Du kan stryka det sista stressmomentet.
Vattjom kommer inte att kunna gå ikapp Dawgs, så nedflyttningsplatsen är redan tingad. Vatos är i rebuildmode och Fong Chung Kit verkar inte bli såld...
Iom förlusten mot Samlaget förra veckan(missräkning nr 3-4 på säsongen) så försvann mina chanser. Hade jag vunnit den OCH knipit matchen mot GBG så hade jag stått på 5-12 inför mötet mot Dawgs (7-10) och en ev seger där hade tagit mig till 6-12 och då bara behövt knipa två segrar fler än Dawgs för att knipa sista kvalplatsen och sen överleva ett kval med garanterat lägre ent... kanske hade gått!
Men nu är det kört.
Dawgs kan mkt väl förlora alla matcherna, men jag kommer aldrig att knipa 4 segrar av 6 möjliga mot topplagen i Blå som, precis som du beskriver, alla kämpar för slutspelsplats.
Det har varit ett spännande SBBL-session, men nu får vi chansen att bygga upp laget från grunden igen, med förhoppningsvis lite mer hälsosam ekonomi. För tillbaka till SBBL vill vi. Min vana trogen så kommer draften att suga.. ;-)
Största orsaken till mitt förfall är dålig coachning och dåliga spelare. Dessvärre i den ordningen också.