1. Hamråttornas BK 5-1
Starkt inside, men inte mycket mer än så, de verkar överleva på sina inside spelare men det lär ju inte hålla i längden, speciellt inte i slutspelen. (Spelar i princip alltid Look inside - man man.)
2. Attack BC 5-1
Sticker ut med sina inside spelare, dock ett brett lag, varierar taktik samt kör take it easy, de kan bli riktigt farliga.
3. Fornudden BK 3-3
Sticker inte riktigt ut på någon position, "små" brett lag, varierar taktik med.
4. Torp IK 3-3
Ganska fint lag, lite bättre outside än inside, "små" brett lag. Kör alltid base offence - man man
5. Helsingborg Heat 3-3
Mig själv då.. Jag har ju ett små fint outside lag, medveten om att det inte alls håller i längden därför jag tränar inside nu och försöker bredda laget rejält, har ju 2st MVP potential inside spelare 18 o 19 år så ni ska få se mig nästa säsong ;)
6. Slamdunkers BK 3-3
Starkare outside än inside, man vet aldrig med outside lag, fungerar skyttet fint så kan de gå långt. Även dessa kör TIE, kan väl skrälla till ordentligt den dag då alla deras sparade enthusiasm går lös på ett lag.
7. Bask et Balls 2-4
Starkare inside än outside, lär få det tufft, inte mycket att säga om detta laget.
8. TONIES GOING WILD 0-6
Små blandat lag, sticker inte ut så värst på någon position. lär få det väldigt tufft om de vill hålla sig kvar denna säsongen.
Notera att det inte är min tippning utan bara var dem ligger för tillfället och lite snabb info om lagen.
min tippning blir väl något i stil med:
1. Attack BC
2. Hamnråttornas BK
3. Svårt.. Fornuddens BK
4. Helsingborg Heat
5. Slamdunkers BK
6. Torp IK
7. Bask et Balls
8. TONIES GOING WILD
Sjukt jämn serie enligt mig.. kan ju sluta hur som helst..
Ingen koll på den andra sidan ännu men tror att "vår" representant i slutspels finalen blir Attack BC.
EDIT Placeringarna 3-6 kommer bli oerhört jämna, det kommer nog (tror jag) skilja på enskilad matcher kanske poäng
Last edited by LA-Skåning at 9/5/2008 1:38:57 PM