Att tjäna mer en konkurenterna är svårt. Att tjäna ungefär lika mycket är inte svårt däremot. Det är därför jag satsar på att hålla kostnaderna ner istället genom att träna smart. Om man kollar på dom som tränar på bara en position så har deras löner rusat i höjden, utan att deras lag blir så där jättemycket bättre. HHH har ungefär tripppla min lönekostnad.
Jag tränar också inside, men kommer dessutom se till att dom blir lite bättre på att behandla bollen, dvs träba one-on-one till och från.
Beräknad avgång om en kvart: Det tror jag så mycket jag vill på...
Okej. Vad var dina lönekostnader? Mina ligger just nu på 127 000 dollar och personalkostnaderna är på 51 000 dollar. Jag har tre inside killar som har de dyraste lönerna i laget. Kanske inte så konstigt.
I min kassa har jag nu 1 700 000 dollar och 200 000 dollar ska gå åt till arena bygget. Ska försöka behålla de pengarna och sen försöka få ett positivt inflöde under säsongen. Har för mig att jag klarade det förra säsongen.
Denna vecka tränar jag kondition igen, tränade det förra veckan också. Men efter det ska jag återgå till min träningsplan som jag byggt upp.
Kan ju nämna att jag åter igen fick fint offensivt flyt i laget igår. Enligt reglerna ger det en indikation på hur bra lägen man få att skjuta sina skott på. Låter ju inte helt fel. Vad påverkar det?