabb resa upp till SBBL.
I så fall blir det tredje gången (tror jag) som en manager går upp med ett andra lag. Såvitt jag kan minnas är det bara Skåning och Pejjan som lyckats med det tidigare. Kårböles ägare är förstås Joggböles tidigare ägare ...
För egen del ytterligare en säsong som slutade illa. Hade verkligen inte tänkt mig att återigen missa slutspel. Får gratulera Storklint som knep sista slutspelsplatsen. Segern mot mig hemma var signifikativ för säsongen. Torskar med en poäng efter att ha missat att sätta in laget och därför haft 5k spelare på SG eftersom min ordinarie SG var skadad. Med vettig laguttagning så hade jag väl knappast torskat den matchen, åtminstone inte med samma satsning. Men så är det när man allt för ofta slarvar med laguppställningen. Får hoppas att inte dylikt slarv sabbar uppflyttning i Utopia, risken är uppenbar efter att jag sabbat spelarnas form ...