Självklart tar han plats i U21 om han tränas varierat inside och outside. I alla fall om jag är den som tar ut laget och det är ju definitivt långt ifrån självklart. Trots allt två till val som jag ska ställa upp i och vinna och det tror jag ärligen inte jag kommer att göra. Jag hoppas det kommer någon som är redo ta över om inte i nästa val så åtminstone i valet efter.
Jag skulle aldrig spela med Rönnen som SF om jag hade en spelare med 10 i JS, JR, OD och ID och minst 8 i Reb och IS. Såvida inte övriga skills är riktigt usla vilket är rätt långsökt då både driving och handling bättras om man tränar både OD och skytte. Dalbys spelare kommer tveklöst gå att träna upp långt bättre än de skills jag gav som riktlinje ovan med tanke på hans nuvarande skills och hans längd.
Kan mycket väl räcka även om 6-7 säsonger med perennial allstar på SF men då lär det huvudsakligen vara för att det även i fortsättning är väldigt få som prioriterar att träna till positionen. Det blir dock ingen vidare bra spelare internationellt med så dålig potential och vill vi bli slagkraftiga krävs bättre spelare än så i alla positioner.