Ligatips 11.4
B8
Lag Rank
1. GBG Air 12
Även jag har GBG som seriesegrare, inte bara för att de har högst medellön och bäst ranking, utan jag tror även att laget ser det som ett bra läge att vinna serien och ta klivet upp till PRO. Även om man fortfarande vill göra bra resultat i cuppen så tror jag inte man kommer ge bort matcher som man nästan gjorde under föregående säsong.
2. KFUM Skellefteå 36
Ett bra lag som har legat och farmat i PRO med låga löner, så jag misstänker att det finns resurser att förstärka tex inför slutspelet om det skulle behövas.
3. Smala Sussie 40
Med näst dyraste truppen, efter Hamråttorna så tror jag att laget tar en tredjeplats. Laget känns väldigt starkt, tror det blir top 3 för SS.
4. Melbius BK 85
Tänkte på Fornudden här men det alltid en nykomling som slår sig in på slutspelsplats och det får bli den med högst löner.
5. Fornudden BK 39
Konstaterar bara här att alla lagen i Big ser bra ut i år. Tror Fornudden, Torp och Fatty kan utmana om alla platser utom kanske top 2, men det här är mitt tips för B8.
6. Torp IK 30
7. Fattys 55
8. Hamråttornas BK 44
Tror de blir bot under säsongen och tar därmed sistaplatsen.
Snittrank: (341/8) 43
G8
Lag Rank
1. Mosquitoes 21
Går mot lönetipset här. Jag hade mosq som vinnare förra året och jag tror på dem igen.
2. KFUM A-Torp 19
Mina rivaler, slog mig förra säsongen både i cupen och serien så de borde ha god chans att upprepa det även i år.
3. Spångakillarna 28
Kanske lite svagare på vissa positioner i år men blir nog inte lika konstiga uppställningar så jag borde kunna gå lite bättre och målet är som alltid slutspel.
4. Björx Bastards 31
Var ett klart top fyra lag förra säsongen så blir det nog även nu.
5. Liverpool Knicks 52
Laget närmade sig topen förra säsongen och nu räcker det kanske till slutspel, men då gäller det att slå någon av de andra.
6. Falken BK 54
nytt namn och nya träningsobjekt har jag tolkat det som, låter lite som en mellansäsong och jag tror det blir kvalplats.
7. Malmo warriors 138
nykomlingarna är lönemässigt väldigt svaga och borde få det svårt.
8. luxem killers 146
Snittrank: (489/8) 61
SnittRank: B8+G8 (830/16) 52
Mina tankar men förbehåller mig rätten att ändra tipset fram till matchstart på lördag.
/Mannen