Troliga är att så är fallet samtidigt kanske du ska fundera över om du tror att du snart har en nedåtgående trend, dvs att du kan få välja tidigare i draften närmaste säsongerna, så det kanske ändå är värt att testa. Dock uppenbar risk du blir besviken även om du skulle hitta en 5/4 som är 19 år gammal. Jag fick Wedling
(30858004) när jag valde som femte lag så man behöver inte välja tidigt i draften men risken är uppenbar att du har för många aktiva lag före dig. Dock väldigt svårt veta om det finns några lag som har så mycket poäng att de kan täcka upp de bästa spelarna. Ratu och Loyk verkar köra skapligt hårt på draften men av övriga lag i botten har jag väldigt dålig koll på prioriteten i draften. Vattjom brukar väl försöka i draften men de fyra nykomlingarna är det svårt att veta om de prioriterar draften. Har ofta trott att lag som slutar lika hopplöst avhängt som Oop to the Hop vill lägga krut på draften men det är sällan fallet. Eksjö har haft en del bra draft men är ändå svårt veta hur han prioriterar den här gången.
Jag draftade i liknande positionen förra eller säsongen före det och fick inget roligt överhuvudtaget. Den här säsongen kommer jag att spara mina poäng då jag har för få för att finkamma draften på femmor.