Mä en taas ymmärrä?
(15925129)
Aika lailla viiskyt-viiskyt-ottelu samoilla asenteilla. Kovemman asenteen takia sinulla oli etu. Näyttää siis vastustajan säkävoitolta.
PG Kumpumäki oli aika julmasti paineen alla, 7 pallonmenetystä samalle miehelle kun vastustajan koko joukkue menetti vain 6 kertaa. Kumpumäki pelasi liikaa ja kolmospaikalla tuli myös tukkaan täydet 48 minuuttia. Vihujen Salokas näyttää ihan pelimieheltä ja oli paha pideltävä.
Miksi joukkueeni paiskoo 15 kertaa kaaren takaa korin edessä-taktiikalla(vastustaja run&gunilla 20). Mun takamiehillä on muutenkin käsittämätön määrä noita yrityksiä. Sinne korillehan mun piti pelata?
Tähän voi vaikuttaa moni seikka. Pääsääntö on tietysti se, että parhaasta paikasta heitetään. Taktiikalla ja pelaajavalinnoilla ohjataaan sitä, minne paras paikka yleensä saadaan ja kuinka nopeasti hyökkäyksen alettua. Soppaan tulee aina muutama muukin lusikka, esimerkiksi pelaajien kokemus (tunnistetaanko hyvät ja huonot paikat riittävän usein ja riittävän oikein) ja aputaidot (onko vaikkapa riittävästi syöttötaitoa pelata omille ne halutut paikat) sekä vastustajan pelaajat ja pelitapa (pelaako vastustaja hakemasi paikat pois).
Edellä haukuttu Kumpumäki nousee taas aika hyvin esiin tässä keskustelussa. Hänelle kertyi 7 menetyksen lisäksi 4 kolmosen yritystä. Jätkä siis paitsi hukkaa palloa niin heittelee vielä kolmosiakin (kauden osumaprosentti 15%), vaikka pitäisi pelata palloa muille. Kielii siitä, että pelaajasi voi olla jopa moniongelmainen: liian vähän pallonkäsittelyä, kuljettamista ja syöttöä.
No leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
Juuri näin. Ja tulee niitä voittojakin.