Det säger ju en hel del om säsongens konkurrens om ni flyttas ned, helt klart. Brottas själv med ungefär samma problem (dålig lönsamhet och gamla spelare), så jag var också och nosade på rebuild, men gjorde något otypiskt för mig och gav bort cupen så jag kunde koncentrera mig på ligan, och än så länge verkar det funka... men det gjorde ont i själen då vi faktiskt var titelhållare i cupen.
Det avgörande var dock att Skene inte växlade ned, utan snarare upp. Fansen kanske kunde tolerera en rebuild, men knappast i samma säsong som Skene går bra, det blir orimligt mycket stress på sittplatsläktaren. Så istället chockhöjde vi priset på bullar och köpte in ytterligare en överbetald Schweizare. Nästa steg är att införa en skatt på swish, så att halvtidsfikat blir inkomstkälla #1. Det är i bullar de stora pengarna sitter! (y)
Räknar med Vatos redan nästa säsong, iofs räknade jag också med att Jokehim skulle dyka upp igen så det kan gå grus i återtåg, men inom 1-3 säsonger är du här igen och jag kan försöka bättra på min tragiska vinstprocent (14% mot min rival, sämst i SBBL?).
... fast nu kanske äntligen BB låter mig byta rival tillbaks till Skene? Isåfall lovar jag köpa supporter för 3 år framåt.
Edit: Min vinstprocent mot IOW? Åtta (8) %.... För i helvetet....
Last edited by rufferto at 2/28/2018 4:43:57 AM