BuzzerBeater Forums

Sverige - II.4 > Några aktiva lag här kanske ?

Några aktiva lag här kanske ?

Set priority
Show messages by
This Post:
00
45246.13 in reply to 45246.12
Date: 9/4/2008 6:20:38 PM
Overall Posts Rated:
2929
Välkommen in i spelet ;)

Ja ABC har imponerat ordentligt så här långt i serien. Tror precis som du att de kommer bli mkt svårslagna i slutspelet.

Det kommer nog bli tufft att möta dig nästa säs om du har ngt att komma med i inside-spelet också... var ju för tufft redan denna säs :(
Är väl inte direkt nöjd med hur laget presterat denna säsong men är ju som sagt riktigt jämnt i serien och det lär inte skilja mycket mellan 2:an och 6:an när säsongen är över.

Tyvärr lär jag väl behöva slösa en del av min enthusiasm för att övh nå slutspel så kan nog bli tufft att överraska om vi väl kommer dit. Men slutspel är fortfarande målet! Kul med en jämn serie!

Programenlig seger i cupen idag och nu väntar första icke-BOTen, nämligen konkurrenten från Great 8 Knivsöder Knickerbockers. Ser väl inte helt omöjligt ut och som sagt så är ju tanken att faktiskt försöka gå långt i cupen denna säsong!

From: Rolwes
This Post:
00
45246.14 in reply to 45246.13
Date: 9/5/2008 9:03:36 AM
Overall Posts Rated:
33
Hejsan alla trevliga motståndare i serien.

Kul man fått igång lite prat här och kul att fler och fler hänger på.

för mig själv ser det hyfsat ut i serien resultaten gick ju verkligen min väg i sista omgången. kan bara hoppas det håller sig i sig men blir nog si och så med det eftersom jag lämnar sverige för ett par veckor och kanske inte når denna site under en tid framöver. men min assisterande tränare kommer naturligtvis att göra under med laget mitt.

Och i cupen går det över förväntan klar för 4e omgången och ett "botlag" till hoppas man kan ta isg förbi det med efter det blir det mer fokus på cupen.

lycka till med cupen ni som är kvar där, som jag sa tidigare så fick mosquito övermäktigt motstånd sist men övriga lag klarade sig vidare så lycka till nu allihopa.

gillar typ alla tips ni gett i serien mitt lag får ju en mycket hög placering i dem flesta tipsen bara hoppas man kan infria dem nu.

hej och tack för mig träningen fortgår med fokus på mina svagheter ska man tro er har jag ju inga sådana men jag ser dem jag har he he....

baj baj och lycka till med allt nu

From: StefanL

This Post:
00
45246.15 in reply to 45246.14
Date: 9/6/2008 12:41:17 PM
Overall Posts Rated:
22
Jag är som sagt rookie på det här, någon som har några bra tips att komma med?

vad är bäst att träna på t ex?

This Post:
00
45246.16 in reply to 45246.12
Date: 9/6/2008 1:54:49 PM
Overall Posts Rated:
00
1. Hamråttornas BK 5-1
Starkt inside, men inte mycket mer än så, de verkar överleva på sina inside spelare men det lär ju inte hålla i längden, speciellt inte i slutspelen. (Spelar i princip alltid Look inside - man man.)
2. Attack BC 5-1
Sticker ut med sina inside spelare, dock ett brett lag, varierar taktik samt kör take it easy, de kan bli riktigt farliga.
3. Fornudden BK 3-3
Sticker inte riktigt ut på någon position, "små" brett lag, varierar taktik med.
4. Torp IK 3-3
Ganska fint lag, lite bättre outside än inside, "små" brett lag. Kör alltid base offence - man man
5. Helsingborg Heat 3-3
Mig själv då.. Jag har ju ett små fint outside lag, medveten om att det inte alls håller i längden därför jag tränar inside nu och försöker bredda laget rejält, har ju 2st MVP potential inside spelare 18 o 19 år så ni ska få se mig nästa säsong ;)
6. Slamdunkers BK 3-3
Starkare outside än inside, man vet aldrig med outside lag, fungerar skyttet fint så kan de gå långt. Även dessa kör TIE, kan väl skrälla till ordentligt den dag då alla deras sparade enthusiasm går lös på ett lag.
7. Bask et Balls 2-4
Starkare inside än outside, lär få det tufft, inte mycket att säga om detta laget.
8. TONIES GOING WILD 0-6
Små blandat lag, sticker inte ut så värst på någon position. lär få det väldigt tufft om de vill hålla sig kvar denna säsongen.

Notera att det inte är min tippning utan bara var dem ligger för tillfället och lite snabb info om lagen.

min tippning blir väl något i stil med:

1. Attack BC
2. Hamnråttornas BK
3. Svårt.. Fornuddens BK
4. Helsingborg Heat
5. Slamdunkers BK
6. Torp IK
7. Bask et Balls
8. TONIES GOING WILD

Sjukt jämn serie enligt mig.. kan ju sluta hur som helst..
Ingen koll på den andra sidan ännu men tror att "vår" representant i slutspels finalen blir Attack BC.

EDIT Placeringarna 3-6 kommer bli oerhört jämna, det kommer nog (tror jag) skilja på enskilad matcher kanske poäng :)

kul att man har en som tror på en=)

men de satsas mer på träning och cup än på serie....men kommer iaf till slutspel...får se mer nära, ska sälja två egna TO som blivit nog bra snart också...kommer dippa efter de

This Post:
00
45246.17 in reply to 45246.16
Date: 9/6/2008 10:07:37 PM
Overall Posts Rated:
2929
Oj så blyg man kan va då, tror nog du kan va med o slåss om finalplats även om du säljer av dina TO :)

Måste bara fråga förresten, även om det känns ganska klart... du är LDF-manmanman eller ngt liknande i HT eller? ;)

This Post:
00
45246.18 in reply to 45246.17
Date: 9/9/2008 1:32:27 AM
Overall Posts Rated:
00
Oj så blyg man kan va då, tror nog du kan va med o slåss om finalplats även om du säljer av dina TO :)

Måste bara fråga förresten, även om det känns ganska klart... du är LDF-manmanman eller ngt liknande i HT eller? ;)

jappps....det är elementärt kära dawson, dina hypoteser är inte föga långt ifrån sanningen...

Team Betapet huseras av manmanmanm densamme som återfinnes som ABC nyckelväktare=)

vem äro du å fine herre?=)

Blyg, vet att det itne alltid slutar som man tror ... men får se, det känns ganska bra, kanske ska man försöka sig upp i den ädlare av serie...fast å andra sidan är de skönt att ligga här också (eller)

måste köpa in nya TO och träna...de som finns i laget nu är alldeles för dålig framtid på

This Post:
00
45246.19 in reply to 45246.18
Date: 9/9/2008 1:11:41 PM
Overall Posts Rated:
2929
Heter sku88an i HT, men är inte särskilt aktiv i LDF-förbundet. Skriver mest i SL-tråden.
Klart man måste testa på finrummet ngn dag om man har chansen!

Ja svårt att veta hur bra ens TOs ska vara, har inte ens koll på hur långt man kan trän dom innan deras potential saktar ner träningen för mkt..

En tredjedel av seriespelet har gått och det är ju en ganska klar ledning för de 2 topplagen men jäklar vad jämnt det är i övrigt! Idag börjar vi möta lagen från andra serien och jag hoppas på seger men bortaplan och TIE kan ställa till det. Anledningen till TIE är att jag vill vara säker på att gå vidare i cupen.

Ligger under med 4 poäng i halvtid efter katastrofalt returtagande. Måste bli skärpning där...

This Post:
00
45246.20 in reply to 45246.19
Date: 9/9/2008 3:08:58 PM
Overall Posts Rated:
00
mm returer är mkt värdefulla, många gillar ...look inside för att de ökar just den biten...ens inside spelare prioriteras iaf och stärker lite då:p

möttes inte vi första säongen ...slamdunkers, mött dig tidigare...

tajt match mot andra sidans serieledare åkersberga...89 lika i slutminute, vart sudden och de vann med 106 102...usch:P

men lirade TIE så de gör inte så mkt=)

This Post:
00
45246.21 in reply to 45246.20
Date: 9/9/2008 4:49:30 PM
Overall Posts Rated:
2929
Njae LI påverkar inte rebounds vad jag har förstått iaf.

Vi möttes ju förra säsongen också men innan dess har vi inte mötts, kollade igenom lite gamla matcher.

Själv tog vi en seger i en jäkligt jämn match där Guttorp missade sista skottet så vi vann med 2p. Riktigt skönt och nu ser det bra ut både inför cupmatchen och i serien!

This Post:
00
45246.22 in reply to 45246.21
Date: 9/10/2008 4:20:51 PM
Overall Posts Rated:
00
Njae LI påverkar inte rebounds vad jag har förstått iaf.

Vi möttes ju förra säsongen också men innan dess har vi inte mötts, kollade igenom lite gamla matcher.

Själv tog vi en seger i en jäkligt jämn match där Guttorp missade sista skottet så vi vann med 2p. Riktigt skönt och nu ser det bra ut både inför cupmatchen och i serien!

härligt...br stämning också?
jag behövershoppa fler splare,det blir förmångaminuterföralla

This Post:
00
45246.23 in reply to 45246.22
Date: 9/10/2008 8:18:45 PM
Overall Posts Rated:
2929
Ja den ligger på 2-siffrigt iaf så jag är nöjd ;)

Fasen vad svårt det är att fixa till det där med spelminuter när man är med i cupen. Jag menar, man kan ju inte ha 2 spelare på alla positioner som är lika bra... tränar ju mina guards så min C o PF får lira 90 min per vecka för att jag ska ha ett vettigt inside-spel. Bättre sen när man bara lirar SC, då kan man iaf ignorera sina icke-träningsplatser :)

Fast nu ska jag ju absolut inte vara så dryg så jag klagar över att vara med i cupen! Det är underbart o jag hoppas vara med efter imorrn kväll också!

Lycka till imorrn ni som är kvar! (Cupen är inte för mesar :D)

Advertisement