Vilken match det blev Från att ha varit en i mängden denna säsong för oss båda, så blev det till en riktigt tuff batalj där båda lagen verkligen ville vinna. Matchen började riktigt bra för SBK som sprang ifrån till en ledning med +6 i halvtid. I det läget kändes det både hoppfullt och hopplöst, hur det nu går ihop?
Till den tredje kvarten hoppades jag att min tränare skulle inse att det stora problemet vi hade emot oss var vår egen,
S. Klimovskiy. Men istället behölls han på plan och gick direkt in i tredje kvarten och levererade sju snabba poäng. Vid det laget var vi jämsides med SBK. Till slut hade vi följts åt och jag tog in 3 poäng på SBK inför sista kvarten.
Så i den fjärde kvarten kom min upphämtning. Allting gick rätt, till och med
S. Klimovskiy, blev bänkad flertalet gånger. Detta innebar att matchen såg ut att glida ur SBKs händer och ner i min ask. SÅ med en minut kvar var vi ikapp och hade ledningen. De i lajvchatten började gratulera mig till vinsten och jag var så glad man kan vara.
MEN......Vi hade +5 helt plötsligt mot SBK och skulle just stänga asken. Vad tror ni hände då? Jo,
S. Klimovskiy bestämmer sig för att han inte riktigt är klar med vad han redan gjort. Han gör allt som man inte får göra och istället för en grym aslutning, så blir det en GRYM avsluting av SBK som hinner kvittera med sista skottet.
I första OT så följs vi åt och vi fortsätter att missa skott från båda lägren. Men så i den andra OT så springer faktiskt SBK ifrån oss och avgör till får förtret denna helt fantastiska match!
Jag vill avsluta med att tack för en god match sku88an, men även visa upp hur jäkla kass
S. Klimovskiy var hos oss igår!
S. Klimovskiy 2ps skott: 2 - 16 Fy fan vad han förstörde för mig! Men kan ju också förtydliga att SBK gjorde en grym match!
För er som vill ha lite spänning nu på onsdagen kan ju alltid se matchen i efterhand! ;)
(17970960)