Hmm in de kleinere landen hebben de spelers ook al een lager salaris, waardoor ik verwacht dat die 40% ongeveer gelijk zullen zijn qua invloed als de 40% hier. Overigens zijn Ajax Feyenoord en PSV niet zo hele goede voorbeelden vind ik zelf ;) Eerst vinden ze de playoffs een goed idee omdat ze meer inkomsten krijgen en als het dan slecht voor hun uitpakt dan moet het weer veranderd worden. Zij denken ook alleen maar aan hunzelf. Ajax wordt 2e maar verliest in de Playoffs van Twente en dan zijn de playoffs meteen weer rampzalig. Maar ik begrijp je punt verder haha.
Je kan eigenlijk cupinkomsten niet meenemen in je economisch plaatje, omdat dat zo onzeker is als ik weet niet wat. De ene keer speel je thuis, dan weer uit. Dan speel je opeens tegen een CT'end minder team, maar verlies je als nog. Onzekere inkomsten hier. Ik zie alles in de Cup als bonus. Ik vind je voorstel daar leuk, maar dan zou ik eerder een 1/3-2/3 verdeling voorstellen, zoals het in HT werkt dus. Waarom zou een DBA team anders nog voor de cup willen gaan op het moment dat alleen de wissels niet goed genoeg meer zijn? Ze zullen er helemaal geen inkomsten uit krijgen, dus dat lijkt mij het nutteloos.
Ik denk wel dat je door deze verandering mogelijk beter bovenaan de D2 mee kan doen dan onderin de D1, en ik denk dat dat niet zo'n hele goede ontwikkeling is.
Overigens refereerde ik inderdaad naar het totale plaatje en niet alleen naar de DBA Pro.
Maarja ik denk dat we eerst rustig moeten afwachten wat het wordt, meestal stelt men de veranderingen veel drastischer voor dan ze daadwerkelijk zijn. Kijk maar naar de 'potentieel' crisis. Er is nog niets bekend over het nieuwe staff systeem, maar misschien wordt dat ook wel iets waar je veel geld op kan besparen of zelfs op kan verdienen omdat het een staff systeem met een markt gaat worden.