Vanmiddag spelen we tegen Israël, wat een lastige wedstrijd gaat worden. Ik ben in conclaaf geweest met ex-coach Tesse over hoe we het beste de sterke centers van de Israëliërs kunnen temmen. We bleken hierover redelijk hetzelfde te denken, wat mij goede hoop geeft. Onze gekozen tactiek is enigszins gewaagd, maar het is een afgewogen risico waarvan ik denk dat we hem moeten nemen om een goede kans te maken. Hun centers hebben namelijk 2x zo hoog salaris en DMI als de onze, maar ik denk dat onze tactiek en betere balans in spelers dat kunnen overtreffen.
Mijn doel is 2de te worden in de poule, aangezien Rusland als 3de op de wereldranglijst staat en waarschijnlijk net een maatje te groot is. Israël en Tsjechië hebben echter beiden al van een team verloren waar wij tegen gewonnen hebben (Griekenland en België respectievelijk), dus ik ga er vanuit dat wie die ook moeten kunnen pakken. Vanmiddag dus de eerste ontknoping, dus allemaal inschakelen om half 5 om het team aan te moedigen!
Live verslag:
Helaas nog geen supporters gezien. De inside voorspelling is mislukt aangezien de Israeliers een Inside Iso gebruiken. Jammer, maar schade zou beperkt moeten zijn omdat de Inside Iso een minder effectieve tactiek is ga ik vanuit, aangezien ik verwacht dat ze niet erg gebalanceerde spelers hebben. Resultaat is dat hun SG het leeuwendeel van de schoten neemt, wat enerzijds een succes is omdat hun centers minder ballen krijgen, maar anderzijds schiet de SG er wel veel in (5 uit 6 met een 3'tje na het eerste kwart)
Voor de rest hebben we veel rebounds en loopt onze aanval efficient. We maken alleen veel fouten, en Raas is geblesseerd uitgevallen aan het eind van het eerste kwart door een flagrant foul. De stand na het eerste kwart is 33-33, en ik hoop dat het effect van de foute voorspelling minder wordt de rest van de wedstrijd.
Algra heeft wat moeite aanvallend, hij mist meer dan de rest van het team en heeft ook al 4 turnovers. Voor de rest is iedereen boven .500 FG% halverwege het 2de kwart, met Van Voorn en Herrebrugh allebei 5 uit 5.
De vele fouten lijden tot foutenlast bij Plasman en Algra en backup Keen heeft ook al 2 fouten in 2 minuten. De combinatie van blessure en foutenlast bij de SG zorgt ervoor dat we reserve Rusch meer moeten spelen. Misschien is het handiger om in het vervolg de backups van de ene positie in te stellen als reserve op een andere positie, zodat we altijd de beste 10 spelers actief hebben. Gelukkig schaden de vrije worpen niet, want ze schieten 7 uit 16, en hun starting SF heeft ook al 4 fout aan het begin van het 3de kwart.
Halftime score: 57-59
De wedstrijd begint buiten bereik te raken, door de foutenlast van Algra en Plasman en de blessure van Raas moeten we de mindere spelers meer minuten spelen wat de effectiviteit van het team niet ten goede komt. Aan het eind van het 3de kwart is de stand 72-87 en lijkt een winst een lastige opgave. Plasman heeft slechts 18 minuten gespeeld, terwijl hij de aanvallende mismatch moest zijn.
Last edited by Jeründerbar at 3/2/2015 12:52:29 PM